|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Denne er jo bare helt for jævlig. Sikkert litt humoristisk ment, men jeg ler ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Er oppdratt med å måtte bære ut illsinte humler og annet småkryp i fyrstikkesker eller syltetøyglass. Faren min nekter å drepe edderkoppene i kjelleren fordi de holder den ren for fluer, og broren min og jeg har vokst opp med en stor respekt for alt levende, smått og stort (pappa underviser i biologi).
![]() |
#83 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Kakerlakker blir fryktelig fort fryktelig mange. Jeg synes slik "dyreelsking" er en smule patetisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Ustabil
|
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Jeg lar ikke ungene leke med insektene i betydningen plage, men vi moser alt vi ser av insekter innendørs. Det ser jeg som min borgerplikt. Maur, biller, edderkopper, veps og mygg er ikke inne-dyr. Og det er dessuten alt for mange av dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ræv med ører
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?[quote=Line*;345993]Kakerlakker blir fryktelig fort fryktelig mange. Jeg synes slik "dyreelsking" er en smule patetisk.
![]() |
#87 |
Expired
I andre enden er det også en smule patetisk.
Jeg foreslår at man setter seg litt inn i hva de forskjellige dyrene gjør/ikke gjør før man snakker om å drepe/"kjæle" dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Nymotens gammeldags
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Expired
Dette er å overreagere, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Ja men noen er bare følsomme uten at de kan noe for det. Jeg har vært sånn hele livet. Jeg sitter jo ikke og FREMPROVOSERER grining om det er det du tror? Jeg kan da ikke noe for hvilke følelser jeg har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ræv med ører
Jeg svarte mest på uttalelsen din om at det "ikke var såå mange kakerlakker" og at de ikke plaget deg.
![]() |
#92 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Jeg er faktisk enig med Line* og delvis også bina. Det vil si jeg moser ikke alt jeg ser av insekter innendørs, insekter/edderkopper gjør meg ikke noe så lenge de ikke stikker eller biter, så jeg lar dem stort sett være i fred (er ikke så plaget med fluer her jeg bor nå). Men får ikke vondt i hjerterota hvis noen dreper dem heller. Men hvis noen piner et insekt fordi de finner glede i å se det lide er det et så urovekkende personlighetstrekk hos vedkommende at det i seg selv skremmer meg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-04-07 kl 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Edderkopper blir båret ut. Fluer blir sluppet ut. Veps er litt fra og til, mannen er allergisk og jeg er litt stressa på at ungene kan være det, så hvis de ikke lar seg lede ut, dreper jeg dem kjapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
The Million Dollar Man
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
:signerer:
![]() |
#95 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Jeg fotfølger ikke min insekstsglade 3 åring ute hele tiden.
![]() |
#96 |
Helt vanlig
|
Jeg skjønner jo at du ikke bor særlig langt ut på landet når du snakker om å bære ut alle insektene for å slippe dem fri. Jeg sier som Valentina, du er hjertelig velkommen hit til sommeren for å prøve |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Signerer! De må da få lov til å utforske, men selvsagt med respekten for alt liv i bunn. Selv om kanskje ikke billa snuppa fant her om dagen synes det var så gøy fikk hun lov til å ha den i hånda og late som den var kjæledyret hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Jeg forstår at man ikke skal torturere insekter, men derifra til å riste på hodet og synes det er forkastelig at folk dreper fluer, klegg, mygg, maur etc, det forstår jeg ikke. Fluer er jo smittebærere, hvor kult er det at de setter seg på maten du skal spise? Myggen kan inneholde smittestoffer, og flåtten hva gjøre dere med den, eller en igle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?Er det bare jeg som fisker med mark her?
![]() |
|
|