Sv: Dieselbil som nekter å starte ...
Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.
Hmm. Nå avslører jeg nok min svært enkle tilnærming til bil og hvordan den virker, men vi har de siste ukene hatt en "pling"-lyd som ligner veldig den lyden som følger lampen på "snart tomt for diesel"-varsellampa, men har ikke sett en eneste lampe som forklarer denne plingelyden.
Mannen bruker bilen daglig, den kjører ca 1,5 mil til jobb, og står stille i noen timer før den kjører samme rute hjem igjen, og noen lengre turer enn 3-4 mil har den ikke kjørt siden august tror jeg.
Det er kanskje lurt å kjøre en lengre tur da eller? Hvor lenge bør man kjøre for at det skal være noe poeng?
Den alarmen kommer kun ved oppstart på iskalde dager hos meg, og det er tre langtrukne pip som høres, samtidig som batteriindikatoren i dashbordet blinker.
Er en VW Tiguan.
Det eneste jeg kan komme på som gir et kort pling slik du beskriver, og som ikke gir varsel på lampe, er om det er plussgrader ute, og man kommer ned til 3 pluss. Da varsler vår bil med et pling, for å gjøre oss oppmerksomme på at temperaturen nærmer seg null, og dermed fare for glatte veier.
Denne gir en rask beskjed i displayet på bilen, men ikke noen lampe som blir lysende.
And how I got to where I am
|