Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 23:24   #21
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmt og strand i høstferien, med barn. Hvor?

Jeg har akkurat sett på noen Sunwingturer til Gran Canaria i oktober. Men det eneste jeg virkelig liker inne på de sidene er "bestill"-knappen. Dvs at fly og leilighet og mat og alt praktisk tas hånd om med et tastetrykk, men det er ikke helt en sånn ferie jeg ser for meg i hodet mitt, merker jeg.

Det er lenge til oktober, så jeg kan jo tenke og lete litt. Fly til Barcelona og leie leilighet langs kysten litt utenfor byen var jo ikke så dum en ide. Men er oktober for sent på året, kanskje?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 23:27   #22
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var jo nettopp på Sunwing i Arguineguin, og elsket det. Avslappende, bekymringsløst, alt man trenger. Herlig klima, selv nå i februar. Men strand er det ikke ved det anlegget, da må man gå et stykke. Og det kan være store bølger der, nesten året rundt vil jeg tro.

Gammel 21-03-13, 23:36   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Barcelona har nok ikke strandsesong i høstferien.

Vi var på Sunwing Ayia Napa høstferien et år, og vi likte oss veldig godt. Vi hadde leilighet i ene utkanten mot stranda.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 23:41   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Barcelona har nok ikke strandsesong i høstferien.

.

Nei, det har de ikke. Har vært i Barcelona i oktober, men stranden var stengt, ingen av restaurantene der var åpne (de på stranden altså).

Gammel 22-03-13, 00:39   #25
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi har akkurat bestilt Sunwing Fanabé Beach på Tenerife til september. Ser fint ut, også et det ikke så alt for stort. Gleder meg!

Gammel 22-03-13, 01:15   #26
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Kypros er helt knall i høstferien. Var der i fjor, godt og varmt og fremdeles over 25 grader i vannet! HERLIG!

Gammel 22-03-13, 08:38   #27
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Kypros er fint i uke 40. Jeg ville valgt Fig tree bay og ikke sandy bay, stranden er mye finere der. Nausicaa er nydelig og ligger veldig fint til.

Er dette hotellet/plassen et kjekt sted å begynne for en syden-novise? Tenkte å ta med meg jentene (12 år og straks 5 år) på tur i muligens august. Er det langt til stranda? Finner jeg lett frem? Er det trygt sted? Er det ting jeg må passe på når jeg bestiller?
Primært ønsker vi sol, bading, sol, bading, spising og være sammen.

Gammel 22-03-13, 09:12   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er i Tyrkia hver høstferie. Det er billig og det er varmt. Har dårlig erfaring fra andre steder mtp klima i oktober.

Prøver å unngå charterhelvete, og det har vært greit, for det er tross alt oktober. Lite folk. Tyrkia var langt bedre enn fordommene mine tilsa. Naturen er vakrere og mer frodig enn i Hellas, maten langt bedre og billigere og sjøen er pisselunka om høsten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:17   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange her som har vært der, Huldra, så nå får du nok mange svar. det er nær stranden, det er lett å finne frem, Fig tree bay er ikke så stort, akkurat. Kypros kan være veldig varmt i august, men bor dere på nausicaa er det kort vei til basseng og strand.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:18   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi er i Tyrkia hver høstferie. Det er billig og det er varmt. Har dårlig erfaring fra andre steder mtp klima i oktober.

Prøver å unngå charterhelvete, og det har vært greit, for det er tross alt oktober. Lite folk. Tyrkia var langt bedre enn fordommene mine tilsa. Naturen er vakrere og mer frodig enn i Hellas, maten langt bedre og billigere og sjøen er pisselunka om høsten.

Kypros er sør for Tyrkia og har minst like lang sesong.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 22-03-13, 09:26   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg sniker i tråden og kjenner at jeg vurderer å prøve Tyrkia for høstferie. Jeg vet jo du var skeptisk, men det var ok? Hvor har du vært, Hyacinth?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:47   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må østover i Middelhavet for å få grei varme på den tiden. Rhodos, Kypros eller Tyrkia.

Gammel 22-03-13, 10:22   #33
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Kypros er fint i uke 40. Jeg ville valgt Fig tree bay og ikke sandy bay, stranden er mye finere der. Nausicaa er nydelig og ligger veldig fint til.

Oh yes, vi var der i oktober (Fig Tree Bay) og det var så fantastisk på Kypros på den tiden at vi vil tilbake i år. Helt, helt fantastisk! Se prikk.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 10:25   #34
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Er dette hotellet/plassen et kjekt sted å begynne for en syden-novise? Tenkte å ta med meg jentene (12 år og straks 5 år) på tur i muligens august. Er det langt til stranda? Finner jeg lett frem? Er det trygt sted? Er det ting jeg må passe på når jeg bestiller?

Bestill, bestill. Det er fantastisk der.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:02   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg sniker i tråden og kjenner at jeg vurderer å prøve Tyrkia for høstferie. Jeg vet jo du var skeptisk, men det var ok? Hvor har du vært, Hyacinth?

I Bodrum i 2011. Fantastisk sted! Grønt, frodig, nydelig by med flott havn. Sesongen er slutt på den tiden, så det var lite folk og lite påtrengende selgere. Aldeles nydelig. Været var varmt, tretti grader, sjøen likeså. Det eneste minuset var at vi opplevde mye regn. Kraftige regnskyll og tordenvær. Mrn det var mye å finne på. Maten var utrolig god (Tyrkia har verdens tredje beste kjøkken) og billig. Vi bodde på et lite, familiedrevet hotell. Grei standard og et kvarter å gå til byen. Stranden var nærmere. Var på dagstur til Kos i Hellas. Det er lett å komme seg rundt, det går dolmuser overslt.

I 2012: Side. Drar ikke dit igjen. Kjip by, men vet msnge liker den. Fine strender. Fantasisk sommervær, tretti pluss hele tiden. Bare sol. Lunka sjø. Et pluss ved Side er at det finnes msnge fine hoteller. Maten er ikke noe særlig, mrn det er fordi det er en skikkelig turistby. Det står til og med i brosjyrene.

Høsten 2013: Vi sksl til Oba. Fint hotell, har bestilt ekstra fin bungalowleilighet med eget basseng.

Tyrkia er billig å reise til! Mye billigere enn andre typiske chartermål. Men jeg drsr ikke dit om sommeren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:25   #36
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg syns ikke kypros var så fantastisk som mange vil ha det til her inne. I august ville jeg virkelig valgt noe annet. Hellas er fantastisk i august. Bare si ifra hvis du vil ha noen å reise med.

Gammel 22-03-13, 12:30   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg tror også jeg ville valgt Hellas i august, Huldra. Kypros kan være fryktelig uutholdelig varmt i august, men er vanligvis superdeilig i oktober.

Gammel 22-03-13, 12:44   #38
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trøtt, hvor i Hellas da? Tenker å prøve å få til å reise akkurat rundt skolestart siden det er billigere da. Du er jo en racer på å finne gode turer til ok pris! Vi må ha basseng og nært til sjøen og hvis vi drar alene må vi ha all inclusive.

Gammel 22-03-13, 12:55   #39
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Skal kikke litt jeg. ;-)

Gammel 22-03-13, 12:56   #40
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Skal kikke litt jeg. ;-)

Det hadde vært kjekt å reise sammen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.