|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg har ikke lest en eneste setning i denne tråden som tyder på at FP-folket fordømmer det å havne i uføret. Ikke et ord. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
Jeg liker heller ikke slik sutring. Men jeg tror mange har en overdreven forventning til hvor gode hjelpetiltak det er i norge. Det er ikke måte på hvor fett det er å leve på trygd, man vasser liksom i stønader. Og når man plutselig sitter der i gjørma selv, og oppdager at det er en rimelig tøff "hestekur", så blir man sint og skuffa over at systemet ikke er som man trodde. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Folk sender jo penger i bøttevis til nigerianere i banktrøbbel også, så jeg tviler ikke på at en sånn blogg kan bli lønnsom. Det leie er at det antagelig ender som et skudd for baugen for mange reelt hjelpetrengende. Jeg tror ikke dette gir fattige barn i Norge et ansikt.
|
|
|
|
#124 |
|
Nå også i farger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Veldig enig med Niobe. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg leser ikke noen som fordømmer fattigdom eller det å ikke ha penger. Absolutt ikke! Det jeg leser er folk som er skeptiske til ektheten i den voldsomme nøden som beskrives i denne bloggen. En ulykke kommer sjelden alene, sies det, men når hull under skoa, data som krangler, vann i mobilen, utkastelse i løpet av neste uke og bil som har stoppet kommer på toppen av historien om kontinuerlig feilbehandling i helsevesenet de siste fire år, blir jeg rett og slett skeptisk til DENNE bloggerens ukebladretorikk.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 24-11-12 kl 17:06. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg prøvde å lete på Nav ang dette med hvor mye de kan trekke hver mnd, for jeg tror jeg har vært borti at de ikke kan trekke mer enn et visst beløp men fant ingenting.
|
|
|
#127 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Både NAV og Statens Innkrevningssentral må ta hensyn til hvor mye inntekt man har når de skal trekke et fast beløp i måneden. Er man uenig i beløpet, kan man klage (tror det er innen tre uker? ). |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Det er satser for livsopphold, både for voksne og barn. Hvis inntektene er større, trekkes det overskytende. Med kone og barn i alderen 5 og 14 skal man i utgangspunktet sitte igjen med rundt 17OOO per måned.
|
|
|
#129 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er kanskje ikke så lett å flytte alltid, men da får ma. Ta konsekvensene av det, om man lever over evne. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er det jeg stusser på også, at så mye blir ødelagt/utslitt i løpet av den første uka han blogger; skoene, bilen, telefonen, pc'n.....utkastelse. Det blir liksom ikke helt troverdig. Sist redigert av Liljekonvall : 24-11-12 kl 22:02. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Skrekkøgle
|
Om de har mindre enn sosialhjelpssatser igjen etter husleien er betalt (bortsett fra trekk, fordi trekk dekkes ikke av sosialtjenesten) og strømmen, kan de søke supplerende livsopphold. Sosialtjenesten vil da også hjelpe til med å veilede til å finne annen bolig om den er for dyr osv, fordi de dekker ikke hva som helst over lang tid, men i en kort krisesituasjon, dekker de det.
|
|
|
#132 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Han har vel levd over evne. Det jeg ikke begriper, er at noen gjør noe slikt som å si opp jobben mens de går på aap. Det r vel det dummeste man kan gjøre? Og hvis han er så smart som han utgir seg for, så synes jeg ikke det henger sammen.
|
|
|
|
#133 |
|
Skrekkøgle
|
Og i tillegg så kobles namsmannen inn, og når de skal kaste ut folk pga manglende husleie, må det gå etter bestemte regler om antall purringer osv, og når det skal skje, så får sosialtjenesten brev, og da kan de kobles inn dersom det er barn, og ta kontakt, og se om de kan tilby sosialt lån eller noe lignende.
|
|
|
#134 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg tviler ikke på at det er mange i Norge som har det vanskelig økonomisk, både barn og voksne. Men denne bloggen skurrer for meg altså. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?NAV skal ta omsyn til påleggstrekk ved utrekning av økonomisk sosialhjelp. Dei skal altså sjå på kva som faktisk vert utbetalt kvar mnd, og ikkje kva som hadde blitt utbetalt dersom han ikkje hadde trekk. Dette er Fylkesmannen veldig streng på, iallefall her i Rogaland, så dersom han har fått eit slikt vedtak, så bør han jo absolutt klage på det... Vidare er det veldig sterke føringar frå sentralt hald på at barn ikkje skal lide på grunn av foreldre sin økonomi, så det er jo enno ein grunn til at denne familia burde fått hjelp dersom det står så dårleg til.
|
|
|
#136 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?I Bergen er det generelt sånn at de ikke tar hensyn til utleggstrekk, men sosialkontoret er mer enn villige til å hjelpe til med å søke om ytterligere nedsatt trekk, og SI er i alle fall nødt til å rette seg etter SIFO sine satser for livsopphold, som i tillegg ligger høyere enn sosialtjenesten sine.
|
|
|
#137 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Nå skal jeg faktisk bare innom for å si at jeg som syns veldig synd på mannen har nå lest hele bloggen ordentlig og ikke bare et par blogginnlegg. Og nå har jeg nok blitt enig med dere som syns det var litt over-the-top-syting og at noe skurrer. Det var bl.a litt dette med farsdagsgave (er det ikke helt vanlig at barn tegner en tegning til pappaen sin + en kaffekopp på senga, og ikke KJØPER noe dyrt?) - og fordi han lar folk få vite hvem han er slik at han kan motta direkte støtte ved å bli venn med han på FB.
|
|
|
|
#138 |
|
Fortynnet
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er mye som skurrer. Men tydeligvis mange som biter på. Det innlegget som det var linket til lenger oppe, av en som "tilfeldigvis kom over denne bloggen og linket til den" er jeg temmelig sikker på er skrevet av samme person. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Skeptisk jeg også.
|
|
|
#140 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg er så naiv og godtroende at jeg aldri ville tenkt at dette ikke er en virkelig person. |
|
|
|
![]() |
|
|