Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?
Jeg minnes med undring og glede et middagsselskap for noen år siden. Der noen presterte å si at "denne maten er nok litt for sterk for deres barn, men våre er jo så vant til det". Gleden kommer av at selv om mine barn spiste lite, så spiste deres barn ingenting. :skadefro:
Og undringen kommer av det ekstremt uhøflige i å servere mat som man i utgangspunktet regner med at noen i selskapet ikke liker, og å lage et poeng av det. I mitt hjem regnes barn som gjester på lik linje med de voksne. Det betyr ikke at det kun serveres pølser og spaghetti. Men jeg sørger for at det som står på bordet i selskaper er variert nok til at jeg tror at alle kommer til å like noe. Og, selv om mine barn bare får ketchup til pølser, så kan jeg glatt finne frem flasken dersom en liten gjest er uvant med å spise mat uten ketchup på.
Vianne Rocher: Jeg er enig med deg i at barn har godt av å smake ulike ting og praktiserer det samme med mine barn. Men deres egne selskaper er ikke det stedet der jeg prioriterer mine egne ønsker. Der serverer jeg pølser eller ferdigpizza dersom det er det barnene ønsker å gi til sine gjester.
|