Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Det er veldig rart for meg å lese at Hallovenn er kleint og rart og bare dustete og ikke et reelt alternativ osvosv. Her er nemlig Hallovenn stort, det kommer til å være hundrevis av barn på de to arrangementene. Kvaliteten på arrangementet er høyt, vi har blant annet hentet inn Ruben Gazki en hel kveld fordelt på ulike aldersgrupper. Det er ikke så stort fokus på å være venner, men det legges vekt på at barna skal kunne ha en setting utenfor skolen der de kan være sammen og hygge seg uten press.
Dermed er det faktisk motsatt problemstilling hos oss, det kommer til å være få barn hjemme hvis noen går en runde. Jeg blir litt sånn når det blir hintet til at vi som velger Hallovenn vil beskytte barna fra alt skummelt og farlig, det er virkelig langt fra sannheten. (Men samtidig har jeg sittet med to barn som ikke fikk sove uten mareritt på mange netter fordi enkelte ikke respekterte at lyset var av og ringte på midt i leggetiden, og skremte vettet av to gutter som var raskere enn meg til døra.)
|