Sv: Hva gjør dere med hendene mens dere ser på tv/film?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Helt ordinært for meg. Jeg er vant til at det er rom for alle mulige private greier i jobben som går på telefon. På den andre siden satt jeg i går og jobbet klokken 22.00 om kvelden. Det er fordeler og ulemper med denne måten å arbeide på.. (og hva som er fordeler og ulemper vries også i forhold til hvilken rolle man har, så det er ikke noen win-win situasjon nødvendigvis)
Dette er da ikke på noen måte det samme som at man tar med seg private greier på jobb som man driver med i parallell med andre ting fordi man mener at man må utnytte all tid på dagen. Det du skisserer er jo helt normalt hos folk som har en fleksibel arbeidsdag, i forhold til både telefoner, tannlegetimer eller hva det skal være.
For meg går ikke dette på private ting på jobb-greia, men på respektløsheten i å sitte i et møte med andre deltakere og gjøre noe annet. Og nei, jeg synes ikke strikketøy eller grønnsaksskjæring eller arbeid med andre oppgaver, det være seg jobbrelaterte ting eller FAU-regnskapet til barnehagen eller hva som helst, hører hjemme på noe som helst jobbmøte.
|