|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg er så utrolig lei det kalenderfokuset. Nå skal jeg til og med unskylde meg for å synes det er morsomt med kalender, og bombarderes med meldinger om at jeg ikke skal tro det gjør meg til en god mor at jeg har pakkekalender til avkommet. Det har jeg da heller ikke trodd. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Planen er å fikse noe til ungene i løpet av dagen. De får antakelig en ferdigkalender med figurer, playmo eller noe, men kanskje pakkekalender ved siden av/i stedet. Jeg har poser fra i fjor liggende, noen jeg har dekorert sjøl, så de er litt større enn mange av de ferdigposene man kjøper. Plass til ei Briotogskinne, i alle fall. Blir det pakker, får de tolv hver. Mer har jeg ikke overskudd til i år, og dessuten har mine godt av å måtte dele. Jeg vil heller gi dem småting enn sjokolade, godteri forårsaker bare grin her i huset.
|
|
|
|
#83 |
|
Rockesøster
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg har vært i beinharde forhandlinger med straks-17-åringen om å kutte kalender, men nope. Det vil hun ikke. Hun argumenterer med at søsteren fikk ti hun var 22, så da blir det pakkekalender i 4 år til, gitt. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Her har barna hver sin Kinder-kalender i år, i tillegg får de en pakke hver adventssøndag. Veldig koselig og vellykket tradisjon hos oss, samtidig som det er veldig overkommelig med bare 8 pakker. Vi kan legge litt mer i hver enkelt gave, ikke bare kjøpe "ræl", det er dessuten mindre pakkejobb og ungene synes det er ekstra stas på søndagene!
|
|
|
#85 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?
|
|
|
#86 |
|
Rockesøster
|
For å svare på det du spør om. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg har kjøpt NRK-kalenderen, og synes i grunnen det holder. Jeg orker ikke å ordne noe annet. I fjor pakket jeg inn små sjokolader og hang på en kalender vi har, men jeg orker ikke en gang tanken i år. Stressa. Jeg sa til far i huset at jeg ikke orket, men at han gjerne måtte ordne noe hvis han ville. Jeg ser at han har funnet frem kalenderen, så da blir det vel noe. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Borte
|
Det var vel slik at mora ikke fikk likelønn mens ungene droppet ut av videregående sånn jeg forsto det. Bare sorgen altså.
|
|
|
#90 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Lego Friends og Lego Star Wars. Pakkekalendere sluttet vi med av flere grunner: ikke enkelt å fylle de med vettuge ting (dvs ting som faktisk har noe for seg og ikke bare billig ræl), synes det ble uforholdmessig dyrt når vi skulle fylle de med vettuge ting og sist, men ikke minst, barna ble faktisk ganske så blaserte av det hele - pakker hver dag, som endte i et pakkehav på julaften. Nei, ikke noe for oss. Har dog vurdert å kjøpe et større Lego/Playmo-sett og fordele det i pakker, men synes det er altfor convenient med disse ferdig-kalenderne. Barna ønsker seg de i tillegg, så ja, da blir det det
|
|
|
|
#91 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Det var en fin løsning, Bomull
|
|
|
|
#92 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
Skjønner deg godt. Nå lager ikke jeg pakkekalender, men synes det må være helt opp til hver enkelt. Jeg kan godt forestille meg at det er koselig med en sånn kalender, og da er det vel hyggelig at de som har lyst lager det. De barna som får pakkekalender har det sikkert ikke dårligere eller bedre pga kalenderen enn barna som ikke får det. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vi spurte guttene om hvilken kalender de ønsket seg denne gang, og da fikk de ønsket sitt oppfylt. En Lego Star Wars og en Lego City.
|
|
|
#94 |
|
flisespikker
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?"I år har jeg tre adventskalendere!" kommenterte Poden fornøyd i morges. Javel, sa jeg, Legokalenderen, og den som følger med Donald, og hva er den tredje? "Mattekalenderen, vel!" sa han. Det er et tysk opplegg på nettet han har meldt seg på (anbefalt av mattelæreren), der det - presumptivt - er matematikkoppgaver hver dag, og hvis man svarer hver dag, blir man med i trekningen om en hel masse premier.
|
|
|
#95 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Ja, mine får pakkekalender. Jeg liker å holde på med det, så det får de så lenge de ønsker det selv. Innenfor rimelighetens grenser.
|
|
|
|
#96 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#97 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Ingen pakkekalender, men to kjøpekalendere, en Legokalender og en Kinderkalender. En er hjemme og den andre på hybelen. Han er 17. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Hadde jeg hatt overskudd, hadde jeg lagd pakkekalender til alle. Jeg synes sånt er hyggelig. Hadde selv pakkekalender, og vi åpnet hver 3. dag. Synes det blir litt stusselig og skulle åpne hver 4. Men 2 kunne kanskje delt?
|
![]() |
|
|