Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi venter valper/isbjørner :D

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-13, 14:10   #501
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi venter valper/isbjørner :D

Gammel 23-01-13, 15:14   #502
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 15:20   #503
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og da er det bare 1 tispe og 1hannhunde igjen.
Med tanke på hvor mange som sitter igjen med valper som er over 8uker, så er jeg strålende fornøyd med at det har gått greit med salget så langt.
Pga vinterferien som kommer i uke 8 og 9, alt ettersom hvor folk bor i landet, så har jeg enda 2-3uker igjen på å selge de 2 siste. Så satse på det går greit.

Gammel 23-01-13, 15:27   #504
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Hva gjør man om man ikke får solgt de? Beholder man de selv?

Gammel 23-01-13, 15:32   #505
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Hva gjør man om man ikke får solgt de? Beholder man de selv?

De blir alltids solgt, men det kan ta litt lengre tid, og det er jo litt drit, men det er sånn at det er noe man må regne med når man velger og drive med oppdrett. Det er liksom en risiko man tar.

Men det er jo ekstra mye jobb. Siden de skal sosialiseres hver for seg, og man skal jo gjerne begynne å gjøre de stuerene.

Gammel 23-01-13, 23:10   #506
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Så fin!

Gammel 24-01-13, 09:24   #507
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Utrolig nydelige.

Gammel 24-01-13, 17:19   #508
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

De blir alltids solgt, men det kan ta litt lengre tid, og det er jo litt drit, men det er sånn at det er noe man må regne med når man velger og drive med oppdrett. Det er liksom en risiko man tar.

Men det er jo ekstra mye jobb. Siden de skal sosialiseres hver for seg, og man skal jo gjerne begynne å gjøre de stuerene.

Kennelen "vår" hadde nesten problemer med å bli kvitt forrige kullet sitt. De nærmet seg leveringsklare, og da hadde hun enda en 4-5 stykker igjen, tror jeg. Men da hadde hun hatt et annet kull ikke så lenge før, og så tror jeg markedet for japaner-valper begynner å bli litt mettet her i området, for rasen har vært kjempepopulær i endel år nå. Men hun ble nok kvitt alle til slutt.

Må du gå ned i pris på dem hvis de skal selges etter "leveringsdato", eller selges de til fullpris likevel? Hvordan funker det? Jeg har hørt folk si at de ikke "gidder betale fullpris" for valper som er blitt 2-3 uker over leveringsklare, men det er jo selgerne som velger om de vil akseptere det, da.

Gammel 24-01-13, 20:14   #509
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Kennelen "vår" hadde nesten problemer med å bli kvitt forrige kullet sitt. De nærmet seg leveringsklare, og da hadde hun enda en 4-5 stykker igjen, tror jeg. Men da hadde hun hatt et annet kull ikke så lenge før, og så tror jeg markedet for japaner-valper begynner å bli litt mettet her i området, for rasen har vært kjempepopulær i endel år nå. Men hun ble nok kvitt alle til slutt.

Må du gå ned i pris på dem hvis de skal selges etter "leveringsdato", eller selges de til fullpris likevel? Hvordan funker det? Jeg har hørt folk si at de ikke "gidder betale fullpris" for valper som er blitt 2-3 uker over leveringsklare, men det er jo selgerne som velger om de vil akseptere det, da.

Åja på østlandet? Vet de sliter vesentlig mer der enn her på vestlandet.

Jeg kommer ikke til og gå ned i pris med det første nei. At folk ikke gidder betale fullpris for en 10uker valp, vel da får de gå ett annet sted tenker jeg. For å snu det litt da, hvordan er det for de som betalte 13000kr når de var 8uker, hvis de finner ut at andre har betalt 10.000kr 2uker senere. Da hadde jeg som valpekjøper blitt ganske sur faktisk.

Ser folk setter ned prisen når de er 4-5mnd gamle.

Gammel 24-01-13, 20:32   #510
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åja på østlandet? Vet de sliter vesentlig mer der enn her på vestlandet.

Jeg kommer ikke til og gå ned i pris med det første nei. At folk ikke gidder betale fullpris for en 10uker valp, vel da får de gå ett annet sted tenker jeg. For å snu det litt da, hvordan er det for de som betalte 13000kr når de var 8uker, hvis de finner ut at andre har betalt 10.000kr 2uker senere. Da hadde jeg som valpekjøper blitt ganske sur faktisk.

Ser folk setter ned prisen når de er 4-5mnd gamle.

Ja, indre Østfold, og her ser jeg japanere på alle kanter uansett hvor jeg går hen, synes jeg.

Jeg er enig, altså, i at man ikke bør sette ned prisen med en gang, jeg lurte bare på hvordan praksisen var. Det er klart, nærmer valpen seg halvåret når man kjøper den, så har man jo som eier på en måte "gått glipp av" mye av valpetiden. Men allerede etter ett par uker synes jeg er i tidligste laget å kreve avslag på det grunnlaget. Det er klart, som kjøper så står man jo fritt til å prøve og prute på prisen uansett når og av hvilken grunn, så er det opp til selger om man lar seg lure.

