|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dieselbil som nekter å starte ...Så oppklarende mrc. Jeg sniker inn et par spørsmål i denne tråden, for jeg får slettes ikke start på min ford s-max 2007 modell i dag. I går måtte jeg til med startkabler og da fikk jeg start på bilen etter en halvtimes tid. Det som var litt spesielt var at det virket som jeg fikk tenning på bilen, men da jeg prøde å tråkke på gassen så skjedde det nada. Det var forøvrig greit med strøm på batteriet da jeg begynte forsøkene med å få start på bilen, men si at det tok kanskje 10-12 forsøk før batteriet var tomt i går. I dag tok det 3. Kan det være det holder å lade opp batteriet for å få start på bilen igjen? Her er det forresten 20 kalde, men meldt mildere fra i morgen. Kan jeg da regne med at det blir greiere å få start på bilen igjen? Batteriet er forøvrig ca 2 år gammelt, men bilen kjøres normalt på turer rundt 5-6-7 km flere ganger daglig, så det tapper vel batteriet nesten mer enn det lades vil jeg tro.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dieselbil som nekter å starte ...
Ja, man har ladere med og uten starthjelp/booster. De med koster ekstra gjerne og er større. Hvilke her som er de beste vet jeg ikke, men har sett at en del har gode erfaringer med noen av modellene Clas O. selger. Men jeg kunne ikke se noen modell med starthjelp der. Skal sies, bruker man starthjelp, så bør det egentlig være i forbindelse med at man skal kjøre ganske lang. Spesielt slik temperaturene er nå, så vil man raskt kunne ha for lite strøm igjen.
![]() |
#3 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dieselbil som nekter å starte ...
S-max 2006 her, og skifte av glødeplugger i går gjorde at bilen startet på under ett sekund i dag.
![]() |
|
|