Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?
Ja faktisk fordi det har jeg kjent på min egen kropp. Det er forferdelig å bli utsatt for "bare legg barnet til" gang på gang når ungen hyler etter mat. Det er forferdelig å stå der som ny mamma og be om hjelp når det gjelder å lage MME (who har faktisk retningslinjer for dette også men det er det ingen her som opplyser om. Det er jo bare å tilsette vann til pulver, ikke sant?), det er forferdelig når ungen din ikke vokser fordi den ikke får nok mat eller når babyen havner på sykehuset pga underernæring! Jo det plager meg mer enn å vite at det dør barn andre steder fordi dette rammer meg og mine nærmeste. Skal jeg støtte en sak og boikotte alle produktene fra Nestle så skal det være en helhjertet boikott som jeg støtter 100%.
Jeg er for amming, men jeg er også for at mødre som trenger MME skal ha rett til opplysninger som de trenger også. At vi ikke får vite det vi trenger fordi Nestle gjør forferdelige ting i utlandet smaker vondt syntes jeg.
Jeg bruker collett MME og prøver å bruke alternative produkter når jeg kan, men jeg boikotter ikke nestle. Mi eldste kunne bare spise Sinlac (tror det lages av Nestle corp. det også) og jeg valgte å mate henne fremfor å opprettholde en 30 år gammel boikott.
|