|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#441 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Men hvor hører de store puppene til, da?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#442 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Store pupper ble solgt i egne poser i min grønne ungdom. |
|
|
|
|
#443 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det er jo seigdamer med pupper da. |
|
|
|
|
#444 |
|
Borte
|
Joda, Store pupper var en egen pose for 8-9 år siden iallefall.
|
|
#445 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg lurer på en ting - hva får en skoleleder til å glemme alt om taushetsplikt og sånn?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#446 |
|
|
Det er en velkjent bygdesamfunngreie. Altfor tette bånd mellom for mange, politikere og lærere spesielt. |
|
|
|
|
#447 |
|
This is normal!
|
Så lenge man gjør ting i beste mening, er det ikke så farlig med taushetsplikt og sånn. Da trenger man ikke koble inn foreldre, helsesøster eller barnevern. Da tar man det direkte med den snille og omsorgsfulle ordføreren.
|
|
|
#448 |
|
Borte
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det er nesten litt skremmende hvordan flere lærere har tatt ordførerens side da saken kom opp. Han må virkelig ha vært en mann som har vært god på nettverksbygging altså. Det virker så uforståelig at fagfolk som jobber med barn har vendt det misbrukte barnet ryggen og sympatisert og langt på vei hjulpet den voksne mannen. For meg er det ufattelig, men jeg kjenner jo ikke personene. Det er så godt å vite at hun har skypelogger og tekstmeldinger som er såpass langt over alle grenser for en normal barn-voksen-relasjon.
|
|
#449 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg synes også det er skremmende. Jeg synes det er skremmende at profesjonaliteten så lett viker for personlige relasjoner hos profesjonelle folk som virkelig burde vite bedre. Jammen bra at den tiltalte ikke var særlig kyndig i forhold til å fjerne innhold på telefoner og datamaskiner.
|
|
|
|
#450 |
|
Glamorøs
|
|
|
#451 |
|
Snikende tiger
|
De store puppene hadde både egen pose og var i posen med Hurlumheimix hvis jeg ikke husker helt feil. :Bonbonnerd:
|
|
#452 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)"Store pupper" i en matteoppgave, forkledt som godteri. |
|
|
|
|
#453 |
|
Panzerekstremfeminist
|
har du vært i Bonbonland, Hobbes? Jeg er der hvert år. Min favoritt er Den Skøre Skilpadde - mest fordi jeg er så god til å uttale det på dansk.
|
|
|
|
#454 |
|
This is normal!
|
Det normale og voksne ville jo være å ikke uttale seg pga. den dobbeltrollen han har. "Jeg kan ikke uttale meg som politiker og partikollega i denne saken, siden jeg også er rektor på skolen der jenta er elev." Hva er det med disse folkene egentlig?
|
|
|
#455 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet jo at det er folk her inne som er fra denne bygda. Jeg skulle ønske at noen derfra kunne forklart litt om stemingen i tiden etter anmeldelsen og hva som egentlig skjedde - og hvorfor reaksjonene var som de var. det var jo innlegg i den opprinnelige tråden her også, hvor brukere som kjenner miljøet mente å vite ting som endret hvordan saken så ut for dem som var nær. Det er jo et så lite samfunn at det må ha påvirket folk. Jeg undres virkelig, altså - og har ingen som helst ønske om å henge ut folk bare fordi de er derfra - men hva ble sagt rundt om de første dagene som fikk folk til å slå ring rundt ordføreren slik de gjorde? Det må ha vært helt grusomt for folk å høre om skype-loggene, for eksempel?
|
|
|
|
#456 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg tror Øygard har uvanlig gode medmenneskelige evner. Jeg tror han er veldig god til å se folk, vise dem at han ser dem, forstå dem, bygge relasjoner. I tillegg til drivkraft og politisk teft. Han var en veldig godt likt og anerkjent mann som jeg tror mange følte de hadde en sterk og god personlig relasjon med. Han hadde sikkert betydd noe, personlig, for veldig mange. Jeg tror det er vanskelig for de fleste av oss å forstå at en "vanlig nabo og venn" har gjort noe fælt. At en person man i tillegg mener og har opplevd selv som et "virkelig godt menneske" blir beskyldt for sånt tror jeg utløser vantro og sjokk. Mer hokus-pokus enn det er det ikke, tror jeg.
|
|
#457 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ja. jeg skjønner at det er en del av forklaringen.
|
|
|
|
#458 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det er selvsagt de samme egenskapene som har gitt ham den relasjonen til jenta også.
|
|
#459 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Og så tok det jo ganske lang tid frå anmeldelsen blei kjent til Skype-loggane dukka opp i media.
|
|
#460 |
|
This is normal!
|
Så du går ut fra at lærerne snakker sant og jenta lyver?
|
![]() |
|
|