Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 11:21   #761
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takk for meg

Jeg får ikke prikket deg kie, men her kommer en Du skriver godt og åpent om noe som tydelig er sårt og vanskelig for eg og det setter jeg stor pris på.

Jeg er ikke blant de mest aktive her inne og har ikke vært her veldig lenge sammenlignet med mange andre. Jeg har ikke tilgang til særlig mange blogger og har derfor bare fragmenter av konflikten som nå tydeligvis pågår. Jeg har i løpet av tiden jeg har vært her inne satt stor pris på den utestengte brukeren og synes det er trist at hun og andre brukere som har bidratt mye forsvinner. Men uten å kjenne til mer av konflikten så velger jeg også å være Sveits og så håper jeg ting etterhvert roer seg.

Olifant er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 11:22   #762
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstå like lite som før, så jeg drar kie med meg i fjasingen jeg...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 12:22   #763
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke lest all fjasingen, for det synes jeg er litt slitsomt.

Jeg var moderator på NM da FP åpnet ... og jeg tenker at denne saken her om ikke annet, får ledelsen her inne til å se at det ikke bare er enkelt å være i ledelsen av et forum heller. Jeg drar paralleller til det som skjedde den gang, for selv om jeg ikke har detaljene i den aktuelle saken så ser jeg likheter i opplegget.

Jeg likte de fleste som har forsvunnet pga dette, og jeg liker veldig mange som er igjen. Tidligere i min forumdeltagelse har jeg vært ganske engasjert, og vært med på en del "stormer", mens etter at jeg kom hit har roet meg mer ned og synes dette er et fint sted å være. Kanskje derfor jeg ikke har fått med meg så mye av det som tydeligvis har vært litt drama.

Vel. Sjugger - vi fortsetter å ha kontakt vi, så selv om du blir borte herfra blir du likevel ikke helt kvitt meg da.

Gammel 14-11-12, 13:15   #764
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det synes jeg var veldig godt oppsummert, Fnatten.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:16   #765
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

At ledelsen også flasher opp banning med navn til tidligere bruker synes jeg er uhørt og regelrett ekkelt (ja det er mange her som har sett den banningmeldingen).

Her forstår jeg ikke hva du snakker om.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:26   #766
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg var moderator på NM da FP åpnet ... og jeg tenker at denne saken her om ikke annet, får ledelsen her inne til å se at det ikke bare er enkelt å være i ledelsen av et forum heller. Jeg drar paralleller til det som skjedde den gang, for selv om jeg ikke har detaljene i den aktuelle saken så ser jeg likheter i opplegget.

Jeg har vært moderator på SG/SM/NM i nesten like mange år som jeg har vært moderator her og jeg kan garantere deg at det ikke er noen likheter her i det hele tatt. Det eneste NM og FP har til felles er 1) at det finnes et moderatorforum og 2) at det er medlemmer her. Alt annet er forskjellig. Takk og pris!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:30   #767
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, Fnatten, det du skriver befester jo bare stillingskrigen. Det blir så tydelig at det er en front som fores med en masse info og som får innsyn i meldinger vi vanlige brukere ikke har tilgang til. Vi hører rykter om et nytt forum for de utbrutte og forstår at de er her og deltar og leser og hinter om alt som er feil med FP. Jeg ser virkelig ikke hva godt det skal gjøre å stadig dryppe hint i forumet når ingen av de opprinnelige partene kan forklare seg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:39   #768
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kan ikke en eller annen opprettet en blogg eller et underforum og gi de involverte partene tilgang. Så kan alle diskutere seg ferdig der? Da kan dere diskutere åpent og forhåpentligvis bli ferdig med saken.

Det er umulig for oss andre å ta noe stilling til det hele ettersom saken ikke kan diskuteres.

Mex er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:41   #769
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som har vært vanskelig er at alt her skal tas på PM. Pm er har kommunisert ulike ting og det er ikke lett å forholde seg til. Jeg skulle ønske at en utkastelse ikke var så bastant og at det fantes bittelitt forståelse for at noen av oss opplever dette som et dilemma som ikke bare handler om nick, men om mennesker.

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at om alle detaljer skulle ha blitt fremlagt alle på dette forumet så hadde det blitt så utrolig slemt og utleverende?

Eller føler du at Enkelte Distingverte Brukere skulle ha dannet et tribunal og sett over prosessen?

Gammel 14-11-12, 13:44   #770
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som har vært vanskelig er at alt her skal tas på PM. Pm er har kommunisert ulike ting og det er ikke lett å forholde seg til. Jeg skulle ønske at en utkastelse ikke var så bastant og at det fantes bittelitt forståelse for at noen av oss opplever dette som et dilemma som ikke bare handler om nick, men om mennesker.

Dette handler om mennesker i begge ender av konflikten, ja. Mennesker som er uenige og som nødvendigvis vil kommunisere ulikt fordi de har hver sin versjon av saken.

Det som i utgangspunktet gjaldt to mennesker har nå fått store deler av forumet ned i skyttergraven. Jeg syns i utgangspunktet at offentlig skittentøysvask var unødvendig og jeg syns det er unødvendig å hinte videre om dette og hint når det er gjort klart at saken står der den står.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:46   #771
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke denne stadige uttværingen av konflikten vitner om at man er glad i forumet og vil det vel. Jeg foreslår at alle som er glad i forumet går og oppretter en tråd om noe interessant eller spennende eller rett og slett gøy. Det kommer ikke noe konstruktivt ut av denne tråden.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:47   #772
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnatten, du beskriver bra det jeg føler også.

