|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg har fått 4 hesper silkeull fra Nøstebarn, 9 nøster Alpaca, 1000 kr gavekort på Pickles
|
|
|
#102 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk ring og koffert og lysestaker - både kjøpt og hjemmelaget, morgenkåpe, sjal og dvd. Fine ting.
|
|
|
|
#103 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk gavekort av mann og barn og de skal brukes på nærmeste gullsmedbutikk. Ellers fikk jeg en flott hundefigur i kjermaikk av Jonas.
|
|
|
#104 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?
Jeg elsker også disse gavene, men i år hadde hun bare en gave som barnehagen hadde adressert til både meg og faren. Siden vi ikke bor sammen fikk snuppa velge hvem som skulle få den og det ble faren denne gangen. Da får jeg bare glede meg til neste år og håpe at hun da enten får lage to eller velger å gi den til meg. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk bergans vattert bukse, endel penger, skjerf og vanter, en fin lommebok, et hjertesmykke, ismaskin til kitchenaid, julepynt fra georg jensen. Fine gaver:-)
|
|
|
#106 |
|
etterpåklokest
|
Stryke sengetøy?! |
|
|
|
|
|
#107 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk et fint anheng til armbåndet mitt, rettetang (som jeg ønsket meg), usynlige bokhyller fra Designtorget (som jeg ønsket meg), penger til bunad, selvgående sausevisper (som jeg er svært skeptisk til) og et sengeteppe som jeg må bytte pga fargen. Stort sett fine gaver.
|
|
|
#108 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#109 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg husker jeg gikk på folkehøgskole med en fyr som fikk ferdigstrøket sengetøy fra moren sin en gang i uka. Jeg hadde ikke hørt om sånt før, og blir like |
|
|
|
|
|
#110 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk fine gaver, synes jeg: |
|
|
|
|
|
#111 |
|
© All rights reserved
|
Jeg elsker gaver, så jeg er glad vi voksne også får. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
godtemonster
Jeg har de siste årene fått 50 000 kr til jul av foreldrene mine (og ungene har fått 10 000 kroner hver). De har gjort dette som forskudd på arv, og 50 000 er max av hva man kan få uten å skatte av det. Tanken er at vi trenger litt ekstra nå også, og ikke først når de er borte. Far døde i høst, så nå må mor økonomisere litt, så i år ble det i stedet 10 000. (Min bestefar gjorde det samme til sine barn.) Dette har gjort at jeg har kunnet kjøpe meg ny mac et år, et annet år kunnet planlegge dyrere ferie enn ellers, i fjor spandere på oss fint nytt gulv i det nye huset, og i år skal det gå til ny bunad (eller varmepumpe). Mine foreldre er på ingen måte velstående, snarere tvert i mot, men de er gjeldfrie og har syntes dette har vært en god måte å fordele overskuddet sitt på.
|
|
|
#114 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så trist med faren din. Håper det går bra. Men er det ikke max 40 000 fra hver forelder man kan motta årlig uten å måtte betale arveavgift?
|
|
|
#115 |
|
godtemonster
Jeg vet ikke hva summen er i år, og for tidligere år vet jeg ikke mer enn hva far sa.
|
|
|
#116 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?I familien vår har vi en deal om at vi kjøper mest til barna og mindre til de voksne. Jeg gleder meg over hva barna får, og blir veldig glad for det jeg selv får. I år fikk jeg bl.annet tre strikkebøker/hefter, flere herlige nøster med garn, et sett med dag og natt ansiktskrem og øyegele fra Matas. Jeg fikk også en genser, hjemmestrikka raggsokker, ull/silke sokker og singlet, salt og pepperbøsse samt to krukker i kumotiv. Og så fikk jeg ei vinhøne. Stor var overraskelsen da jeg fikk beskjed om å åpne gave til meg og mannen, fra "ungene". Jeg og mannen kjøper ikke til hverandre egentlig. I år hadde han fått kjøpe iPad 4 billig gjennom jobben. En gave vi egentlig ikke har råd til, men sjefen trekker beløpet over noen lønninger, så da merkes det ikke så mye. Jeg ble veldig glad. Hadde ikke trodd vi skulle eie en slik med det første. Veldig fornøyd med alle gaver.
|
|
|
#118 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Jeg gjør. Jeg er oppvokst med en far som nektet å legge seg i krøllete sengetøy. Han måtte defor stryke det selv. Og det gjør han ennå. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk noen fantastiske gaver av ungene fra barnehagen. Blant annet noen grytelapper med håndavtrykk, og fine rammer med bilder av kunsteneren selv. Av mannen fikk jeg Ipad med tastatur til.
|
|
|
#120 |
|
Eklektisk
|
Sv: Hva fikk dere for noe fint da?Jeg fikk denne. |
|
|
|
![]() |