Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når begynner du å tenke på jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-12, 17:58   #61
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når begynner du å tenke på jul?

Vi har forresten hatt julemiddag allerede. Greit å stappe inn litt pinnekjøtt mens det er plass i magen!

Jeg hadde garantert ikke vært godt i gang med forberedelsene hvis jeg hadde så liten baby som deg, bai.Og de der julekortene går ganske fort å få hvis du bestiller fra en av de store kjedene. Det ordner seg! Jeg har forresten ofte sendt romjulskort.

Gammel 19-11-12, 19:12   #62
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

og har kompilert Spotify-julelista så jeg har full kontroll.

Deler du?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 19:42   #63
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tenke: for en stund siden.
Gjøre noe: tja, nja.... etterhvert...

Vel, vi har bestemt hvor vi skal være, og at det er SISTE ÅRET vi reiser bort nå.
Og jeg skal virkelig tenke på julegavene snart, som i å handle inn noen også- Og kalendergavene må jo snart i boks.

Og som så ofte før er tanken min at jeg skal planlegge mer og tidligere neste år. Men denne gangen mener jeg det virkelig, for neste år skal vi være hjemme. Det trodde jeg vi skulle være i år også, og begynte tanker og planlegging og innkjøp rundt den tanken, men visp så skulle vi visst ikke det og da mistet jeg piffen. (Også har vi pinnekjøtt hengende til tørk, og et fenalår også. Sistnenvte tar vi nok med oss... men vi har visst absolutt nok pinnekjøtt til... nyttår (dersom vi ikke er bortreist da også), påske og en adventsmiddag kanskje?)

Gammel 19-11-12, 20:06   #64
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn cirka nå.

Har det relativt klart hvor (hjemme) og hvem vi feirer julaften med. Hva vi skal servere da er opplagt i min familie. Adventskalender er planlagt, men jeg må handle og pakke inn i løpet av helga. Julegaver har jeg ikke tenkt så mye på. Er så mye familiebursdager i oktober og november, så er jo akkurat i mål med dem.

Gammel 19-11-12, 21:11   #65
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hva stresser du med da?

Jeg er glad jeg har frest bort stresselementene og kun står igjen med jeg synes er hyggelig.

Egentlig mest med at jeg ikke har tid til alt jeg skulle gjort.
Jeg er ikke veldig stresset, altså. Jeg lar meg høyst sjelden stresse, i det hele tatt.

Gammel 19-11-12, 21:25   #66
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, i år kjøpte jeg noen julegaver i juli siden det passet seg slik. Er over halvveis nå, godt fornøyd, greit å slippe å dra med to barn på slep i butikker i desember. Men bortsett fra det er det lite gjort sånn i forhold til jul. Jo, kalendrene er kjøpt på tilbud og har ligget her en stund.

Hvor vi skal feire og med hvem er helt uavklart, nå er det visst opp til meg å bestemme meg og det skal visst helst skje i kveld. Alle har ønsker og forventninger, broren min vil kun reise dit, ellers blir de hjemme, foreldre vil på hytten osv. Sånn er det i grunnen hvert år og jeg hater det.

Gammel 19-11-12, 21:36   #67
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har forresten hatt julemiddag allerede. Greit å stappe inn litt pinnekjøtt mens det er plass i magen!

Jeg hadde garantert ikke vært godt i gang med forberedelsene hvis jeg hadde så liten baby som deg, bai.Og de der julekortene går ganske fort å få hvis du bestiller fra en av de store kjedene. Det ordner seg! Jeg har forresten ofte sendt romjulskort.

Godt poeng. Eg har begynt å sende ut takk-for-barselgave-kort nå, for å få litt avstand mellom dei. Eg drøyer det litt til, kanskje vi får til å ta bilete av smilande baby snart?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 21:46   #68
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Stort sett ferdig med gaver, og har kompilert Spotify-julelista så jeg har full kontroll.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Kompilert?

Eg lurte også på kordan ho kompilerte Spotify-lista si. Men eg mistenkjer at eg lurte på det på ein annan måte

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 21:48   #69
naima
nerdedame

Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Godt poeng. Eg har begynt å sende ut takk-for-barselgave-kort nå, for å få litt avstand mellom dei. Eg drøyer det litt til, kanskje vi får til å ta bilete av smilande baby snart?

