Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 14:50   #11
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Jeg er ikke lettrørt over sutring fra folk som mer eller mindre selvforskyldt har havnet i økonomisk uføre, så jeg like ikke sånne blogger som han fyren har. Men enda mindre liker jeg å les side opp og side ned med fordømmelse. Det er sjokkerende at folk har så lite forståelse og empati med at det er mulig å havne i et uføre.

Sant og si tror jeg det kunne skje med noen og enhver av oss, hvis vi ble arbeidsufør. Veit du hva du ville fått i uførepensjon? Hva du får fra folketrygda? Har du pensjonsordning via jobb? Og dekker den uførhet? Og de økonomiske forpliktelsene du har i dag, ville du greid dem om du eller mannen ble ufør? Spesielt de med høy inntekt faller som regel veldig i inntekt ved uførhet. De får høyere uførepensjon enn de med lav inntekt, men har som regel mer forpliktelser også som det tar tid å snu på.

Fyren har tydeligis gjort en del dårlige valg i bedre tider, og nå slår det kraftig tilbake fordi han har blitt syk. Jeg forstår ikke at det er noe å fordømme han for? Hvis han vil sutre om det på nett så kan han vel det uten at vi andre skal bue ham ut?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.