Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-13, 14:09   #441
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det har da aldri vært puppe-greier i noe BonBon-godteri? Råtne fisk, kloakkslam og ørevoks ja. Pupper, nei.

Men hvor hører de store puppene til, da?

Jeg har da spist opptil flere slike, tror jeg?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:14   #442
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Store pupper ble solgt i egne poser i min grønne ungdom.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:16   #443
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo seigdamer med pupper da.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 03-05-13, 14:19   #444
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det har da aldri vært puppe-greier i noe BonBon-godteri? Råtne fisk, kloakkslam og ørevoks ja. Pupper, nei.

Joda, Store pupper var en egen pose for 8-9 år siden iallefall.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:19   #445
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på en ting - hva får en skoleleder til å glemme alt om taushetsplikt og sånn?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:21   #446
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg lurer på en ting - hva får en skoleleder til å glemme alt om taushetsplikt og sånn?

Det er en velkjent bygdesamfunngreie. Altfor tette bånd mellom for mange, politikere og lærere spesielt.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:22   #447
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge man gjør ting i beste mening, er det ikke så farlig med taushetsplikt og sånn. Da trenger man ikke koble inn foreldre, helsesøster eller barnevern. Da tar man det direkte med den snille og omsorgsfulle ordføreren.

Gammel 03-05-13, 14:25   #448
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten litt skremmende hvordan flere lærere har tatt ordførerens side da saken kom opp. Han må virkelig ha vært en mann som har vært god på nettverksbygging altså. Det virker så uforståelig at fagfolk som jobber med barn har vendt det misbrukte barnet ryggen og sympatisert og langt på vei hjulpet den voksne mannen. For meg er det ufattelig, men jeg kjenner jo ikke personene. Det er så godt å vite at hun har skypelogger og tekstmeldinger som er såpass langt over alle grenser for en normal barn-voksen-relasjon.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:28   #449
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg synes også det er skremmende. Jeg synes det er skremmende at profesjonaliteten så lett viker for personlige relasjoner hos profesjonelle folk som virkelig burde vite bedre. Jammen bra at den tiltalte ikke var særlig kyndig i forhold til å fjerne innhold på telefoner og datamaskiner.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:35   #450
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er en velkjent bygdesamfunngreie. Altfor tette bånd mellom for mange, politikere og lærere spesielt.

Sosiallærer på skolen min var naboen. Ikke så gøy når relasjonen hjemme var alt annet enn god, og han ikke overholdt taushetsplikten.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:43   #451
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hvor hører de store puppene til, da?

Jeg har da spist opptil flere slike, tror jeg?

De store puppene hadde både egen pose og var i posen med Hurlumheimix hvis jeg ikke husker helt feil. :Bonbonnerd:

Gammel 03-05-13, 14:45   #452
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

"Store pupper" i en matteoppgave, forkledt som godteri.
Jeg synes det er bra jenta reagerte på dette, hvis det var det hun gjorde. (Har ikke lest så nøye i dag.)
Jeg får forøvrig assosiasjoner til lærerfiguren Steinar i Kongsvik videregående. Det er så utrolig kleint, kjipt og dårlig gjort når voksenpersoner skal snakke "på ungdommens nivå". Dårlig dømmekraft, det er det det er.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 14:46   #453
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

De store puppene hadde både egen pose og var i posen med Hurlumheimix hvis jeg ikke husker helt feil. :Bonbonnerd:

har du vært i Bonbonland, Hobbes? Jeg er der hvert år. Min favoritt er Den Skøre Skilpadde - mest fordi jeg er så god til å uttale det på dansk.

Forøvrig leste jeg akkurat på direkterefereringen fra retten at rektor bekrefter at han i sin tid sa til jenta at han var der for henne i skolesammenheng, men var venn med ordføreren etter skoletid.
Jeg tar hatten av for henne og de som tok vare på henne etter anmeldelsen., altså. Det må ha vært helt forjævlig å være henne i den perioden.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 15:02   #454
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig leste jeg akkurat på direkterefereringen fra retten at rektor bekrefter at han i sin tid sa til jenta at han var der for henne i skolesammenheng, men var venn med ordføreren etter skoletid.

Det normale og voksne ville jo være å ikke uttale seg pga. den dobbeltrollen han har. "Jeg kan ikke uttale meg som politiker og partikollega i denne saken, siden jeg også er rektor på skolen der jenta er elev." Hva er det med disse folkene egentlig?

