Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Dieselbil som nekter å starte ...

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-12, 09:25   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselbil som nekter å starte ...

Så oppklarende mrc. Jeg sniker inn et par spørsmål i denne tråden, for jeg får slettes ikke start på min ford s-max 2007 modell i dag. I går måtte jeg til med startkabler og da fikk jeg start på bilen etter en halvtimes tid. Det som var litt spesielt var at det virket som jeg fikk tenning på bilen, men da jeg prøde å tråkke på gassen så skjedde det nada. Det var forøvrig greit med strøm på batteriet da jeg begynte forsøkene med å få start på bilen, men si at det tok kanskje 10-12 forsøk før batteriet var tomt i går. I dag tok det 3. Kan det være det holder å lade opp batteriet for å få start på bilen igjen? Her er det forresten 20 kalde, men meldt mildere fra i morgen. Kan jeg da regne med at det blir greiere å få start på bilen igjen? Batteriet er forøvrig ca 2 år gammelt, men bilen kjøres normalt på turer rundt 5-6-7 km flere ganger daglig, så det tapper vel batteriet nesten mer enn det lades vil jeg tro.
Jeg har forresten prøvd å finne ut hva slags batteriladerdings jeg kan sende mannen ut for å kjøpe til meg, men jeg er fullstendig grønn på det her. Er de gode de man får kjøpt på Biltema? En slik en som fungerer som starthjelp kanskje? Er de både batteriladere og starthjelp? Jeg er redd min mann er nesten like grønn på dette med bil som meg, så han sa jeg skulle ringe naf for å få hjelp i dag, men ringer jeg de nå så kommer de i morgen. De har temmelig mye å gjøre om dagen, har jeg skjønt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 09:55   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Så oppklarende mrc. Jeg sniker inn et par spørsmål i denne tråden, for jeg får slettes ikke start på min ford s-max 2007 modell i dag. I går måtte jeg til med startkabler og da fikk jeg start på bilen etter en halvtimes tid. Det som var litt spesielt var at det virket som jeg fikk tenning på bilen, men da jeg prøde å tråkke på gassen så skjedde det nada. Det var forøvrig greit med strøm på batteriet da jeg begynte forsøkene med å få start på bilen, men si at det tok kanskje 10-12 forsøk før batteriet var tomt i går. I dag tok det 3. Kan det være det holder å lade opp batteriet for å få start på bilen igjen? Her er det forresten 20 kalde, men meldt mildere fra i morgen. Kan jeg da regne med at det blir greiere å få start på bilen igjen?
Jeg har forresten prøvd å finne ut hva slags batteriladerdings jeg kan sende mannen ut for å kjøpe til meg, men jeg er fullstendig grønn på det her. Er de gode de man får kjøpt på Biltema? En slik en som fungerer som starthjelp kanskje? Er de både batteriladere og starthjelp? Jeg er redd min mann er nesten like grønn på dette med bil som meg, så han sa jeg skulle ringe naf for å få hjelp i dag, men ringer jeg de nå så kommer de i morgen. De har temmelig mye å gjøre om dagen, har jeg skjønt.

Ja, man har ladere med og uten starthjelp/booster. De med koster ekstra gjerne og er større. Hvilke her som er de beste vet jeg ikke, men har sett at en del har gode erfaringer med noen av modellene Clas O. selger. Men jeg kunne ikke se noen modell med starthjelp der. Skal sies, bruker man starthjelp, så bør det egentlig være i forbindelse med at man skal kjøre ganske lang. Spesielt slik temperaturene er nå, så vil man raskt kunne ha for lite strøm igjen.

Kan være å anbefale at man kjøper en løsning som har hurtigfester. Clas O. har i hvert fall hatt noen modeller tidligere der det var et par ledninger man kunne legge fram i grillen for enkel påmontering og med mindre risiko for å klemme ledningen i mellom panseret. Av de Ctek-laderne som Clas O har, er det også modeller med eget modus for lading av batteri i sterk kulde.

Biltema har vel også rimeligere ladere med booster - som altså lader batteriet ganske raskt. Er ikke noe som bør brukes ofte.

Gammel 04-12-12, 19:38   #3
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Så oppklarende mrc. Jeg sniker inn et par spørsmål i denne tråden, for jeg får slettes ikke start på min ford s-max 2007 modell i dag. I går måtte jeg til med startkabler og da fikk jeg start på bilen etter en halvtimes tid. Det som var litt spesielt var at det virket som jeg fikk tenning på bilen, men da jeg prøde å tråkke på gassen så skjedde det nada. Det var forøvrig greit med strøm på batteriet da jeg begynte forsøkene med å få start på bilen, men si at det tok kanskje 10-12 forsøk før batteriet var tomt i går. I dag tok det 3. Kan det være det holder å lade opp batteriet for å få start på bilen igjen? Her er det forresten 20 kalde, men meldt mildere fra i morgen. Kan jeg da regne med at det blir greiere å få start på bilen igjen? Batteriet er forøvrig ca 2 år gammelt, men bilen kjøres normalt på turer rundt 5-6-7 km flere ganger daglig, så det tapper vel batteriet nesten mer enn det lades vil jeg tro.

S-max 2006 her, og skifte av glødeplugger i går gjorde at bilen startet på under ett sekund i dag. Ang batterilader så opererer vi med slik:

http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr...-batterilader/

Den redda oss i høst da dynamoen til Suzukien vår tok kveld.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.