Eg vurderer å putte dei i same konvolutt... Det slo meg at vi har gløymd takkekort, og no skal vi moglegeins ha namnedag utpå nyåret også, så det er kanskje greitt å sleppe tre kort i same konvolutten.

Lager julekort i dag, må finne noko med ny outfit til takkekorta, så det blir kanskje i morra.

Gammel 19-11-12, 21:50   #70
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Julekort har jeg tenkt på, men kun tenkt på. Må finne bilde, blir ikke lett.

Gammel 19-11-12, 21:55   #71
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Julekort har jeg ikke tenkt på enda... I fjor tok vi bilde forran juletreet. Men, da pyntet vi de ti midten av desember da. Siden vi reiste bort ganske tidlig. Ja, også skriver vi visst ut bildene selv, derved går det fort fra vi tar bilde til vi har dem klar til julekortene da, i det minste. Mannen ordner. Har pleid å gjøre i alle fall. Vet ikke om printer, papir, blekk etc er pakket en plass vi vet hvor er (vi flyttet jo i sommer) men det finner vi nok ut av...

Gammel 19-11-12, 21:58   #72
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har tenkt på jul siden september, men det var nok pga. av at jeg handlet endel adventsgaver fra Ebay. Ellers har jeg gjort lite. Dagene strekker ikke til. I tillegg har jeg vært syk / hanglet hele november, så har ikke hatt noe overskudd å skryte av.
Jeg har forresten bestilt en julegave på Biit, men det er alt. Får lønning 15.desember og tar vel meg en runde etter den tid med julegaveshopping.

Jeg skal prøve å unngå stress i år, for jeg har de 2 siste årene friskt i minne. Jeg er en svært stresset person til vanlig, så desember er egentlig ganske pyton. Må lære meg å ta ting som det kommer og at bra nok er bra nok.

Gammel 19-11-12, 21:58   #73
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Greit med sånne tråder, da er julekort bestilt.

Gammel 19-11-12, 21:59   #74
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før pleider jeg å begynne å tenke på jul sånn ca dagen før adventskalenderen skulle opp, og 1. søndag i advent kom alltid som en overraskelse på meg. Nå har vi lillesøster som har bursdag 18. desember, så da begynner jeg faktisk å tenke på jul i oktober en gang, for da er det plutselig litt mer som må på plass i julestria og da er det godt å være tidlig ute.

Gammel 19-11-12, 22:00   #75
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Julekaker er best når de er ferske. :-)

Enig, jeg baker ingenting før siste uken før jul.

Ellers ble julekortbilder tatt i helga og kort bestilt og forventet levert i løpet av uka.

Gammel 19-11-12, 22:02   #76
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men selv om jeg ikke starter med jula før på førstkommende lørdag så har jeg jo laget julekalender til venninnen min, og fikset både bildekalender og julekort. Jeg har også handlet noen julegaver.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:03   #77
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Eg lurte også på kordan ho kompilerte Spotify-lista si. Men eg mistenkjer at eg lurte på det på ein annan måte

Hehe. Kompilere som i betydningen samle sammen noe, ja.

Julelisten min er løseligen basert på julelista fra Glitter sitt julekalenderinnslag for noen år siden, noe er fjernet og noe er lagt til.

Gammel 19-11-12, 22:06   #78
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanskelig å svare på. Jeg tenker sikkert en million tanker om dagen (og dels natten nå som jeg ammer) så jeg tenker på jul en dag i januar, slutten av januar når jeg ser noe jeg kan kjøpe som julepressang til noen, en dag i juni osv.

Jeg tenker på jula tidlig når det er bra og lønner seg sånn, og så etter vinterferien når vi går mot jul og tegnene bare blir mer og mer tydelige i butikker og rundtom.

Gammel 19-11-12, 22:10   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vanskelig å svare på. Jeg tenker sikkert en million tanker om dagen (og dels natten nå som jeg ammer) så jeg tenker på jul en dag i januar, slutten av januar når jeg ser noe jeg kan kjøpe som julepressang til noen, en dag i juni osv.

Jeg tenker på jula tidlig når det er bra og lønner seg sånn, og så etter vinterferien når vi går mot jul og tegnene bare blir mer og mer tydelige i butikker og rundtom.

Var dette et forsøk på å samle millionvis av tanker i fem setninger?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 22:10   #80
naima
nerdedame

Standard

Hehe. Kompilere som i betydningen samle sammen noe, ja.

Kompilatorsjuske!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.