Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar du ungene "leke" med insekter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 14:12   #101
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?

Nei, det får de ikke lov til. Plage dyr til døde har jeg lite sans for, uansett om det er veps, mygg eller større dyr.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 15:04   #102
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Er det bare jeg som fisker med mark her?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 15:41   #103
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg vil ikke la sønnen min pine dyr, men om noen blir klemt ihjel uten at det er med vilje i løpet av denne opplæringen fremkaller ikke det hysteri fra min side.
Fluer og mygg dreper jeg. Veps og liknende blir som oftest sluppet ut, men ofte klasket fort og greit de også.

Jeg innrømmer glatt at insekter ikke står høyt på min "verdiliste", men jeg ser absolutt ingen grunn til å plage dem for moro skyld av den grunn. Så selvfølgelig vil Lille B bli fortalt at det ikke er OK om problemstillingen skulle oppstå.

Jeg ser heller ingen grunn til å sørge over marken Lille B fortalte gledestrålende at han hadde smakt på i barnehagen. Og ja, jeg fniste litt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 15:48   #104
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var barn nappet jeg vingene av fluene, og la de i dokkevogna mi. Man skulle jo tro jeg var helt psyk på sinnet, men jeg kom på bedre tanker da jeg ble eldre da altså.

I dag gjør jeg ikke ei flue fortred. Jeg lar ikke ungene mine pine insekter heller. Jeg har forøvrig aldri sett at de har gjort det heller, men det kan jo hende de har gjort det uten at jeg har sett det da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 15:53   #105
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Nei, jeg lar ikke barn plage eller torturere insekter med viten og vilje. Uskyldig ihjelklemming vokser de vel ifra? :håpefull:
Selv har jeg problemer med å drepe småkryp, en mygg til nøden men alt annet gjør meg kvalm.
Etter mange harde år med trening trer jeg mark på fiskekrok

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 16:59   #106
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også fisket med mark. Det var ekkelt, men jeg fikk ikke følelser for marken. Annet enn at det var ekkelt å tre den på. :grøss:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 22:33   #107
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Madam Mim drepte et insekt etter å ha spurt om det passet i pizza. :sladrehank:

Det er jo mulig hun slapp det fri også da. Fluene i fjøset derimot... Say no more... Ikke om duer heller.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 09:20   #108
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 18:18   #109
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg "forsket" litt på hvordan vi behandler småkryp i familien. Da vi var på hytta i helgen krelte det jo av alt mulig rart. Fluene som krelte i vinduene som ikke kan lukkes opp fikk et raskt smekk med fluesmekken, fluene i vinduene som kunne vippes ut ble viftet ut. Mauren som krøp runt på stuegulvet med en "godbit" ble tatt opp på et ark og båret ut i det fri, og minstemann, som syntes alt som krøp og kravlet fikk en leksjon om at man er snill mot alt som lever.

Så alt i alt så synes jeg vi er riktig så flinke til å vise respekt mot insekter . Ikke det at jeg trodde noe annet, altså .

Gammel 16-04-07, 20:07   #110
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Er det bare jeg som fisker med mark her?

Her i huset så fisker vi med mark alle sammen,

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.