Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-13, 20:19   #201
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det er jo vanlig å oppgi org.nummer og fullt navn dersom man er seriøse.

Og en adresse. Og bilder av produktet du selger...

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:21   #202
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mikk-line er heller ikke spesielt dyre klær i utgangspunktet?
http://www.smartkids.no/brands/mikk-line

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:23   #203
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Om de hadde SOLGT en slik pakke, som jeg kunne evt returnere for å at gis til et veldedig formål (Vel, det hadde jeg ikke giddet, for på parkeringsplassen utenfor posthuset, står det fretex og/eller uff-container, vips, minst like enkelt å putte oppi der) kunne det vært aktuelt, bortsett fra at jeg altså da ville brukt det til en unge til, eller gjerne arvet det videre, men ja, om de SOLGTE pakkene, evt på avbetaling, et langt mer spiselig konsept enn denne merkelige leien med tvungen retur.

Gammel 30-03-13, 20:32   #204
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke dette er svindel, for min del. Jeg tror det er folk som tenker at de har en god idé og som har opprettet et firma, uten å tenkt gjennom konseptet på forhåd og uten å ha peiling på forretningsdrift.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:37   #205
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Jeg tror heller ikke det er svindel men kan ikke forstå at det kan være noe særlig å tjene på konseptet.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:46   #206
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Står det noe om hvilke merke det er på støvler, votter og ulltøy?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:50   #207
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Står det noe om hvilke merke det er på støvler, votter og ulltøy?

Det ser ut som om alt er av merket Mikk-line. Eller tar jeg feil?

Gammel 30-03-13, 20:52   #208
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Adressen er samme adresse som en barnehage og denne barnehagen har ansatte med samme navn. Så er tydelig vis en gjeng med barnehageansatte som har sett seg lei på dårlige klær og vil prøve å gjøre noe med det. På en heller dårlig måte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:54   #209
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror ikke dette er svindel, for min del. Jeg tror det er folk som tenker at de har en god idé og som har opprettet et firma, uten å tenkt gjennom konseptet på forhåd og uten å ha peiling på forretningsdrift.

Nei jeg tror heller ikke det er svindel som i lureri med overlegg, men jeg tror nok det er en ufattelig dårlig businessidé som desverre kan ramme de uheldige.
Derfor håper jeg den går nedenom og hjem i en fart.

Gammel 30-03-13, 20:54   #210
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av dem eier barnehagen, leste jeg et sted.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:56   #211
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Niks

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 20:57   #212
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Barnehageansatte som mener det holder med et par sokker

Gammel 30-03-13, 21:00   #213
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvilke brukergrupper de tenker seg som skal bruke dette, jeg? De med dårlig råd, kanskje, men hvis du har to unger eller enda verre tre, så blir månedsprisen fryktelig høy og det må jo bli vanskelig også for dem. Er det de med god råd de sikter seg inn mot? Disse er ofte også veldig bevisste og har strengt tatt råd til å kjøpe tøy? Hvem er det igjen da?

Gammel 30-03-13, 21:02   #214
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg skjønner ikke helt hvilke brukergrupper de tenker seg som skal bruke dette, jeg? De med dårlig råd, kanskje, men hvis du har to unger eller enda verre tre, så blir månedsprisen fryktelig høy og det må jo bli vanskelig også for dem. Er det de med god råd de sikter seg inn mot? Disse er ofte også veldig bevisste og har strengt tatt råd til å kjøpe tøy? Hvem er det igjen da?

Det er vel evt de med et barn, som kanskje er litt usikre, og tenker at disse har peiling og at det dermed er lurt.

Gammel 30-03-13, 21:22   #215
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg tror dette konseptet kommer til å gå på dunken helt av seg selv - heldigvis.

Ja, jeg håper virkelig det!

Gammel 30-03-13, 21:27   #216
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

De med 1 barn, kanskje?

Men jeg tror ikke at folk flest gidder å hoppe på dette dyre konseptet for å slippe å kjøpe bhg klær. Man kan gå til f.eks. Barnas Hus og få kjøpt alt av bhg klær samtidig, må gjerne innom en skobutikk i tillegg og kjøpe sko, da. Så mye tid går det ikke "vekk" i å kjøpe bhg klær! Og som mange har påpekt, det finnes utallige nettbutikker med godt utvalg og gode priser.

Gammel 30-03-13, 21:27   #217
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er vel evt de med et barn, som kanskje er litt usikre, og tenker at disse har peiling og at det dermed er lurt.

Jeg tror at mange som får første barn snakker med andre foreldre og sjekker hvilke dresser osv som er bra evt snakker med butikk personalet og får tips.

Gammel 30-03-13, 21:36   #218
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja dette er jo barnehagepersonale.
Så de vil nok få "lurt" en del kanskje usikkre foreldre tenker jeg.

Gammel 31-03-13, 22:27   #219
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Vi kan da fortelle deg xx at vi har prøvd ut klærne i en barnehage i et halv år og har i samarbeid med MikkLine fått utviklet dem til oss med forsterkninger og andre justeringer som vi så var nødvendig i røffe norske forhold. Vinterdressen Oxford som vi har har ellers også kommet ut som "best i test" to år på rad i Sverige. Vi står inne for kvaliteten nettopp fordi vi har testet ut på ca 20 barn gjennom et halvt år og i tillegg altså fått gjort nødvendige justeringer)

Må bare tilføye at Oxforddressen vant i budsjettklassen, den koster omlag 600 kr til fullpris i butikk. At de skal ha fått videreutviklet dressen etter egen test kan jo så være, men det er jo i så fall ganske unikt. Vil tro de fleste produsenter foretrekker å kjøre slike tester etter eget opplegg selv.
Fra testen der de fikk 8 poeng:

Sitat:

Prispressad, vatten- och vindtät, smidig, slitagetålig
− Låg krage, blir lite styv vid stark kyla

Reima tec +, TTH (med to forskjellige modeller), Didrikson og Isbjørn of Sweden ble alle testet som bedre i samme test, men klart dyrere da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 22:31   #220
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en MikkLine vår/høst-dress en gang, og det tror jeg er den mest slitesterke dressen vi noen gang har hatt i hus. Den var helt utrolig seiglivet, så jeg sier ikke noe på at dette godt kan tenkes å være gode klær. Men det er fortsatt ikke et godt gorretningskonsept.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.