Sv: Sanger/låter til bilde-cder til foreldre i bhg
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Jeg kjenner jeg er mest skeptisk til tidsbruken. Det tar mye tid å lage sånne videoer og organisere bilder, skrive ut til permer etc. Jeg bruker ikke ubundentida mi på sånt så dermed tar det tid på avdelingen og det er veldig mye som jeg kanskje syns er mer verdifullt pedagogisk sett enn å lage en individuell minnevideo til hvert enkelt barn.
For de som får det til så er det flott altså, men jeg kjenner jeg er glad for at de ikke prioriterer dette så hardt på mellomste sin avdeling. Hos oss har vi en hjemmeside og der legges det ut bilder innimellom (kreves passord). Det er veldig greit og tar mye mindre tid for personalet å gjennomføre.
Hos oss tar vi skrekkelig mange bilder. Noen brukes i månedsposter, noen på hjemmesiden og noen på skjerm i garderoben. Vi sorterer de først i månedsmapper. Deretter tar man en runde når man skriver månedspost og sorterer bilder i mapper på barna. Og så til slutt overføres barnets mappe på en minnepenn. Noen av de beste blinkskuddene printes og lages perm av. Det tar ikke så mye tid om man er strukturert og tar det jevnlig, faktisk. Jeg synes det er viktig dokumentasjon og vi bruker bl.a. litt tid på det i sovetid eller innimellom når det er rom for det. Jeg ser hvor mye det betyr for barna (som får permen høytidelig overlevert på avslutningen) og ikke minst for foreldrene, så jeg synes det er en hyggelig og god ting å prioritere litt tid på.