|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Hvordan rekke middag?Ja, før var det ofte jeg brukte rester til formålet, men restenes tid er forbi her eller noe sånt, det går MYE mat. Men klart - man kan jo doble oppskriftene og ta av til rester, det er ganske lurt egentlig.
|
|
|
#24 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan rekke middag?Grove pizzasnurrer eller fylte horn i fryseren er også kjekt, de kan spises mens man går, hvis tiden blir virkelig knapp. Å ta dem opp av fryseren og putte dem i ovnen i ti minutter er dessuten noe ungene kan greie selv. (Bare lær dem at det ikke skal være så veldig høy temperatur.)
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan rekke middag?Ellers er det å steke karbonader eller fiskekaker antagelig den aller enkleste middagen jeg kan se for meg å lære en 10-11-åring å gjøre på egen hånd.
|
|
|
#26 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvordan rekke middag?
Jeg dobler.
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Hvordan rekke middag?De er egentlig ganske flinke disse store guttene mine synes jeg. Dvs de kan ikke lage brun saus, men de kan definitivt skrelle gulrøtter. Det kan fireåringen også.
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Hvordan rekke middag?Vi er flinke til å lage store mengder pizzasaus, men jeg bruker av en eller annen grunn ikke å gjøre det med spagettisaus.
|
|
|
#29 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvordan rekke middag?Å lage dobbel porsjon HADDE vært lurt, om det ikke hadde vært for at mannen min da bare spiser utrolig mye, og så får vi littegrann rester igjen og en svimeslått mann.
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Du må ikke sette alt på bordet, da vet du.
|
|
|
#31 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: Hvordan rekke middag?Man må dele i to før man setter frem, ellers har jeg også minst to glupskinger som spiser mengder.
|
|
|
#34 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvordan rekke middag?Spaghettiform er fine greier, og det kan gutta sette i ovnen og sette på til dere kommer hjem.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan rekke middag?Jeg foreslår at du lærer de to største ungene å lage grønnsakssuppe. Grønnsakene kan dere jo omså skjære opp ferdig dagen før slik at det bare er å koke vann med buljongterninger og litt salt og pepper før de har grønnsakene oppi suppa. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan rekke middag?Vi lager posesuppe med 5-minutters- pasta å sånne dager. Har vi en pølserest eller noe, så putter vi det oppi også. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan rekke middag?Hellstrøm har forslag til to ulike lapskauser man kan lage i gigaporsjoner og fryse ned. Samme med pastasausen med stjerneanis, kjempegod (jeg har i flere grønnsaker og bruker gjerne stavmikseren før jeg har i kjøttdeig). |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn gjør vi det også men strør over potetmospulver sånn at det blir litt tykkelse på lapskausen.
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan jeg låne ettåringen i påsken så min yngste kan se at han bør spise litt mer?
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Minsten din har kommet i spisenektalder. Fireåringen spiser ikke i nærheten av de mengdene ettåringen setter i seg. Ikke niåringen heller for den saks skyld. Men elleveåringen kan spise et brød eller en hest og ettåringen går han en høy gang for tiden.
|
![]() |
|
|