|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna? | |||
| Ja, genialt da gitt. |
|
4 | 2,15% |
| Nei, ikke i det hele tatt. |
|
180 | 96,77% |
| Annet (Spesifiser) |
|
0 | 0% |
Oisann, en for mye. Snart sommer.
|
|
4 | 2,15% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)
Jeg bøyer meg i støvet! WOW!
|
|
|
#342 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Slik gjør jeg/vi det også, bare at jeg ikke har sortert på kjønn. Funker helt supert.
|
|
|
#343 |
|
Ringskrømt
|
Jeg også. Jeg går gjennom hvert halvår og gjør de nødvendige forandringene før ny sesong. Jeg bruker gjennomsiktige kasser og de som ikke er i bruk merkes med navn "Mellomsøs str. 122", "Pluggen 110", "Minsten 92" og den slags. Så har alle sammen en tom kasse i hvert sitt skap. Det som er for lite for mellomsøs skal ut av huset og til broren min, det merker jeg med "For smått for Mellomsøs" og er tilgjengelig hele tiden. Storesøs sin kasse er merket med Mellomsøs og str. Pluggen sin merkes med "Minsten str.98" osv. Minsten sitt skal også ut av huset, og merkes bare med "For smått for minsten". Sommertøy er i egne dekorative kasser, sommerkjoler og t-skjorter og alt sånt, så når finværet og sommeren kommer blir de blir fylt med fleece og alle mellomlag som er passelig enda en sesong, så byttes det igjen med sommertøy når sommeren er over. Yttertøy legges i egne hyller i klesskapet, lett tilgjengelig, det også. Vinteryttertøy vaskes og legges tilbake i hyllene i skapet, og vår-sommer-høsttøyet kommer opp og henges i garderobeskapet i gangen. Når det er for lite puttes det i kassene som enten skal ut av huset eller til neste unge.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 03-04-13 kl 23:52. |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Tenk så praktisk om du bare kunne leid tøyet i stedet da
|
|
|
#346 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Jeg er glad jeg bare har ett barn når jeg leser om systemene deres, jeg er ekstremt lite strukturert.
|
|
|
|
#347 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Systemet vårt er bleiekasser med størrelse skrevet på med tusj. Akkurat nå står det en overfylt kasse med lillebrorklær bak en dør. Ikke nok bleiekasser for tiden og ikke har jeg fått det ut av huset. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
bits and pieces
|
Og jeg er glad jeg bare har to.
|
|
|
|
#349 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Da jeg hadde tre gutter med ca. fire år imellom ble klærne stort sett brukt til alle, og oppbrukt. Noe ble utslitt, og de to yngste fikk selvfølgelig noe nytt de også. Men mye ble brukt til alle tre, også yttertøy og ull. Barna mine har vokst i rykk og napp, som barn ofte gjør, og de har ofte kunnet bruke klær flere sesonger. Ikke minst ull, votter og luer. Er det virkelig mange som vokser fra lue og votter hvert år, etter babystadiet? Elleveåringen (som fortsatt er i aldersgruppen dette firmaet henvender seg til) har ihvertfall hatt de samme luene i flere år nå. Det ville vært en ekstremt dårlig deal å leie klær til alle tre og levere tilbake etter hver sesong. Selv med attpåklatten, som ikke har hatt noen å arve fra, kan jeg ikke på noen måte se for meg at en slik leieavtale kunne være verken lønnsom eller særlig tidsbesparende. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Votter varer sjelden mer enn én sesong, for de har en lei tendens til å bli borte … Luer har vi i årevis, her også. Frøkna har minst to luer som hun har brukt siden føreste klasse (for fem år siden). |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Men da de gikk i barnehagen, og brukte hetteluer, så måtte vi bytte minst annet hvert år. Og det er veldig tydelig at disse damene kun har idé om hvordan barnehagemarkedet fungerer, synes jeg. Jeg mistenker at ingen av dem har skolebarn selv (eller kjenner noen med skolebarn). |
|
|
|
|
|
#353 |
|
Står på egne ben
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)9-åringen min bruker str. 38 i sko, så det hadde jo ikke akkurat funket. |
|
|
|
|
|
#354 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Har et lignende system som Harriet, men jeg bruker de store "hjulposene" fra Ikea. Nå må jeg straks finne frem 128 til yngste, og da har jeg plutselig en haug med 122 som kan arves bort til kusiner og naboer. Jeg lar aldri klær ligge ubrukt, jeg gir og selger videre. Barna våre arver også masse, og det er jeg veldig glad for. Har forøvrig supplert med manglende vintertøy nå i vår, så det er klart til neste sesong. Opptil 70 % rabatt, så det har vært en god deal. Men skal man slippe fullpris må man selvsagt planlegge litt, jeg synes egentlig ikke det er noe stress i det hale tatt. |
|
|
|
|
|
#355 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Vi har votter 1-3 sesonger, avhengig av type vott. Luer varer i mange år, lillesøster har nesten like stort hode som meg, og tyvlåner til stadighet noen av mine luer (
|
|
|
#356 |
|
Hertuginne
|
Min også.
|
|
|
#357 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)Men hva er greia med at de skal ha alle klærne tilbake etter et år? Sist redigert av m^2 : 04-04-13 kl 15:32. Årsak: lig til som :himle: |
|
|
|
|
|
#359 |
|
Hertuginne
|
Og uansett hvordan man snur og vender på det så blir det ikke spesielt miljøvennlig å bytte ut noe som fungerer med noe nytt, bare fordi det har gått en viss tid.
|
|
|
#360 |
|
Glamorøs
|
Nei, ikke sant? I tillegg kommer all frakten av disse pakkene hit og dit.
|
![]() |
|
|