Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 15:28   #841
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk for meg

Jeg merker forsåvidt ingen forskjell her på FP, jeg. Diskusjoner og tråder går sin gang og jeg har aldri delt veldig privat info eller laget eller deltatt i private blogger (glemmer at de eksisterer), så for meg kan jeg fortsatt bruke forumet akkurat som jeg alltid har gjort. Jeg har ikke vært på treff og kjenner ingen personlig.
Men det er jo åpenbart at folk prater seg imellom om andre i RL og at informasjon delt i RL ikke nødvendigvis kommer fra blogg. Og at den utestengte brukeren sannsynligvis har vært med på slarvet og hvorfor brukeren da kjører opp det som en sak senere kan man jo bare spekulere i. Jeg har ingen tro på at moderatorer støvsuger blogger og M2 for å kunne slarve om det etterpå, men at prat og informasjon blir delt RL og sprer seg er naturlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 15:29   #842
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Samme her. Jeg husker alt det som skjedde da som om det var i går, og sett fra Sveits er det ikke store forskjellene nei, selv om det helt sikkert er mindre/større og helt essensielle forskjeller allikevel.

Mulig jeg er inhabil, men det er jo hårreisende store forskjeller på måten forumene driftes. Ikke minst fordi moderatorene på NM knapt kunne si hva de synes selv uten å bli lempet ut.

Gammel 14-11-12, 15:30   #843
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ærlig talt. På NM ble jo brukere kastet ut i endinga og innlegg slettet av moderatorer og hun derre forumassistentadminen så fort det sto noe negativt om driften. Å si at dette ligner er urettferdig.

Jeg snakker forøvrig ikke om selve utkastelsen(e) her vs. der eller detaljene i forløpet som sådan. Og, uten å utbrodere for mye nå, for det hadde jeg egentlig ikke tenkt til i det hele tatt, så er jeg veldig glad for at vi har en helt annen ledelse enn det NM hadde - det er det ingen tvil om.

Men fra at det oppstår en konflikt, til at det sprer seg, hintes om osv osv., til at folk bryter ut og nå ganske sikkert har opprettet et nytt forum, så er det jo ganske så likt. Sett utenfra, på avstand, uten å kjenne hverken sakens kjerne eller stort om NM vs. FP i det hele tatt.

Gammel 14-11-12, 15:30   #844
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Mulig jeg er inhabil, men det er jo hårreisende store forskjeller på måten forumene driftes. Ikke minst fordi moderatorene på NM knapt kunne si hva de synes selv uten å bli lempet ut.

Peker opp!

Gammel 14-11-12, 15:31   #845
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen som har sagt noe om hvorvidt forumene driftes på samme måte. Jeg har sagt, at sett fra utsiden, så virker konfliktene påfallende like. Brukere i konflikt med moderatorer, medlemsfrafall, nytt forum. Det ringer noen bjeller.

Gammel 14-11-12, 15:32   #846
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Da misforsto jeg, men dette tullet vi faktisk med i går altså.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 15:32   #847
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Alt går jo tilbake til at konflikten blir påstand mot påstand!
Det er kun TO personer som EGENTLIG vet hva som har skjedd. Det er den utestengte brukeren, og den moderatoren som er omtalt.
Alle andre har bare den ene eller den andres ord på hva som er fakta.
Det blir som å stange huet i murveggen, man kommer ingen vei! (Men det er veldig godt når man slutter, og det er kansje OGSÅ en metafor for hva som burde skje i konflikten sitt tilfelle.)

Jeg har også vært med på å fjase her, og for meg er det (som andre har skrevet) en måte å finne tilbake til FP og det jeg elsker med forumet. Gode diskusjoner, god informasjon om mangt og masse fjasing.

Fjasing er sundt - året rundt.
En fjas om dagen - er godt for magen.

Gammel 14-11-12, 15:33   #848
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og nå kjenner jeg at jeg nesten vil beklage at jeg har uttalt meg så mye som jeg har, all den tid jeg ikke er en del av dette og ikke vet hva som er sant eller ikke. Poenget mitt var at jeg forstår at folk ikke er ferdige, men jeg håper de blir det. Jeg har vært her for kort til å ha noen voldsom "glad i"-følelse for FP, men den har vært sterkere enn den er nå.

Jeg er voldsomt glad i FP og jeg er voldsomt glad i forumledelsen vår, som er HP og DM. Og det er kanskje derfor dette er så vondt for meg nå, fordi det er sådd så sterk tvil om folk jeg er så veldig, veldig glad i og det sårer folk som jeg er veldig glad i, på begge sider av denne konflikten. Men tro meg når jeg sier det jeg sier lenger oppi her, at vi ikke lekker informasjon som vi har fått i rolle som moderator. Vi gjør ikke det.

Gammel 14-11-12, 15:33   #849
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Tror jeg avslutter nå, for igjen så opplever man jo at man kanskje ikke får uttrykket seg helt som man vil OG hvor fort ting kan misforstås - særlig skriftlig uten å se den/de man diskuterer med.

Så jeg avslutter akkurat denne diskusjonen med å si at jeg frem til nå har trivdes mye bedre på FP enn jeg noen gang gjorde på NM (jeg har vært her lenger enn det synes, da jeg hadde en annen bruker i starten enn jeg har hatt siden 2008), så tro nå for all del ikke at jeg mente å rakke ned på forumledelsen med jeg skrev tidligere.

