|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Leser
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?
Helt ordinært for meg. Jeg er vant til at det er rom for alle mulige private greier i jobben som går på telefon. På den andre siden satt jeg i går og jobbet klokken 22.00 om kvelden. Det er fordeler og ulemper med denne måten å arbeide på.. (og hva som er fordeler og ulemper vries også i forhold til hvilken rolle man har, så det er ikke noen win-win situasjon nødvendigvis)
Men det finnes jo mange typer møter.
![]() |
#82 |
I mål
|
Dette er da ikke på noen måte det samme som at man tar med seg private greier på jobb som man driver med i parallell med andre ting fordi man mener at man må utnytte all tid på dagen. Det du skisserer er jo helt normalt hos folk som har en fleksibel arbeidsdag, i forhold til både telefoner, tannlegetimer eller hva det skal være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Leser
|
OK. Mulig jeg misforstår deg. Jeg oppfatter det å ta 3 telefoner for jobben, 2 for meg selv, 7 for jobben, 1 for meg selv er å jobbe parallellt med både jobb og privatting.
![]() |
#84 |
Personlig pessimist
|
Nuvel. Jeg kan bli sprø av "strikkepinneklikking" på kino.
![]() |
![]() |
#86 |
I mål
|
Ja, ok. Nei, jeg tenker det er noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Apan, alltid litt mer kantete.
![]() |
#88 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Jeg har aldri sett noen strikke på et jobbmøte, og hadde noen gjort det, ville jeg syntes det så uprofesjonelt og, tja, uinteressert ut. Jeg mener ikke at man nødvendigvis er uprofesjonell eller uinteressert om man strikker, men jeg synes det ser ut sånn.
![]() |
#89 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Strikker, klapper katten, spiser, bretter tøy eller halvsover.
![]() |
#90 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Når jeg ser film eller noe annet på tv er det fordi jeg er interessert i å se det, så da gjør jeg egentlig ikke så mye annet. Det betyr ikke at jeg ikke kan få grusomt lyst på noe å "stappe i haudet", men jeg prøver å holde meg til te eller lignende i ukedagene i hvert fall. Det har hendt at jeg har heklet litt, men jeg er ikke en så rutinert hekler at jeg ikke må se på det jeg driver med og ikke minst telle, så det utgår stort sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg strikker gjerne på kurs og møter der jeg bare skal motta info og ikke trenger å ta notater.
![]() |
#92 |
Muligens verdt å vente på
|
Mens jeg derimot, ofte setter på noe for å ha underholdning mens jeg strikker.
![]() |
#93 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Jeg blir ikke forstyrret av strikking, så jeg ville ikke bedt noen la være. Men jeg synes det ser ut som om man ikke følger med, og jeg synes derfor det ser uprofesjonelt ut i jobbsammenheng. (Egentlig omtrent på samme måte som hvis man satt og la kabal på iPaden sin.)
![]() |
#94 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Jeg kan godt - siden jeg er en slik multitaskingsdronning - finne på å stille spørsmål eller notere litt , selv om jeg strikker.
![]() |
#95 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Jeg er også svært god på multitasking, og strikking hadde ikke hindret meg i å stille spørsmål eller annet på et møte. Ta notater MENS jeg strikket skal jeg innrømme er vanskelig. Men jeg ville likevel aldri strikket på jobb, nettopp på grunn av at jeg syns det sender ut feil signaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Harriet, jeg tviler ikke på det.
![]() |
#97 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?Jeg strikker ikke så ofte på jobb, altså, men noe må jeg dille med, ellers forsvinner hjernen min ut døra og blir borte.
![]() |
#98 |
flisespikker
|
Ja, jeg kan se at det kunne være et problem i noen sammenhenger.
![]() |
#99 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?På jobb strikker jeg aldri, av de årsaker Skilpadda skisserer over her. Men på husflidslaget sine møter så strikker eller syr jeg, som alle andre.
![]() |
#100 |
I mål
|
Jeg signerer Skilpadda i sin helhet her ang strikking. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|