Gammel 03-05-13, 15:13   #455
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det normale og voksne ville jo være å ikke uttale seg pga. den dobbeltrollen han har. "Jeg kan ikke uttale meg som politiker og partikollega i denne saken, siden jeg også er rektor på skolen der jenta er elev." Hva er det med disse folkene egentlig?

Jeg vet jo at det er folk her inne som er fra denne bygda. Jeg skulle ønske at noen derfra kunne forklart litt om stemingen i tiden etter anmeldelsen og hva som egentlig skjedde - og hvorfor reaksjonene var som de var. det var jo innlegg i den opprinnelige tråden her også, hvor brukere som kjenner miljøet mente å vite ting som endret hvordan saken så ut for dem som var nær. Det er jo et så lite samfunn at det må ha påvirket folk. Jeg undres virkelig, altså - og har ingen som helst ønske om å henge ut folk bare fordi de er derfra - men hva ble sagt rundt om de første dagene som fikk folk til å slå ring rundt ordføreren slik de gjorde? Det må ha vært helt grusomt for folk å høre om skype-loggene, for eksempel?

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 15:19   #456
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Øygard har uvanlig gode medmenneskelige evner. Jeg tror han er veldig god til å se folk, vise dem at han ser dem, forstå dem, bygge relasjoner. I tillegg til drivkraft og politisk teft. Han var en veldig godt likt og anerkjent mann som jeg tror mange følte de hadde en sterk og god personlig relasjon med. Han hadde sikkert betydd noe, personlig, for veldig mange. Jeg tror det er vanskelig for de fleste av oss å forstå at en "vanlig nabo og venn" har gjort noe fælt. At en person man i tillegg mener og har opplevd selv som et "virkelig godt menneske" blir beskyldt for sånt tror jeg utløser vantro og sjokk. Mer hokus-pokus enn det er det ikke, tror jeg.

Gammel 03-05-13, 15:20   #457
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror Øygard har uvanlig gode medmenneskelige evner. Jeg tror han er veldig god til å se folk, vise dem at han ser dem, forstå dem, bygge relasjoner. I tillegg til drivkraft og politisk teft. Han var en veldig godt likt og anerkjent mann som jeg tror mange følte de hadde en sterk og god personlig relasjon med. Han hadde sikkert betydd noe, personlig, for veldig mange. Jeg tror det er vanskelig for de fleste av oss å forstå at en "vanlig nabo og venn" har gjort noe fælt. At en person man i tillegg mener og har opplevd selv som et "virkelig godt menneske" blir beskyldt for sånt tror jeg utløser vantro og sjokk. Mer hokus-pokus enn det er det ikke, tror jeg.

Ja. jeg skjønner at det er en del av forklaringen.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 03-05-13, 15:27   #458
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvsagt de samme egenskapene som har gitt ham den relasjonen til jenta også.

Gammel 03-05-13, 15:44   #459
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og så tok det jo ganske lang tid frå anmeldelsen blei kjent til Skype-loggane dukka opp i media.
I tillegg var det det aspektet med at ho hadde beskyldt andre menn for seksuell trakassering tidligare (to lærarar).

Etter å ha lest om beskyldningane mot dei to lærarane i referata frå retten i dag lurar eg litt på om denne jenta kan ha blitt utsatt for overgrep tidligare, altså før ordføreren og dette med dei to lærarane. Men det blir sjølvsagt berre spekulasjonar.

Gammel 03-05-13, 15:56   #460
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Etter å ha lest om beskyldningane mot dei to lærarane i referata frå retten i dag lurar eg litt på om denne jenta kan ha blitt utsatt for overgrep tidligare, altså før ordføreren og dette med dei to lærarane. Men det blir sjølvsagt berre spekulasjonar.

Så du går ut fra at lærerne snakker sant og jenta lyver?

På ungdomskolen jeg gikk på var det tre mannlige lærere som ble oppfattet som ekle av jentene. Det var sløydlæreren som måtte holde rundt oss når han skulle vise oss hvordan vi skulle gjøre forskjellig, gymlæreren som stakk innom jentegarderoben for "å se hvordan det sto til" og naturfaglæreren som hadde hatt en affære med en tidligere elev. Gikk de over grensen? Vet ikke, men jeg skjønner godt at vi opplevde det som ekkelt.

At lærerne kan ha opptrådt på en måte som jenta kan ha opplevd som ubehagelig er da ikke usannsynlig. Læreren som hadde laget matteoppgaven sa vel noe om at han så i ettertid at oppgaven var uheldig?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.