Gammel 14-11-12, 15:36   #850
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha nytt underforum! Gaias utbryterforum. Kun til spredning av frustrasjon, misnøye, eder og galle over alt og alle. Og så vil jeg være eneveldende diktator. Kan jeg få det, HP? Pritti pliiiis, med sukker på?

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 15:38   #851
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

"Heil Gaia - et utbryterdiktatur!!"

Gammel 14-11-12, 15:38   #852
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ærlig talt. På NM ble jo brukere kastet ut i endinga og innlegg slettet av moderatorer og hun derre forumassistentadminen så fort det sto noe negativt om driften. Å si at dette ligner er urettferdig.

Enig.

Jeg kan for eksempel tørre å skrive følgende uten å være redd for å bli utestengt:

• Jeg synes denne saken kunne vært håndtert bedre av moderatorer/admin.
  • Noen av meldingen HP skrev til den utestengte brukeren (i bloggen - PMer vet jeg ikke noe om) var lite profesjonelle og burde vært formulert på en mer konstruktiv måte.
  • Brukere som ofte er i konflikter og som er omstridte bør etter min mening ikke være moderatorer. (Dette har jeg skrevet tidligere også.) De kan selvfølgelig gjøre en ok jobb, men det har noe med tillit å gjøre.
  • Jeg er flinkere enn alle moderatorene og administratorene til å bruke limpistol.
Men, jeg har tillit til moderatorene og admin, jeg synes de alt i alt gjør en veldig god (og stort sett usynlig) jobb og synes det er grunn til å minne om at dette gjøres (med unntak av HP og DM?) på dugnadsbasis, ulønnet og frivillig.

Gammel 14-11-12, 15:38   #853
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Heil Gaia - et utbryterdiktatur!!"

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 15:39   #854
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Noen og enhvers limpistol kommer til å være med meg i grava tror jeg ...

Gammel 14-11-12, 15:40   #855
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men enn om en bruker (ikke moderator) snakker om ting IR som har skjedd i blogg eller M2? Er det verre om en moderator, som også er gitt tilgang som bruker, enn en vanlig bruker slarver? Jeg er ikke for slarv, men hvordan skal dette stoppes? Jeg ser ikke for meg at dette kan kontrolleres. Utover til en viss grad det som skrives her inne som kan bes modereres, har man skrevet noe på nett, så er katta ute av sekken på mange måter. M2 er jo en kjempeforsamling med folk. Ville man reist seg opp i et rom med like mange å delt høyt av sine innerste ting? Jeg glemmer det selv innimellom, men kjenner godt på at jeg deler mindre nå enn jeg gjorde for noen år siden. Barna mine finner jo snart veien til slike steder, så litt bør man kanskje droppe skrive om, være seg i blogg, M2 eller på det åpne forum. Særlig om man ikke tåler å høre det fra andre kanter.

For ordens skyld har heller ikke jeg innsyn i konflikten, vet jeg kan spørre om det på privaten, men regner med at jeg hadde fått en henvendelse dersom jeg var innvolvert. Så derfor lar jeg den biten ligge. Jeg treffer veldig få herfra privat også, og har egentlig ikke så mye å referere til herfra annet enn gode matoppskrifter.

emm er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 15:42   #856
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Brukere som ofte er i konflikter og som er omstridte bør etter min mening ikke være moderatorer. (Dette har jeg skrevet tidligere også.) De kan selvfølgelig kunne gjøre en ok jobb, men det har noe med tillit å gjøre.

Dette er jeg veldig enig i. Og jeg tenker at dette er noe en hver modde bør ta noen runder med seg selv om. Man vet best selv om man faktisk passer til jobben, eller om man bare liker privilegiene som kommer med den.

Jeg er flinkere enn alle moderatorene og administratorene til å bruke limpistol.

Er du helt, helt sikker på det? Kan jeg få arrangere en konkurranse mellom deg og utvalgte modder i limpistolbruk. Med blink?

Men, jeg har tillit til moderatorene og admin, jeg synes de alt i alt gjør en veldig god (og stort sett usynlig) jobb og synes det er grunn til å minne om at dette gjøres (med unntak av HP og DM?) på dugnadsbasis, ulønnet og frivillig.

Ja, absolutt helt enig.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 15:43   #857
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg avslutter nå, for igjen så opplever man jo at man kanskje ikke får uttrykket seg helt som man vil OG hvor fort ting kan misforstås - særlig skriftlig uten å se den/de man diskuterer med.

Så jeg avslutter akkurat denne diskusjonen med å si at jeg frem til nå har trivdes mye bedre på FP enn jeg noen gang gjorde på NM (jeg har vært her lenger enn det synes, da jeg hadde en annen bruker i starten enn jeg har hatt siden 2008), så tro nå for all del ikke at jeg mente å rakke ned på forumledelsen med jeg skrev tidligere.

Helt fair.
Og så er det jo noe med å ta opp en sidediskusjon i en diskusjon der det kanskje er litt temperatur fra før.

Vi får ta det til våren.

Gammel 14-11-12, 15:43   #858
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kunne ikke si noe og de ble lempet ut. Trust me, I know.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 15:44   #859
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får ta det til våren.

Ja, da pleier det å være ganske kjedelig her.

Gammel 14-11-12, 15:44   #860
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Er du helt, helt sikker på det? Kan jeg få arrangere en konkurranse mellom deg og utvalgte modder i limpistolbruk. Med blink?

Tja, hvis du har en drøm om å bli limt fast på en vegg sammen med utvalgte modder så gjerne for meg.

:barneskirenn:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.