Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sushi for nybegynnere

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-11, 22:07   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sushi for nybegynnere

Takk for tips, det skal muligens testes ut.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:22   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest boken, en lat sommerdag. :svarer på tittelen:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:27   #23
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har lest boken, en lat sommerdag. :svarer på tittelen:

Det er faktisk perfekt lektyre på en solstol under en parasol. Jupp - veldig grei underholdning.

Gammel 25-02-11, 23:44   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste sushisteder lar deg bytte ut de fleste bitene med laks når vi kjøper ferdige pakker og du bestiller take away. Vi pleier å bytte ut reka og et par andre biter med laks, og betaler ikke noe ekstra for det.

Jeg synes laks er det aller beste.

Gammel 17-11-12, 01:40   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager sushi hjemme minst en gang i uka, det er så lett og så digg! Jeg laget 10 hele ruller (ca. 90 biter) til bare meg og mannen sist.
Liker bare makiruller, så det er det jeg lager. Inni har jeg avokado, mango, agurk og marinert tofu. Vi har fullstendig dilla, det er nesten en besettelse.
Jeg pleier å bruke den der wasabien fra Blue Dragon, den er akkurat passe sterk. Jeg gjorde en stor feil og kjøpte wasabipasta på en asiatisk butikk, det er det sterkeste jeg har smakt, den renset skikkelig opp i bihulene, altså! Så det er Blue Dragon på oss heretter, ja.

Jeg lurer på en ting; jeg har jo norien utenpå rullene, men da vi bestilte sushi ute i dag, var risen utenpå rullene og norien imellom. Hva heter de to forskjellige variantene? Det er jo forsåvidt ett fett hva jeg får, for jeg liker begge deler like godt, men er jo greit å vite.

Gammel 17-11-12, 01:42   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

By the way, jeg brukte Ming grøtris sist, da jeg ikke hadde mer sushiris igjen. Kan IKKE anbefales. Det ble ok, altså, men jeg gjør det ikke igjen. Var ikke det samme.

Gammel 17-11-12, 13:17   #27
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg lager sushi hjemme minst en gang i uka, det er så lett og så digg! Jeg laget 10 hele ruller (ca. 90 biter) til bare meg og mannen sist.
Liker bare makiruller, så det er det jeg lager. Inni har jeg avokado, mango, agurk og marinert tofu. Vi har fullstendig dilla, det er nesten en besettelse.
Jeg pleier å bruke den der wasabien fra Blue Dragon, den er akkurat passe sterk. Jeg gjorde en stor feil og kjøpte wasabipasta på en asiatisk butikk, det er det sterkeste jeg har smakt, den renset skikkelig opp i bihulene, altså! Så det er Blue Dragon på oss heretter, ja.

Jeg lurer på en ting; jeg har jo norien utenpå rullene, men da vi bestilte sushi ute i dag, var risen utenpå rullene og norien imellom. Hva heter de to forskjellige variantene? Det er jo forsåvidt ett fett hva jeg får, for jeg liker begge deler like godt, men er jo greit å vite.

Jeg kaller den med sushirisen på utsiden for vrengt maki. Gunkan heter de som ser ut som små båter med fyll i. Gunkan betyr ubåt, tror jeg. Så er det Sashimi som er bare fisk og nigiri som er ris og fisk.

Sushi er en besettelse, vi lager det ganske ofte vi også.

Gammel 17-11-12, 17:48   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vrengt maki, ja.

Gammel 17-11-12, 18:08   #29
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Geisha grøtris funker fint. Det er forskjell på Ming og Geisha. Vi gidder ikke styre med ris når vi lager hjemme vi, da. Da er det bare salmalaks, avokado og agurk på et fat, og så dypper vi det i soyasaus.

Gammel 17-11-12, 18:13   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det var Geisha jeg brukte, skrev feil. Jeg syntes IKKE det var det samme. Kommer ikke til å bruke det igjen.
Salte så dyre de noriarkene er i vanlig matbutikk! Over 50 kr. På asiatisk butikk får man dem til halve prisen, så jeg må nok på asiasjappa i neste uke. Jeg lager sushi hjemme en gang i uka, er så godt.

Gammel 17-11-12, 21:33   #31
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Men tilgi min uvitenhet, Dixie, du spiser altså sjømat?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 21:43   #32
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De fleste sushisteder lar deg bytte ut de fleste bitene med laks når vi kjøper ferdige pakker og du bestiller take away. Vi pleier å bytte ut reka og et par andre biter med laks, og betaler ikke noe ekstra for det.

Jeg synes laks er det aller beste.

Eg gjer og det. Som regel bestiller vi bare laksebiter (nigiri) og laksemaki, i det antallet vi vil ha, istadenfor dei ferdige pakkane. Eg er ikkje like glad i den kvite fisken.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 21:51   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Men tilgi min uvitenhet, Dixie, du spiser altså sjømat?

Nei, jeg spiser ingenting animalsk. Men jeg forstår at du spør (jeg skrev hva jeg har inni litt over her, men det er nok lett å overse det). Mange vet ikke at sushi betyr "ris tilsmakt med eddik". Navnet henviser altså til risen, og sushi kan spises både med og uten fisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.