Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Jeg skriver jo aldri i kommentarfelt i avisen, men jeg får så lyst til å svare, men gjør det altså ikke. Jeg gjør det inne i hodet mitt, og her på FP. 
"Dere vet hva et barn er, ikke sant? Dere ser at han vil vite om puppene hennes har vokst? Om hun er "blaut".
At dette er en mann som finner en barnekropp i utvikling spennende? Så må man vel egentlig bare gjøre opp status med seg selv, om man synes dette er greit eller ikke.
Jeg finner det oppsiktsvekkende at folk åpenlyst støtter og finner slik atferd lovlig og normal. Fordi en jente, et barn i utvikling, sier og gjør noe som helst. Er det virkelig slik at det finnes atferd som rettferdigjør hans handlinger?
Hun burde kunne gå naken på Karl Johan 17. mai, og de fleste av oss, oppegående og omsorgsfulle, ville lagt en jakke eller et teppe om henne. Menn eller kvinner. Spurt om hva som var galt om vi kunne hjelpe.
Men jeg observerer at andre synes det hadde vært en invitasjon til noe annet, selv om det er et barn. Så triste landskap man lever i med slike holdninger."
|