|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Det er et (høyt elsket) kjennetegn ved dette forumet at tråder sporer av etter en stund.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Døh, ta en spøk da!
|
|
|
#383 |
|
Reptilentusiast
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
Jeg forstår det er en spøk, og derfor så ønsker jeg ikke å angripe spøken så hardt.
Herptil er samlebetegnelse på amfibier og krypdyr(reptil).
|
|
|
#384 |
|
Ser lyst på livet
|
Om de ønsker min underskrift, så må det punktet være med, at det skal bli tilsyn for alle dyr, for at jeg skal vurdere å underskrive på en liste, uten det er jeg overhodet ikke interessert i å skrive under. |
|
|
|
|
|
#385 |
|
Glamorøs
|
Av, takk! Da har jeg lært noe nytt.
Det er ikke kontroversielt å la være å sette navnet sitt på noe man ikke støtter, men det blir litt rart å forlange at noen skal slåss for noe helt annet, også. Jeg kan jo for eksempel ikke forlange at Amnesty skal begynne å jobbe for sirkusdyras rettigheter før jeg støtter dem. Jeg står helt fritt til å la være å støtte dem på det grunnlaget de kobber for nå, om jeg vil det..
|
|
|
#386 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes vel egentlig at denne tråden har sporet av og på og av igjen opptil flere ganger, men ingen avsporing har vært så solid og så til de grader useriøs som da du selv prøvde å sammenligne retten til å eie et kjæledyr fra en spesifikk artsgruppe med historien om den barmhjertige samaritan.
|
|
|
#387 |
|
Bedreviter
|
Det er et av de fremste kjennetegnene på dette forumet; en hver diskusjon vil før eller siden skli over i en avsporing, med mindre diskusjonen dør ut av seg selv før den tid.
Det synes jeg er helt fair. Det jeg reagerte på var "kravene" om at reptilfolkene (ok, nå fikk jeg skumle bilder på netthinnen her!) må gå inn for dette før de selv kan sette sin hjertesak på dagsorden. |
|
|
|
|
|
#388 |
|
Reptilentusiast
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!I grunn ikke. Da det viste til hvor likegyldige enkelte kan være ovenfor andre, selvom man vet at det er det mest riktige å hjelpe. Jeg sammenligner ikke alvorlighetsgrad. men grunnmoralen. Men jeg la denne diskusjonen til side, da jeg innså at det ikke var hensiktsmessig å ta den videre.
|
|
|
#389 |
|
Bedreviter
|
Hvorfor hevder du at "det mest riktige er å hjelpe"? Det kunne ikke falle meg inn å støtte en aksjon for noe jeg vet lite om og som jeg ikke brenner for selv, bare for å hjelpe dem som vil ha en sak igjennom. Det strider mot veldig mye av det jeg står for. |
|
|
|
|
|
#390 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Men én ting vil jeg berømme dere som snakker på for-siden i denne diskusjonen for: jeg tror det er første gang jeg har opplevd at noen registrerer seg på dette forumet med det mål for øyet å skape debatt om en sak de brenner for, som faktisk har klart å 1) komme opp med kildemateriale på forespørsel, og 2) som er skrevet av etterettelige kilder. |
|
|
|
|
|
#392 |
|
Kan tituleres
Hæ? Det er jo nettopp det som er poenget her, at mange av de som har deltatt i denne tråden ikke vet/synes at det er riktig å hjelpe. Mange er jo heller ikke i nærheten av å være likegyldige, tvert i mot har mange ganske sterke meninger om at dette forbudet ikke burde oppheves.
|
|
|
#393 |
|
Kan tituleres
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Og så må jeg ærlig innrømme at hvis jeg hadde vært blant dem som stod fremst på barrikadene i denne saken, så hadde jeg nok kommet til å be alle som på noe tidspunkt i diskusjonen har uttalt noe som kan tolkes i nærheten av at "vi synes loven er så teit og dårlig begrunnet sånn som den er nå, så vi har bestemt at vi ikke trenger å følge den!" pent om å ikke prøve å hjelpe til mer. Det virker veldig mot sin hensikt, og får, mot sin vilje, "alle" reptileiere til å fremstå arrogante, og vekker dermed lite sympati for saken.
|
|
|
#394 |
|
Reptilentusiast
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg personlig ville ikke frontet en sak jeg ikke hadde hatt noe kilder å vise til. Sammenligningen ble brukt i forbindelse med de som ikke var mot. Men var likegyldige til å skrive under, bare fordi de ikke engasjerte seg. Jeg ønsker i grunn at hele den diskusjonen rundt sammenligningen ikke lengere er hensiktsmessig. Samt at den blir misstolket og angrepet. Noe som retter negativ fokus mot en (i mine øyne) en positiv sagt.
|
|
|
#395 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
jeg tar det komplemanget rett til hjertet! |
|
|
|
|
|
#396 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
jeg forstår hva du mener.. nå er vel det ikke helt de ordene som har blitt brukt, men dog, poenget ditt ligger der klart som solen. |
|
|
|
|
|
#397 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
men ser du ikke virkningen da? |
|
|
|
|
|
#399 |
|
Kan tituleres
Før det ble linket til denne tråden inne på reptilfreaks.no, mener du?
Hvis du har tenkt å bli her en stund, så kan jeg anbefale å lese tråden om FPs forumkultur og uskrevne regler!
|
|
|
#400 |
|
Reptilentusiast
![]() |
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg leste om lenken på reptilfreaks ja. Og jeg vil lese det du linker til så fort jeg har noe mer enn en mobil å lese fra.
|
![]() |
|
|