Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har barna dine julekalender/adventskalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 17:28   #21
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?

Jeg kompenserer for at jeg ikke fikk da jeg var liten, og lager pakkekalender til mann og barn. Eller jeg har ikke lagd Kosegrisen sin alene, mannen har ordnet med ganske mye av innholdet. Det er nok noen vikarierende motiver der også, togfrelst som han er. Ja, og så lager mannen til meg.

Ingenting er hogd i stein her. Funker det dårlig i år får vi prøve noe annet til neste år. Det var ikke noe stress i fjor, men det kan jo være det blir det i år. Eller ikke. Jeg krysser den broa når jeg eventuelt kommer til den.

Gammel 29-11-12, 17:30   #22
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

De har hatt legokalender tidligere. I år går vi for pakkekalender hvor de får åpne hver sin dag. De har fått hver sin sjokoladekalender til 10 kroner også.

Jeg skal begynne å pakke inn i dag.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 17:31   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De to eldste har legokalendere og minstemor ville ha littlest pet shop. Og så har alle tre sjokoladekalender med bilde av seg selv på. Jeg orker ikke tanken på å finne 72 små gaver og pakke dem individuelt inn.

Matpakker er vel midt i mellom. Prøver å lage fristende matpakker, men det er ikke snakk om mye ekstraarbeid og det er svært lite figurutskjæring i mat.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 17:33   #24
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Matpakke lager jeg kvelden før, fordi jeg gjerne ikke orker å tenke på mat om morgenen. Det bruker jeg mellom 5 og 10 minutter på, og da er det litt forskjellig oppi. Om noen blir provosert av det, så værsågod. :raus:

Gammel 29-11-12, 17:37   #25
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn får hver sin pakkekalender, til og med 18-åringen. :Vill&gal: Vi har, i løpet av 18 år, opplevde en melt down pga kjip pakke, ellers er det lutter glede. I år er det ansiktsmasker, fliseklemmer, sokker, Flax.lodd, topper, truser/boxere, sminke, billigbling, velværeprodukter, neglefil, barbersaker, litt snop, kule tannbørster, god lukt til bilen, julepynt, hårprodukter, blad og diverse annet i kalenderene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 17:37   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Guttene har hver sin pakkekalender og en sjokoladekalender (Dumle, kjøpt på Tax-free'n. )
De får pakke på pakkekalenderen tre dager i uken; onsdag, lørdag og søndag.
Mulig det blir noe sporadisk de andre dagene nærmere jul, men det blir om jeg finner noe aktuelt.

De får mye nyttig i kalenderen, skolesaker osv., ofte ting jeg ville kjøpt til de uansett. (Og så fant jeg en del helt unyttige ting omtrent gratis på Søstrene Grene til yngste, og han er fortsatt i den alderen at små dille-ting er kult.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 17:38   #27
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjokoladekalender til alle 3. Minste får en Lego Friendskalender, de andre to får 1 gave hver til ca 200 kr (som legokalenderen kosta) og de virker fornøyde med det.

Gammel 29-11-12, 17:45   #28
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gutta har pakkekalender hos meg og Lego-kalender til pappan. Hos meg får de bare pakker de dagene de er hos meg.

Gammel 29-11-12, 17:47   #29
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar sjansen og er ikke redd for at det blir for mye. Jeg kan overhodet ikke huske at vi ble ødelagt av hjemmelaget pakkekalender hjemme, julen er magisk likevel. Men det kommer sikkert mye an på hva som faktisk er i kalenderen da. Får man omtrent en hel julegave hver dag kan jeg godt forstå at det blir for mye, men jeg husker vi fikk alt fra julepynt til viskelær til to twist-biter osv, og jeg har heller ingen planer om at det skal være store/dyre/forseggjorte julekalenderpakker i årene som kommer.

I fjor fikk storebror hjemmelaget pakkekalender, i år blir det en Lego City-kalender og en sjokoladekalender. Lillebror får bare sjokoladekalender. Kommer nok til å lage hjemmelaget pakkekalender de fleste år tenker jeg, men i år ville det vært mest Lego i den uansett så da kunne vi like godt få rett på Lego-kalender.

Forøvrig fikk storebror omelett i matpakken sin i dag. Han e rglad i variert mat og jeg er glad i å gjøre matpakken spennende.

Gammel 29-11-12, 17:56   #30
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Lego til begge, de elsker dem så hvorfor gjøre det komplisert? Lego Star Wars til ham, og Lego Friends til henne.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 17:56   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden får Kinderkalender og Stesnuppa får en musikklink og noen godord hver dag.
Jeg har bevisst holdt meg unna de der pakkekalenderene, fordi det for meg ville betydd stress og mas og dyrt.

Poden får kjedelig matpakke, og jeg skylder på at jeg mangler grei matboks. Hadde jeg hatt Den Perfekte Matbok hadde han selvsagt fått fancy mat hver dag.

Gammel 29-11-12, 17:59   #32
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kalender som er en blanding av aktiviteter og pakker. Ca. halvparten er felles pakker eller felles aktiviteter, ca. halvparten er pakker hver for seg.

Jeg synes det er slitsomt på slutten av innpakkinga, men jeg koser meg med å planlegge, kjøpe småting osv. Har det ofte i bakhodet fra sommeren av, så jeg kjøper småting når jeg ser noe som passer. Blir ikke veldig dyrt, og det er hyggelig å se entusiasmen over at det er en liten lapp med en aktivitet der, det er minst like populært som en fysisk ting.

Gammel 29-11-12, 18:01   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine ville ikke ha pakkekalender i år, så eldste har Pet Shop-kalender og minsten har lego-kalender. I tillegg har de hver sin (melkefrie) sjokoladekalender. Og sistenvnte måtte hu mor også ha ja.

Gammel 29-11-12, 18:01   #34
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Blir ikke veldig dyrt,

Ok, stryk den. Jeg glemte at i pakken merket "4" ligger det flybilletter til hippieland.

Gammel 29-11-12, 18:03   #35
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden får pakkekalender og gleder seg omtrent mer til den enn julaften. Bruker litt penger på den, men syntes det er så koselig så slutter neppe med det med det aller første.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:04   #36
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det sjokkiskalender i år. Tror det blir stor stas! matpakkene er i mitt hode fryktelig kjedelige, men det er slik de vil ha dem.

Gammel 29-11-12, 18:05   #37
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Her er det Svigermor som ordner kalenderne, fire stykker!
Hun koser seg fælt med det, og jeg slipper å stresse med det.
Ungene lider ingen nød.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:16   #38
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

De får pakkekalender, og de får åpen hver dag. I år får de en halv legokalender hver, som jeg pakker inn, også har jeg kjøpt litt forskjellige småting, som lypsyl, dropsesker osv. Jeg har egentlig ikke helt oversikt om jeg har nok pakker, for jeg har ikke pakket dem inn enda, men jeg tror jeg er i mål.

Gammel 29-11-12, 18:16   #39
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gadd ikke kjøpe inn 4x24 pakker, så i år sim i fjor får de minste legokalender og de eldste penger til å kjøpe seg noe fint.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 18:25   #40
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Vi har kalender. En med lapper med små og litt større aktiviteter. Jeg er en av de som mener at det blir for mye pakker og materielle greier i desember. Vi har godt av å tvinges til litt familietid i all tidsklemmen.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.