Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn på tog

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-13, 16:11   #21
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn på tog

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I Oslo/Akershus kan man velge om man skal ha personlig månedskort eller ikke. Mannen min har ikke-personlig månedskort, så jeg bruker ofte hans hvis jeg skal til byen på ettermiddagene.

Det finnes ikke personlige månedskort i Oslo lenger faktisk. Når de forsvant, så forsvant også muligheten til å kunne si: oops, glemte det hjemme, vise legitimasjon og kunne reise videre.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:42   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Det finnes ikke personlige månedskort i Oslo lenger faktisk. Når de forsvant, så forsvant også muligheten til å kunne si: oops, glemte det hjemme, vise legitimasjon og kunne reise videre.

Eh ... mannen min har kjøpt årskort. Han sier at han har mulighet til å miste det og få det tilbake igjen. Så det er jo tydeligvis registrert på ham. Men helt hvordan det fungerer vet jeg ikke.

Selv har jeg klippekort med automatisk påfylling, så det kortet vet jo hvem det tilhører.

Men jeg er enig i at han ikke skal kunne gå på og si at han har glemt det. Det er jo tross alt mulig at jeg bruker det samtidig.

Gammel 25-03-13, 09:47   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh ... mannen min har kjøpt årskort. Han sier at han har mulighet til å miste det og få det tilbake igjen. Så det er jo tydeligvis registrert på ham. Men helt hvordan det fungerer vet jeg ikke.

Kortet har et nummer som man kan lage en online profil på og registrere på et navn. Dermed kan man også sperre det om det blir borte, og man kan få et nytt kort og overføre gjenstående beløp til dette. Det samme gjelder andre påfyllingskort; men det er opp til en selv å registrere dem online - de er like gyldige uten.

Så det nye systemet er at kortet ikke er personlig, men du kontrollerer det som i "bestemmer hvem som skal benyttet det".

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:50   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg er enig i at han ikke skal kunne gå på og si at han har glemt det. Det er jo tross alt mulig at jeg bruker det samtidig.

Nei, for man måtte jo vise leg. og da ble det sjekket om kortet ble brukt samtidig som man påberopte seg å ha glemt det og så fikk man i så fall bot. Nå kan man velge om man vil registrere kortet sitt eller ikke, angivelig fordi Ruter ikke skal ha mulighet til å overvåke noen uten at de godtar det selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:54   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, for man måtte jo vise leg. og da ble det sjekket om kortet ble brukt samtidig som man påberopte seg å ha glemt det og så fikk man i så fall bot. Nå kan man velge om man vil registrere kortet sitt eller ikke, angivelig fordi Ruter ikke skal ha mulighet til å overvåke noen uten at de godtar det selv.

Mannen min har registrert kortet sitt, men vil allikevel få bot selv om han glemmer det. Siden jeg har lov til å bruke kortet akkurat like mye som han, så vil jo det at han har glemt det tilsi at jeg kan bruke det. Hos oss er det et bevisst valg siden jeg bruker hans kort en god del.

Men det er jo litt dumt at man ikke har den muligheten lenger hvis man er alene om kortet sitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.