Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 15:45   #11
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Her er et forum med innlegg fra folk som er langt verre stilt enn denne karen gir seg ut for å være, som tar tak i stuasjonen sin og kommer seg opp av gjørma: http://www.pengevett.com/

Vel, at noen har klart å komme seg ut av fattigdom og vanskelige livssituasjoner betyr ikke at alle kan klare det. Hvor vanskelig er det å forstå? Jeg kan skjønne at det er lett å beundre dem som klarer det og tro at alle har potensiale til å klare det samme, men det er ikke slik virkeligheten er. En kan gjøre en rekke smarte valg, og likevel være i et avhengighetsforhold til Nav og vennligstilte frivillige.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hva er DIN løsning?

Utover å mase om at verdens rikeste land bør sørge for at folk som lever over evne og tar råflotte og dyre valg, senere selvsagt skal få lov til å klage høylydt over at hjelpen de får ikke er bra nok.

Er vel ikke noen bombe at du må gjøre opp gjelden din? Og faktisk, så er jeg litt fristet til å mene at når bloggeren klager litt over sydenturen han gjerne skulle hatt, får han heller ta frem bildene fra den ferien han tydeligvis fortsatt betaler avdrag på...

For noen ser det ut til å være en bombe at de må gjøre opp gjelden sin, eller kanskje kan det være at man planlegger sin økonomi ut fra forestillingen om at man ikke skal komme i en trasig livssituasjon der man ikke kan jobbe og fungere som frisk. Hvor mange tror du virkelig beregner økonomien sin som om de skulle bli uføretrygdet?

Hva man kan gjøre med livssituasjonen til en som har svære mengder gjeld er individuelt. Ingen skal trenge å sitte på gata og tigge. Etter hva du sier lurer jeg fælt på hvordan en person som har høy forbruksgjeld skal handle når han knapt nok har råd til et minimum? Fortjener en slik person å sitte på gata med koppen fordi han har gjort ukloke valg og hatt uflaks (er i en uføresituasjon)? Hvor lenge skal han straffes.

Og bare for å presisere det: Det jeg bryr meg om handler ikke om bloggeren, men om holdning: Ens egen lykkes smed.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.