|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde? | |||
| Ja, såklart! |
|
85 | 50,00% |
| Ja, må vel følge strømmen |
|
26 | 15,29% |
| Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet |
|
10 | 5,88% |
| Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme |
|
14 | 8,24% |
| Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri |
|
19 | 11,18% |
| Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre |
|
16 | 9,41% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Har du vært der? Vet du at det er kjedelig? Jeg synes denne tråden er hard i tonen, og jeg tenker at noen liker hsllovenn best og noen liker Halloween best. Noen liker også hallovenn best
|
|
|
|
#162 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Rug: jeg føler meg ikke fordømt fordi andre ikke ønsker å feire Halloween. Når argumentasjonen er: "Men jeg mener virkelig at vi voksne skal gå foran som gode eksempler og vise vei om hva som er rett og galt, og ikke bare følge strømmen." blir det litt annerledes. Og jeg synes i hvert fall at noen som starter en tråd på den måten bør tåle at andre sier klart i fra om hva de mener, også de som synes at Hallovenn er søtladent kliss. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Her koster HalloVenn inngangspenger, ofte en femtilapp eller mer pr. barn.
|
|
|
#164 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Jeg er enig i at den setningen var helt teit, jeg mener ikke at det er galt å gå Halloween. Jeg redigerer den vekk i HI, for jeg ser at jeg kanskje fremstår som litt Tante Sofie, og det er ikke meningen! Men at vi voksne kan være med på å legge noen føringer på hva vi syns er fint. Vi må ikke på død og liv følge strømmen av frykt for å være annerledes, iallefall når det strir litt imot enkelte holdninger. Nå ser jeg at for guttens del vil det være å hindre han i å være med sine venner, så han får gå Halloween som vanlig uten noe surmuling fra meg
|
|
|
|
#165 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg er helt enig i at man ikke må gå Halloween kun for å følge strømmen. Det må jo være fordi man har lyst og synes det er gøy?! Som med alt annet som er gøy?? For en absurd tanke - å gå knask-eller-knep selv om man egentlig ikke har lyst, bare fordi "alle andre" gjør det?
|
|
|
#166 |
|
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg liker Halloween! Kle seg ut og fest og moro. Junior er bare 4,5 så han går nok ikke i år, men tenker han kan kle seg ut og dele ut godteri til de som kommer. Fra neste år har jeg lyst til å lage fest for store og små med skummel mat, kostymer og godteri. Halloweenfestene jeg har vært på har vært blant de beste festene jeg har vært på. Ikke så barnevennlige dog. Her i strøket er det mest de helt små som går og har ikke så veldig mange på døra. Bare koselig. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg syns skremming er kjempegøy, og har planer om å gjemme meg i boden i år - sånn at når barna ringer på døra, så kan jeg komme snikende ut av boden i stedet. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi "feirer" Halloween. Gutten har gått "knask eller knep" siden han var 3 år. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, 22 av de som har svart på pollen synes tydeligvis ikke at det var en absurd tanke.
|
|
|
#170 |
|
flisespikker
|
Kaninas poeng var vel at barna sannsynligvis går fordi de har lyst, og ikke for å ikke skille seg ut. At foreldrene lar barna gjøre det selv om de selv ikke er overbegeistret (som noenogtyve har svart i pollen) vil jeg tro er primært fordi barna ønsker det selv, og ikke fordi foreldrene (eller barna) føler sterk frykt for å være annerledes. Det siste synes jeg i grunnen er en ganske absurd tolkning.
|
|
|
#171 |
|
Borte
|
Eller det kan være slik at det ikke betyr noe for foreldrene om ungene feirer Halloween. Jeg har ingen negative eller positive følelser for feiringen. Syns det er helt greit at ungene driver med dette, men deltar ikke selv.
|
|
|
#173 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg er generelt mye mer skeptisk til alt som arrangeres av pinsemenigheter enn til tradisjonell Halloweenfeiring. Har vært litt i kontakt med denslags selv som barn/ungdom, og det er endel ting der jeg ikke ønsker at ungene mine skal utsettes for. Her er det ihvertfall en sånn menighet som arrangerer Hallovenn, og det er det visst flere steder. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Hmm, leser litt på sidene til Hallovenn, og kjenner at jeg ikke akkurat blir overbevist
og
For det første så er jo dette helkommersielt. Om jeg vil arragnere et Halloween-party så trenger jeg i det minste ikke å spørre rettighetshaverne til Halloween om lov først. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Snuppa kom hjem og fortalte at det hang oppslag om HalloVenn på skolen. Hun syntes det var urteit. Ikke teit at det arrangeres utkledningsfest med fokus på vennskap, men at man legger denne til samme dag som Halloween, kaller den noe som høres nesten ut som det samme og presenterer det som et koseschmose alternativ. Jeg må si meg enig med Snuppa. Det blir bare patetisk. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Og jeg er ingen Halloween-forkjemper, men samtidig synes jeg ikke det er sånn en voldsomt big deal heller. Jeg legger feiringen på et særs moderat nivå både hva angår kostymer og godteri. Og det er definitivt ikke en viktig nok sak til at jeg gidder å være den kjipe mora som nekter ungene mine å gå. Det sparer jeg til andre, viktigere kjepphester. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#178 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Men hvorfor kalle det "HalloVenn", bare fordi det ligner Halloween?
|
|
|
#179 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|