Og jeg sitter ennå litt nummen tilbake på et vis, og det hjelper ikke at det fjases eller at det mases om å gå videre. Jeg går heller ikke noe sted, men det at en bruker jeg liker blir utestengt på livstid sitter i litt.

Gammel 14-11-12, 13:51   #773
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten, du står helt på sidelinjen i denne saken, Hatti, du har ikke rett til å få full klarhet.

Og jeg kan love deg at hele ledelsen er veldig veldig klar over at det er mennesker det er snakk om. Alle partene er venner til alle i ledelsen, så ikke prøv deg med at vi ikke ser menneskene bak det her. Det er ufattelig slemt og urettferdig.

Gammel 14-11-12, 13:54   #774
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Jeg tror det handler om bra mennesker på alle sider, men om kommunikasjon som har gått galt.

Det er helt fint at det er det du lander på.

Da kan vi gå videre, hva?

Gammel 14-11-12, 13:56   #775
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hva tror dere dere oppnår med de svarene dere kommer med i tråden her Esme og Toffskij?

Gammel 14-11-12, 13:58   #776
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes ikke denne stadige uttværingen av konflikten vitner om at man er glad i forumet og vil det vel. Jeg foreslår at alle som er glad i forumet går og oppretter en tråd om noe interessant eller spennende eller rett og slett gøy. Det kommer ikke noe konstruktivt ut av denne tråden.

Det er jeg faktisk ikke enig med deg i, Toffen. Innimellom er det faktisk nødvendig at folk får snakket seg tomme. Og det behovet skal også respekteres. Selv om du ikke opplever at det å snakke om denne saken gir deg noe, så betyr ikke det det samme som at det ikke kommer noe konstruktivt ut av det å uttrykke følelser og frustrasjoner. Spesielt ikke hvis folk tør å være frittalende i svarene sine.

Jeg skjønner at mye av det som lå til grunn for denne konflikten har vært vanskelig å snakke om både i lukket og åpent forum, fordi ikke alle de som har vært direkte eller inndirekte berørt har villet lufte skittentøyet åpent. Det er den premissen man har hatt å forholde seg til i denne saken. Men det er ikke det samme som at det ikke er kontruktivt å uttrykke frustrasjon over at en person man liker er blitt utestengt. Kanskje det nettopp er nødvendig å få lov til å lufte denne frustrasjonen for å om ikke akseptere at situasjonen er blitt som den er blitt, men i det minste klare å innstille seg på det.

Ja, noen vil oppleve dette som tværing. Mens andre igjen fortsatt trenger å snakke om det.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 13:58   #777
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg tror det er mange som synes det er behageligst å sitte i bloggene for tida, men jeg synes det er veldig leit for forumet, som jeg bestemt mener er FPs sjel og hjerte. Derfor vil jeg oppfordre alle til å poste noe fint i åpent forum. Jeg tror virkelig ikke vi kommer noen vei med noe annet.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 14:00   #778
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Hva tror dere dere oppnår med de svarene dere kommer med i tråden her Esme og Toffskij?

Det kan du godt si. Jeg føler beskyldningene som kommer som enormt urettferdige, og er ekstremt sliten og lei av det hele.

Jeg mener vel at folk bør bestemme seg for enten å være her eller gå, men gå videre fra denne saken.

Gammel 14-11-12, 14:02   #779
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Oppsummert:
Utestengt bruker (A) er (u)venner med moderator (B). Det deles informasjon som A mener B har fått vite gjennom sin rolle som moderator. B sier at informasjonen kommer fra RL og ikke forum.

Bare et spørsmål til moderatorene. Slik jeg har oppfattet forum som arena, så er det et foretak gjerne en eller to starter opp av ren fri vilje, og så deltar folk av fri vilje. De velger å legge ut informasjon om seg selv på nettet, og etter hvert inkluderes flere av de frivillige medlemmene til å 'holde orden'. Ganske mange medlemmer får dermed tilgang til det meste folk skriver. Men bortsett fra uskrevne regler og hva man kan anse som ok å gjøre, er det vel ikke taushetserklæringer knyttet til dette? Det er vel bare en frivillig rolle der vanlige brukere har fått litt mer ansvar? Hvis en venn av meg er moderator eller bare et vanlig medlem med tilgang til M2, og jeg deler noe veldig privat, så kan jeg jo ikke vite at denne personen ikke snakker om det med en annen venn. Eller jeg skriver noe i en blogg. Jeg er jo klar over at mange kan lese dette. Selv med begrensninger for hvem som kan lese, så er det jo samtidig veldig utleverende. Så klart styres noe av hva forumet i seg selv tillater. Men verden utenfor den er jo der likevel. At noe ligger i M2 gjør jo ikke at noen ikke kan fortelle eller vise dette til noen som ikke har tilgang dit. Alle disse grensene er jo bare fiktive ordninger for å skape en viss trygghet. Men i bunn og grunn skriver man jo til hele verden, og bør alltid se for seg at det man skriver kan noen som kjenner deg snakke med andre om. Selv om de kanskje ikke burde, så kan de det.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 14-11-12, 14:02   #780
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jøss, også jeg som syntes denne tråden hadde utviklet seg så fint, og at det hele var i ferd med å roe seg ned. Det her er bare veldig trist og utrivelig.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.