|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å se sine barn under tilsyn
Ja, det er det!
![]() |
#22 |
Absolut ateist
|
Så da tror du seks timer i året hadde vært bedre?
![]() |
#24 |
Absolut ateist
|
Personlig har jeg en annen erfaring med det å se foreldre ytterst sjelden. Jeg syns det er bedre å la vær.
![]() |
#25 |
Leser
|
Nei, et lite barn har ikke en slik forståelse. Men det har heller ikke et ønske om ikke å ha kontakt. Jeg tror at en slik kontakt i oppveksten kan føre til et mer realistisk bilde av både seg selv og sin biologiske familie. Jeg tror at grunnen til at folk som er adoptert (og andre som ikke fullt ut kjenner sitt biologiske opphav) er nysgjerrige skyldes akkurat det at de har ubesvarte spørsmål, de har gjort seg tanker, fantasier - ja, kanskje dagdrømmer om sin biologiske famile. Kontakten med familien - selv en så liten - vil kunne svare på slike spørsmål. Det vil kanskje ikke en gang være nødvendig å stille dem.
![]() |
#26 |
Har fått viljen sin
|
Jeg har egentlig bare lyst å signere, understreke og utheve alt him sier her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Absolut ateist
|
Så da skal man altså sende et barn inn i et rom med en fremmed tilsynsperson og en biologisk mor, for å være der i tre timer. Jeg lurer på hvor mange små barn som vil godta dette.
![]() |
#28 |
Leser
|
Er du sikker på at tilsynspersonen må være fremmed?
![]() |
#29 |
Shake it out!
|
Bare en liten kommentar. Det er faktisk forsvinnende få adopterte -i alle fall utenlandsadopterte - som er opptatt av å finne sitt biologiske opphav i føle adopsjonsforeningene, som bistår adopterte som ønsker dette.
![]() |
#30 |
By the Sea
|
![]() Sv: Å se sine barn under tilsynDet jeg tenker om denne saken, er at om barnevernet først mener at de bør ha kontakt i det hele tatt, så burde det vært oftere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Å se sine barn under tilsynMen det blir jo umulig å diskutere akkurat denne saken, fordi vi ikke har lest saksdokumentene og bare har fått med oss det VG mener er viktig. Altså, svært lite, og bare det mest sensasjonspregede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å se sine barn under tilsynMen zol; forstår du virkelig ikke at SAKEN her er irrelevant? Ser du det virkelig ikke? Det er TIDEN med samvær her som betyr noe, ikke hvem som har gjort hva og hvorfor. Tror du virkelig at tidsaspektet forandrer seg for barnet etter hva forelderen har gjort eller ikke gjort?
![]() |
#34 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å se sine barn under tilsynMen det er jo ingen som diskuterer saken, så jeg fatter ikke hvorfor du trekker det inn hele tiden!
![]() |
#35 |
Har fått viljen sin
|
Jo det er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Har fått viljen sin
|
Da misforsto jeg deg |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Introvert optimist
|
Jeg er i grunnen enig med Polyanna. Barnet vil på denne måten i hvert fall vite hvem den biologiske moren er og kan stille spørsmål om faren og om mors og fars familier. Det virker som om veldig mange som er adopterte har et veldig sterkt ønske om å vite hvem de biologiske foreldrene er selv om de har hatt det aldri så godt hos adoptivforeldrene. Dette blir jo nesten det samme.
![]() |
#40 |
Shake it out!
|
Da må jeg få rette opp det inntrykket, som Tore på sporet-programmene uriktig har skapt: Det er ikke mange adopterte som har et sterkt ønske om å treffe igjen sine biologiske foreldre, i alle fall ikke utenlandsadopterte. Det er en ørliten prosent som tar kontakt med adopsjonsforeningene for å få hjelp til å finne "røttene" sine. Det store flertallet ønsker ikke å vite mer enn det som står i de papirene som fulgte dem da de ble adoptert.
![]() |
|
|