Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spennende og billig ferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 11:41   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spennende og billig ferie?

Er det greit å legge ut på en sånn tur uten å bestille bosted først? Eller fører det til at vi må sove i bilen eller betale det hvite ut av øyet? Vi bestilte jo aldri på forhånd da jeg var liten, men jeg har aldri vært på bilferie som voksen før.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:56   #22
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det ser veldig fint ut å kjøre til Berlin også. Da kan vi ta et obligatorisk stopp i Gøteborg, et i København, et i sør-Danmark, et i Nordøst-Tyskland, også kan jeg bli faren min og forlange at vi stopper i hver eneste katedral mellom der og Berlin.

Ta med dere slottene også, så kan dere holde det gående fram til sommeren 2014.

Gammel 10-01-13, 11:58   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville booket noe på forhånd.
:kjørte rundt i timesvis i Køben i fjor:

Gammel 10-01-13, 12:02   #24
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det greit å legge ut på en sånn tur uten å bestille bosted først? Eller fører det til at vi må sove i bilen eller betale det hvite ut av øyet? Vi bestilte jo aldri på forhånd da jeg var liten, men jeg har aldri vært på bilferie som voksen før.

Hvis dere har sterk preferanse for å bo i leiligheter, tror jeg det er lurt å forhåndsbestille. Hvis ikke tror jeg det går helt fint å ordne det underveis. Prisen blir mer uforutsigbar, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:14   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ta med dere slottene også, så kan dere holde det gående fram til sommeren 2014.

Jatakk, jeg har fått en liten dose av dem også. For å ikke snakke om museer. Mitt første besøk i Louvre tilbragte jeg i kafeen hvor jeg dakk varm sjokolade og skrev kort til venninnene mine, mens pappa gikk rundt og tittet. For en kulturløs liten spjæling jeg var.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg ville booket noe på forhånd.
:kjørte rundt i timesvis i Køben i fjor:

Ja, de store byene er det nok lurt å bestille på forhånd.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvis dere har sterk preferanse for å bo i leiligheter, tror jeg det er lurt å forhåndsbestille. Hvis ikke tror jeg det går helt fint å ordne det underveis. Prisen blir mer uforutsigbar, da.

Ja, de store byene og der vi har tenkt til å være noen netter er det sikkert lurt å bestille på forhånd.

Hva ligger landeveismoteller på om dagen? Som barn husker jeg at vi ofte var de eneste gjestene. Det var ikke speiselt forsofne hoteller, men ikke akkurat kjeder.

Gammel 10-01-13, 12:20   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dette er alle første gang jeg har blitt fristet til å dra til en folkemusikkfestival!

Ellers, for å være kjedelig, kan jeg jo nevne barndommens bilferier som fortsatt står frem som lykkelige minner (og som mine foreldre nå viderefører med mine barn), bil + ferje, og straka vegen til den franske sørkysten.

Det er obligatorisk å kjøre etter stjernene og solen, og vage minner om hvilken vei man kjørte den gangen man var der for 40 år siden. U-svinger er moro!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:23   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har fortalt da vi stoppet i en bitteliten flat by som het Titz, og hvor alle på kirkegården het Goebbels? Jeg var fjorten, og det tok none år før jeg skjønte mine foreldres intense fnising over stedsnavnet. De som bodde der nevnte lite forurensning (med digre kullslamhauger utenfor byen ) og lite ungdom som positive ting med byen.

Gammel 10-01-13, 12:26   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, sånt opplever man bare på roadtrips.

Jeg husker fortsatt hvor fantastisk gøy det var den gangen kløtsjen røk på bilen et sted i Vest-Tyskland (lenge siden!), og min mor, jeg og tre søsken satt i veikanten blant valmuer og kornblomster langs motorveien og ventet på at pappa skulle komme tilbake med NAF.

Gammel 10-01-13, 12:27   #29
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sterke minner om da eksosanlegget vårt røyk midtveis gjennom Tyskland og vi måtte kjøre hele veien hjem til Norge med en Mercedes fra 1965 som lød som et helikopter. Da blir man lagt merke til, kan jeg avsløre.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:29   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har sterke minner om da eksosanlegget vårt røyk midtveis gjennom Tyskland og vi måtte kjøre hele veien hjem til Norge med en Mercedes fra 1965 som lød som et helikopter. Da blir man lagt merke til, kan jeg avsløre.

Det blir man når en familie bestående av fire barn og to foreldre dytter en bil gjennom et lyskryss midt i Hamburg midt på natten også.

Gammel 10-01-13, 12:33   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Bilen vår kokte på autobahn, og pappa måtte haike til nærmeste bensinstasjon, selv om det ikke var lov. Vi hadde en lillarosa mazda fra sekstitallet med en beige skjerm.

Jeg har ogå minner om tyske landeveisdoer som spylet når man låste døra, helt til man låste opp igjen. Eller franske som bare var et hull i gulvet, og spylingen også vasket skoene til alle før oss i køen med iskaldt vann. hver eneste person sa "Iih!" og hoppet forskrekket baklengs ut dørene.

Gammel 10-01-13, 12:33   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjørte ned til Italia et par ganger i min ungdom. Og for å spare penger på overnatting på vei ned sov vi i bilen på Autobahn. Pappa lå på bakken på utsiden. Fantastiske minner.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.