Gammel 24-01-13, 20:57   #511
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Ja, indre Østfold, og her ser jeg japanere på alle kanter uansett hvor jeg går hen, synes jeg.

Jeg er enig, altså, i at man ikke bør sette ned prisen med en gang, jeg lurte bare på hvordan praksisen var. Det er klart, nærmer valpen seg halvåret når man kjøper den, så har man jo som eier på en måte "gått glipp av" mye av valpetiden. Men allerede etter ett par uker synes jeg er i tidligste laget å kreve avslag på det grunnlaget. Det er klart, som kjøper så står man jo fritt til å prøve og prute på prisen uansett når og av hvilken grunn, så er det opp til selger om man lar seg lure.

Tenkte meg det.
Mye av problemet der borte, er at det er en oppdretter som har ett EKSTREMT dårlig rykte, som da igjen går utover de andre, fordi folk tør ikke kjøpe fra noen siden de ikke vet nøyaktig hvem det er som er meldt til mattilsynet osv.

Jeg hadde en som prøvde å prute på valpene her når de var 3uker.
For å si det sånn, hun fikk ikke kjøpe.
Det er ikke gratis og fostre opp 7 valper. Virker som mange tror det ikke koster så mye.

Men sånn helt kjapt da.
Sånn tisselaken, tipper jeg vil komme på 300kr uka, fra de er 2-3uker gamle. Avispapir brukes ikke på japanere, av den enkle grunn at de er hvite, og blir svart av trykksverte.
Mat, der vil jeg vel si at det koster nå å fore opp 7 valper og mor 700kr kanskje, sånn helt grovt regna.
3000kr i registrering i NKK
7200kr for vaksine og chipping
Far skal ha 16000kr, nå er dette ett beløp jeg slipper da vi eier hannhunden selv.
3000kr i keisersnitt, har man ikke forsikring så ville det kosta 16.000kr der å. Og treffer du en helg, kan du fort telle 30tusen.

Så kan man jo legge til X anntall timer i arbeid, lufting, vasking osv osv. Så vil jeg påstå timesbetalingen her er skamdårlig

Fortjeneste har man, men den er ikke så stor som nok mange tror. Så når folk kommer til meg å får totalt sjokk fordi valpen koster 13.000. Vel da blir jeg litt oppgitt for å si det sånn.

Gammel 24-01-13, 21:59   #512
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Tenkte meg det.
Mye av problemet der borte, er at det er en oppdretter som har ett EKSTREMT dårlig rykte, som da igjen går utover de andre, fordi folk tør ikke kjøpe fra noen siden de ikke vet nøyaktig hvem det er som er meldt til mattilsynet osv.

Prikker du meg navnet?

Gammel 24-01-13, 22:50   #513
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Prikker du meg navnet?

Done

Gammel 25-01-13, 11:15   #514
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil du prikke navnet til meg og? Jeg omplasserte jo japanertispen min for noen år siden.

Gammel 25-01-13, 11:22   #515
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg inviterer snart meg selv på besøk til deg! De er såå søte!

Den valpesorten jeg vil ha må man stille seg på liste på og så får man kanskje valp om man er heldig. Så jeg burde vel stille meg på liste snart så jeg er sikker på å få en til jeg er pensjonist.

Gammel 25-01-13, 12:43   #516
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vil du prikke navnet til meg og? Jeg omplasserte jo japanertispen min for noen år siden.

Done

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg inviterer snart meg selv på besøk til deg! De er såå søte!

Den valpesorten jeg vil ha må man stille seg på liste på og så får man kanskje valp om man er heldig. Så jeg burde vel stille meg på liste snart så jeg er sikker på å få en til jeg er pensjonist.

Bor du i Bergens området er det bare å ta seg en tur.
Hvilken rase er det?

Gammel 25-01-13, 12:51   #517
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Coton de tulear. Skal uansett ikke ha hund på noen år, så det er ikke noe stress enda.

Gammel 25-01-13, 13:02   #518
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Done

Har jeg heldigvis ikke hørt om. Det skal sies at vi ikke lette etter oppdrettere heller, så vi har aldri undersøkt noe særlig. Vi bare slumpet over en hyggelig dame som hadde en voksen gutt som måtte flytte, siden hun hadde mange tisper også, og han måtte stå innestengt i så mange løpetider for å ikke feilparre flere.

Gammel 25-01-13, 13:07   #519
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Har jeg heldigvis ikke hørt om. Det skal sies at vi ikke lette etter oppdrettere heller, så vi har aldri undersøkt noe særlig. Vi bare slumpet over en hyggelig dame som hadde en voksen gutt som måtte flytte, siden hun hadde mange tisper også, og han måtte stå innestengt i så mange løpetider for å ikke feilparre flere.

Hvem er det? Om jeg kan spørre.

Gammel 25-01-13, 13:11   #520
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Dama eller hunden? Sender deg en prikk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.