|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kakemonster
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg kompenserer for at jeg ikke fikk da jeg var liten, og lager pakkekalender til mann og barn. Eller jeg har ikke lagd Kosegrisen sin alene, mannen har ordnet med ganske mye av innholdet. Det er nok noen vikarierende motiver der også, togfrelst som han er. Ja, og så lager mannen til meg.
|
|
|
|
#22 |
|
tankefull
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?De har hatt legokalender tidligere. I år går vi for pakkekalender hvor de får åpne hver sin dag. De har fått hver sin sjokoladekalender til 10 kroner også. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?De to eldste har legokalendere og minstemor ville ha littlest pet shop. Og så har alle tre sjokoladekalender med bilde av seg selv på. Jeg orker ikke tanken på å finne 72 små gaver og pakke dem individuelt inn. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kakemonster
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Matpakke lager jeg kvelden før, fordi jeg gjerne ikke orker å tenke på mat om morgenen. Det bruker jeg mellom 5 og 10 minutter på, og da er det litt forskjellig oppi. Om noen blir provosert av det, så værsågod. :raus:
|
|
|
|
#25 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine barn får hver sin pakkekalender, til og med 18-åringen. :Vill&gal: Vi har, i løpet av 18 år, opplevde en melt down pga kjip pakke, ellers er det lutter glede. I år er det ansiktsmasker, fliseklemmer, sokker, Flax.lodd, topper, truser/boxere, sminke, billigbling, velværeprodukter, neglefil, barbersaker, litt snop, kule tannbørster, god lukt til bilen, julepynt, hårprodukter, blad og diverse annet i kalenderene. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Guttene har hver sin pakkekalender og en sjokoladekalender (Dumle, kjøpt på Tax-free'n.
|
|
|
#27 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Sjokoladekalender til alle 3. Minste får en Lego Friendskalender, de andre to får 1 gave hver til ca 200 kr (som legokalenderen kosta) og de virker fornøyde med det.
|
|
|
#28 |
|
bits and pieces
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Gutta har pakkekalender hos meg og Lego-kalender til pappan. Hos meg får de bare pakker de dagene de er hos meg.
|
|
|
|
#29 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg tar sjansen og er ikke redd for at det blir for mye. Jeg kan overhodet ikke huske at vi ble ødelagt av hjemmelaget pakkekalender hjemme, julen er magisk likevel.
|
|
|
#31 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Poden får Kinderkalender og Stesnuppa får en musikklink og noen godord hver dag.
|
|
|
#32 |
|
Audacious
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vi har kalender som er en blanding av aktiviteter og pakker. Ca. halvparten er felles pakker eller felles aktiviteter, ca. halvparten er pakker hver for seg.
|
|
|
#33 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine ville ikke ha pakkekalender i år, så eldste har Pet Shop-kalender og minsten har lego-kalender. I tillegg har de hver sin (melkefrie) sjokoladekalender. Og sistenvnte måtte hu mor også ha ja.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Poden får pakkekalender og gleder seg omtrent mer til den enn julaften. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ute på tur
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Her blir det sjokkiskalender i år. Tror det blir stor stas! matpakkene er i mitt hode fryktelig kjedelige, men det er slik de vil ha dem.
|
|
|
#37 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Her er det Svigermor som ordner kalenderne, fire stykker! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?De får pakkekalender, og de får åpen hver dag. I år får de en halv legokalender hver, som jeg pakker inn, også har jeg kjøpt litt forskjellige småting, som lypsyl, dropsesker osv. Jeg har egentlig ikke helt oversikt om jeg har nok pakker, for jeg har ikke pakket dem inn enda, men jeg tror jeg er i mål.
|
|
|
|
#39 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg gadd ikke kjøpe inn 4x24 pakker, så i år sim i fjor får de minste legokalender og de eldste penger til å kjøpe seg noe fint. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vi har kalender. En med lapper med små og litt større aktiviteter. Jeg er en av de som mener at det blir for mye pakker og materielle greier i desember. Vi har godt av å tvinges til litt familietid i all tidsklemmen.
|
![]() |
|
|