Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-13, 13:11   #341
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

J
Men jeg observerer at andre synes det hadde vært en invitasjon til noe annet, selv om det er et barn. Så triste landskap man lever i med slike holdninger."

Ja det er faktisk det som skremmer og frastøter meg mest med denne saken at noen støtter ordføreren fordi jenta i følge dem "bød" på seg selv.
Jeg kjenner jeg er kvalm og sint.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 13:27   #342
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke straffbart å lyve under ed?

Gammel 29-04-13, 13:28   #343
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Gjelder ikke det vitner? Tror ikke det er straffbart dersom man er tiltalt.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 13:29   #344
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ikke som tiltalt.

Gammel 29-04-13, 13:55   #345
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg støtte på det grunnfjellet Polyanna nevner igår. "Hun er ikke helt god, jenta". Hva er det med folk?

Samme her. "Hun er nok en liten luremus".

Gammel 29-04-13, 13:58   #346
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Samme her. "Hun er nok en liten luremus".

Skulle svart "og han er en stor overgrepskuk".

Gammel 29-04-13, 14:01   #347
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mister helt troen på menneskeheten når noen mener det er viktig å dokumentere at hun var med på det. Er folk helt tette i pappen, lurer jeg på da.
Dagbladet refererte akkurat en hel utveksling fra Skype - hvor han helt konkret ber henne vise puppene og hun spør "mener du puppen" og han svarer bekreftende - hvorpå han svarer at han ser at det ikke ser bra ut i ettertid men at det aldri falt ham inn at det kunne misforstås.

Jeg er så opprørt at jeg finner ikke ord.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 14:09   #348
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Mye intern slang i familien Øygard. Rart han har vært ordfører i så mange år med en såpass intern språklig kommunikasjonsform .

Gammel 29-04-13, 14:13   #349
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er vare pinlig og veldig, veldig trist.

Gammel 29-04-13, 14:13   #350
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg mister helt troen på menneskeheten når noen mener det er viktig å dokumentere at hun var med på det. Er folk helt tette i pappen, lurer jeg på da.
Dagbladet refererte akkurat en hel utveksling fra Skype - hvor han helt konkret ber henne vise puppene og hun spør "mener du puppen" og han svarer bekreftende - hvorpå han svarer at han ser at det ikke ser bra ut i ettertid men at det aldri falt ham inn at det kunne misforstås.

Jeg er så opprørt at jeg finner ikke ord.

Jeg også. Det er helt hinsides.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:31   #351
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Forklaringene hans er så vanvittige at jeg lurer på om den gamle ordføreren egentlig tar sikte på å bli erklært sinnsyk.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:37   #352
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff. Du sier noe, Madicken.

Det er jo helt borti staur og vegger.

Jeg synes hele saken er fæl, men klarrer ikke å ikke følge med. Nå skal kona hans i ilden, og jeg bare må lese referatene fra det. Jeg synes veldig synd på henne som er blitt satt i en slik situasjon av mannen sin, og fatter og begriper ikke hvordan hun kan klare å stå ved ham. Jeg skjønner at det er snakk om et langvarig forhold og lojalitet og kjærlighet og slik, men jeg tenker at jeg ikke hadde taklet et slikt svik fra noen - uansett hvor glad jeg er i dem og jeg lurer veldig på hvordan det er å være henne.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:45   #353
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reidun sier:
"Da (jenta) kom til oss var hun fryktelig vanskelig å få i tale rett og slett. Det var akkurat som om hun var redd for å bli tatt på. Hun hadde mye kontakt med hunden vår.
"

Hvorfor skulle hun tas på?
Jeg skjønner vel at hun hinter til "noe som har skjedd hjemme hos jenta" kanskje her, men...?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:46   #354
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Forklaringene hans er så vanvittige at jeg lurer på om den gamle ordføreren egentlig tar sikte på å bli erklært sinnsyk.

Man blir vel ikke bare "erklært sinnsyk", sånn helt uten videre? Og det å være en gammel gris uten gangsyn eller skamvett har da aldri vært en tilstrekkelig definisjon på å være sinnssyk i det norske rettsvesenet.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:46   #355
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kona blir jo nærmest gjort medskyldig av sin sjarmør av en ektemann. Han snakker konsekvent om "oss" i sine forklaringer. Han er sikkert veldig manipulativ person i.o.m. at kona fremdeles forsvarer ham etter alt som er kommet frem. Noe annet kan jeg ikke forstå.

Gammel 29-04-13, 15:48   #356
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Fatter ikke at han en gang tenker at anken kan sette ham i et bedre lys. Selv om de nå ikke skulle finne bevis nok for at han er skyldig så er det jo ingen som faktisk tror han er uskyldig.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:48   #357
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man blir vel ikke bare "erklært sinnsyk", sånn helt uten videre? Og det å være en gammel gris uten gangsyn eller skamvett har da aldri vært en tilstrekkelig definisjon på å være sinnssyk i det norske rettsvesenet.

Jeg tolket Madickens uttalelse til å være ironisk ment.

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:49   #358
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man blir vel ikke bare "erklært sinnsyk", sånn helt uten videre?

Nei, det blir man selvsagt ikke, men det var fristende å tenke tanken om at dette var "taktikken".

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:49   #359
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tolket Madickens uttalelse til å være ironisk ment.

Bingo.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:49   #360
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nei, det blir man selvsagt ikke, men det var fristende å tenke tanken om at dette var "taktikken".

Det er jo synd for ham at ikke "dum som et brød" er frifinnelsesgrunn. Da hadde han sklidd gjennom lett som en plett.

Teofelia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.