Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 14:47   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med Mac fremfor vanlig pc?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Fordi brodern mener jeg er sinnsyk om jeg kjøper ny pc og ikke Mac (han er Appleoholiker) og prøver å overbevise meg om at jeg kommer til å få masse virus osv. Siden jeg kan/kunne så lite om det, måtte jeg jo forhøre meg litt.

Ok. Jeg bruker både pc og mac. Jeg kan begge deler. Jeg er en typisk "bruker", altså jeg må ha hjelp når noe ikke virker på litt mer grunnleggende plan. Vi har både pcer og macer i hus (men pcer her i gården er i mac-prisklasse da det er arbeidsverktøy for mannen), og jeg bruker stasjonære pcer på jobb, og jeg er av og til borti billigere laptoper andre steder.

Jeg synes at en god pc og en mac er overraskende like i bruk faktisk. Joda, det er litt andre tastetrykk. En mac er kanskje litt penere å se på og har kanskje litt bedre styreflate og er kanskje litt bedre integrert med seg selv så lenge du bruker appleprogrammer, men er til gjengjeld mer krøkkete hvis du ønsker å bruke det sammen med programmer som ikke er laget for mac. Men alt går. Det er imidlertid en overgang fra pc til mac som kan oppleves ganske tung. Tastaturet på en mac har for eksempel ikke alt skrevet på seg slik det er på pc-tastatur. Du må faktisk vite hvor klammene ligger, du må vite hvordan du tar skjermdump etc. Men når du er over den kneika er det et fantastisk godt tastatur. Jeg liker mac. Men jeg er ikke helt overbevist om at den er veldig mye bedre enn en tilsvarende dyr pc. Greia med mac er at du kjøper en pakke, og den pakken virker. Med pc må du faktisk sette deg inn i hva du kjøper på innsiden av boksen, men det trenger på ingen måte å være dårlig det heller.

Noe sier meg at du bør legge litt penger i en pc som holder istedenfor å kjøpe en mac du egentlig ikke orker å sette deg inn i hvordan virker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.