Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 14:24   #161
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg liker alt det veldig godt. Ikke alt i Bridgeblandingen, kun hvis jeg er desperat.

Men du ER jo skikkelig gamlis!

Gammel 31-10-12, 14:28   #162
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Mi Halloween-feiring skal forresten bestå av Kurt Nilsen-konsert.

Det er horror på høyt nivå. :imponert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:28   #163
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Alt er jo så "kommerst" blitt, men julen har jeg et forhold til. Halloween var ikke noe jeg husker fra min barndom, og min oppvekst, derfor betyr det ikke noe for meg rett og slett, og om jeg hadde kunnet, så hadde jeg også skrudd av ringeklokka og utelyset.

Men alt har jo en begynnelse, holdt jeg på å si, og ungene våre FÅR jo et forhold til Halloween i og med at de faktisk vokser opp med det, i motsetning til oss. Og deres unger vil jo igjen ha et enda sterkere forhold til Halloween, osv.

Gammel 31-10-12, 14:30   #164
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men du ER jo skikkelig gamlis!

Nåja.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:32   #165
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men alt har jo en begynnelse, holdt jeg på å si, og ungene våre FÅR jo et forhold til Halloween i og med at de faktisk vokser opp med det, i motsetning til oss. Og deres unger vil jo igjen ha et enda sterkere forhold til Halloween, osv.

Jeg er enig, kulturer endrer seg, pinse er på vei ut, Halloween på vei inn. Synes det er bra jeg.

Men jeg er enig med skeptikerne at man skal prøve å gjøre det til sin greie og ikke handelsstandens. Fokusere på det som er morsomt.

Gammel 31-10-12, 14:32   #166
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ike Halloween, men ungene gikk knask og knep-runde for noen år tilbake, og det var en litt trasig opplevelse, for det var så få som var forberedt, og noen ble skikkelig flaue for det mens andre ble litt irriterte og jeg fikk en vond smak i munnen både på ungene og naboene sine vegne, så nå får ikke mine unger gå lenger, og jeg bare minner dem på at de syns det var trasig sist, og at de kan gå nyttårsbukk der alle lukker opp og alle vet at de kommer.

I kveld lager vi vafler for å kompensere for manglende snopepåfyll, og lukker opp for de (pleier å være to til tre grupper) skumlingene som er rundt på rek og gir dem øyeeplesnop.

Gammel 31-10-12, 14:32   #167
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det er helt sant . For LilleVenn er ikke Halloween noe nytt, det er en skikk hun er oppvokst med.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:33   #168
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er horror på høyt nivå. :imponert:

Tullskjor.

Gammel 31-10-12, 14:44   #169
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Høsttakkefest syns eg er en fin ting. Når kan en feire det skal tru?

Gammel 31-10-12, 14:45   #170
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri feiret så mye pinse som etter at jeg kom til denne landsdelen.
Jeg tror det også kommer til å kommer mer. En del av våre nye landsmenn har langt flere pinsetradisjoner enn vi tradisjonelt har her.

Høsttakkefest er vel også i komminga.

Kulturer endrer seg, men til forskjell fra tidligere så går ting mye kjappere nå og med så mange ulike tradisjoner og kulturer å forholde seg til synes jeg godt man kan være litt selektiv på hva man gidder å gjøre mye ut av. Jeg synes det er OK å feire ting, men ser jo at det lett kan bli mye om man kaster seg på full pakke av alt.

Det var ikke plass til noe særlig vanlig godteri på Nille nå så jeg. DEr var det bare halloween og julegodt. I neste uke koster sikkert halloweengodtet det halve.

Jeg liker høsttakkefest også jeg. Jeg liker vel egentlig høsthøytider, på våren er alt så greit uansett, det er på høsten jeg trenger litt kos.

Gammel 31-10-12, 14:50   #171
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vil også gå trick og treat-runde! Da jeg var liten var jeg så misunnelig på britiske og amerikanske barn som fikk gjøre dette. Men nå er jeg altfor gammel

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:53   #172
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker alt av fine irske tradisjoner, som den skap-iren jeg tross alt er, og omfavner Halloween med hele min sjel.
Mannen er hakket verre og kommer til å gå bananas med skumlerier i kveld.

Vi var så smart at vi fikk barn i slutten av oktober, og dermed er det åpent for å ha gedigen feiring hvert år i Halloween-tid.

Gammel 31-10-12, 14:54   #173
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått i St. Martins-opptog fem år på rad, det er veldig stemningsfullt med alle de forskjellige håndlagde lyktene ungene lager på barnehage og skole.

Gammel 31-10-12, 14:55   #174
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i grunn for alle høytidsfeiringer som gir meg et spark i rævven til å samle gode venner til noe kjekt, jeg. :enkel:

Gammel 31-10-12, 14:56   #175
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I USA feires den i oktober (husker ikke dato). Her til lands har vi høsttakketradisjoner rundt Mikkelsmess som er 29 september. Det er ganske mye kult av norske tradisjoner rundt dette.

Nei, thanksgiving er mellom Halloween og jul, i slutten av november. Så det blir en hyggelig ting i oktober, en i november og en i desember. Toppers det synes jeg.

Gammel 31-10-12, 14:57   #176
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså: Mener vi at kultur er et statisk fenomen? Altså at det kun er de tingene vi allerede har tradisjon for som er verdt å feire? Eller utvikler kulturen seg i takt med resten av samfunnet?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:59   #177
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi markerer ikke dagen noe spesielt, men barna går runde, og jeg har selvfølgelig kjøpt inn godter til de som ringer på her.

Noe annet kunne ikke falt meg inn en gang, siden mine barn er ute og går. Jeg har vel ved en halloween vært borte, mens barna var ute og gikk, og det føltes skikkelig kjipt, både for meg og barna.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:59   #178
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Halloween er her. Dagen blir mye hyggeligere når man gleder seg med ungene.

Mine har hatt nedtelling i ukesvis, og dette er stor stas. I fjor hadde vi fest, men i år lever vi i oppussingshælvete og har bare kjøpt inn snop. Men barna skal gå da, så klart.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har aldri kommet noen og ringt på her (bygård på Tøyen), men jeg skal nå kjøpe inn en pose innpakkede karameller eller noe likevel, i tilfelle noen av ungene i huset kommer en tur. Det hadde vært synd å ikke ha noe å tilby. (Det er ikke sikkert andre enn vår egen lar seg avspise med en rute 70% kokesjokolade. )

F****, der glemte jeg at det skulle være innpakka. I år igjen. Sikkert til neste år også.

Gammel 31-10-12, 15:00   #179
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men altså: Mener vi at kultur er et statisk fenomen? Altså at det kun er de tingene vi allerede har tradisjon for som er verdt å feire? Eller utvikler kulturen seg i takt med resten av samfunnet?

Nei, den kulturen som ikke var oppfunnet innen 1989 den kan vi bare drite i, for den er bare tull og nymotens.

Ja, og selvsagt må jeg slenge med Anti-Halloween-klassikeren her; "Jeg syns det er mye hyggeligere og BEDRE med julebukk, jeg. Da synger de i hvertfall som betaling for godteriet"

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:02   #180
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Nei, den kulturen som ikke var oppfunnet innen 1989 den kan vi bare drite i, for den er bare tull og nymotens.

Nemlig.
For min 10-åring er halloween noe som har eksistert siden tidenes morgen=så lenge hun kan huske.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.