|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg har julen i bakhodet hele året. Uten at det er noe stress med det. Kommer jeg over noe, eller ser noe som passer som julegaver, kjøper jeg eller skriver det opp i juleboken min. Eller om jeg finner ideer til noe som jeg kan lage slev, passer jeg på å lagre bokmerker eller ta vare på oppskrifter.
|
|
|
#42 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Da har jeg kjøpt julegaver og bursdagsgaver til Jonas på nett. Vi er så dårlige på logistikk at vi fikk barn i midten av desember.
|
|
|
#43 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg har tenkt en god stund, men ikke gjort så mye før den siste uka. Både Lille Ville og jeg har bursdag snart, så det meste gjøres når de er unnagjort.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Vi vet vanligvis hvor vi skal være ganske tidlig på høsten, så vi får bestilt eventuelle flybilletter før de blir for dyre. I år har vi visst at vi skal være hjemme lenge siden jul er ca. 3 uker før termin. Av samme grunn har jeg begynt å tenke jul litt tidligere i år, så jeg skal slippe å springe i butikker når jeg begynner å bli høygravid (jada, det er stort sett meg som kjøper julegavene hos oss, helt frivillig). Har ikke kjøpt så mye enda siden det har vært mye sjukdom og flytting og whatnot, men har lister og planer og en del gaver i boks. Ellers gleder jeg meg som en unge til å pynte til jul i år siden vi har nytt hus og masse plass i forhold til før, så jeg må ta meg litt sammen for å ikke å begynne nå med en gang.
|
|
|
|
#45 |
|
Textrovert
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg tenker vanligvis ikke så mye på jul før uti november, annet enn at vi annethvert år reiser til England, og da må vi kjøpe billetter relativt tidlig. Akkurat nå er jeg VELDIG julestresset i og med at vi har billetter med SAS og torde ikke annet enn å kjøpe et ekstra sett med billetter med Ryanair. Så nå går jeg rundt og er stresset og sur over at vi kommer til å sitte med et ekstra sett billetter (og nei, jeg torde ikke ha is i magen). Men julegavemessig og sånn stresser jeg ikke. Jeg vet sånn noenlunde hva jeg skal kjøpe.
|
|
|
#47 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg begynner ofte å tenke på julefeiringen i oktober når jeg blir påminnet det av enten FP eller julemarsipan i butikkene. Jeg har et lappeteppe av foreldre, nye svigerforeldre, ekser og andre som ønsker å feire litt jul med meg eller barna mine, derfor har jeg begynt å tenke på hvor vi skal feire jul og med hvem.
|
|
|
#48 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Stort sett ferdig med gaver, og har kompilert Spotify-julelista så jeg har full kontroll.
|
|
|
#50 |
|
Borte
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?
Kompilert?
|
|
|
#51 |
|
Kjernesnill
|
Ikke fortvil, det er jo fortsatt over en måned igjen. Og har ikke du akkurat fått barn da? Det er gyldig grunn til å ikke tenke på jul.
|
|
|
#52 |
|
This is normal!
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg ble ferdig med fjorårets adventskalender i august, og vi begynte å planlegge årets FP-hobbyjulekalender i oktober, så i år har det visst gått nesten nonstop. Men hvis vi ser bort fra adventskalenderne, er det lite juleforberedelser før de siste dagene før julekvelden. Da handles julegaver, det bakes litt, vi prøver å huske hvor julepynten er gjemt bort (hvis det da ikke viser seg at den aldri ble tatt ned etter forrige jul) osv. Men vi kommer sånn omtrent i mål lille julaften (ikke med julekortene da, der er vi vel ca 4 år på etterskudd), og jeg elsker den julefølelsen jeg får da.
|
|
|
|
#53 |
|
Librocubicularist
|
Vanlegvis begynner eg ikkje før rundt andre søndag i advent. Men i og med at eg har fått barn, bør vi jo sende ut julekort og det må jo bestillast og sendast i posten. Det kan eg ikkje vente med til 15. desember med å tenke på.
Ah, det betyr at eg kan vente fire år med å tenke på julekort, før eg er julesjuske?
|
|
|
|
#54 |
|
Trøtt
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Hva er på julespotifylista di da, Esme?
|
|
|
#55 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Hele året. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Njæsh. Uti november en gang?
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Det ligger vel ganske klart fra år til år, litt detalljer som må på plass og folk som må informeres om hvordan det blir. Men min jul er planlagt i god tid. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg kan godt tenke på jul i en god stund, f.eks med å bestemme hvor vi skal være og sånn.
|
|
|
|
#59 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og jeg har den 26, tenker det samme.