|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn på tog
Det finnes ikke personlige månedskort i Oslo lenger faktisk. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Eh ... mannen min har kjøpt årskort. Han sier at han har mulighet til å miste det og få det tilbake igjen. Så det er jo tydeligvis registrert på ham. Men helt hvordan det fungerer vet jeg ikke.
|
|
|
|
#23 |
|
Kidding, right?
|
Kortet har et nummer som man kan lage en online profil på og registrere på et navn. Dermed kan man også sperre det om det blir borte, og man kan få et nytt kort og overføre gjenstående beløp til dette. Det samme gjelder andre påfyllingskort; men det er opp til en selv å registrere dem online - de er like gyldige uten.
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, for man måtte jo vise leg. og da ble det sjekket om kortet ble brukt samtidig som man påberopte seg å ha glemt det og så fikk man i så fall bot. Nå kan man velge om man vil registrere kortet sitt eller ikke, angivelig fordi Ruter ikke skal ha mulighet til å overvåke noen uten at de godtar det selv.
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Mannen min har registrert kortet sitt, men vil allikevel få bot selv om han glemmer det. Siden jeg har lov til å bruke kortet akkurat like mye som han, så vil jo det at han har glemt det tilsi at jeg kan bruke det. Hos oss er det et bevisst valg siden jeg bruker hans kort en god del.
|
|
![]() |
|
|