Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde?
Ja, såklart! 85 50,00%
Ja, må vel følge strømmen 26 15,29%
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet 10 5,88%
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme 14 8,24%
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri 19 11,18%
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre 16 9,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 09:37   #121
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Her feires ikkje Halloween, så den saker er jo grei. HalloVenn vert berre rart i mine auge. Enten feirer ein Halloween, eller så lar ein vera. Å bytte det ut med noko anna, vert litt "me er så mykje meir fonuftige og ordentlige enn alle andre, sådetså." Nåja.

På 3. juledag kryr det derimot av ungar iført kostymer, poser, lommelykt og refleksvest som spring frå hus til hus, og gauler julesanger så til og med dei mest tunghøyrt får det med seg. Så er det samling i diverse hus med godteri og film, og kanskje drypper det bittelitt på oss vaksne.

Gammel 25-10-12, 10:29   #122
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sett på Hallovenns nettside og det greiene der er jo like kommers som Halloween. Der blir også godteri utdelt. Eneste forskjellen er vel fraværet av skumle kostymer, men man kan også velge å kle seg ut som et dyr eller søt figur under "trick og treat"-runden og. (Som f.eks små barn gjør i USA.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:42   #123
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Madicken:

Du har om ikke annet nå limt fast et bilde på Floksas netthinne for resten av livet. Det er slemt! Ikke greit å være kubonde i mørket nå fremover.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:43   #124
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Madicken:

Du har om ikke annet nå limt fast et bilde på Floksas netthinne for resten av livet. Det er slemt! Ikke greit å være kubonde i mørket nå fremover.

Ja, fy og skamme meg (selv om tanken var god)!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:27   #125
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det ringer på døren om kvelden 31. oktober.
'Åh hjelp så overrasket og redd jeg ble over utkledte barn'.

Nei som mange sier så varierer det veldig hvor vanlig dette er over landet. Her er det veldig vanlig, og området kryr av barnefamilier. Hadde jeg hatt noen sterke prinsipper i forhold til dette, så hadde de blitt utrolig skuffet. Jeg hadde virkelig holdt dem utenfor. Men det motsatte: Å glede seg med dem i deres forventninger, snakke om hva vi skal ordne, være med å sminke og fikse dem, og delta i deres verden - ja det ser jeg på som en del av det å være en viktig person for dem, og 'å se dem' der de er. Jeg reflekterer ofte over hvem jeg vil være. Hva slags mor vil jeg være. Hva skal jeg stå for? Hvilke prinsipper skal jeg være en forkjemper for. Men også de andre rollene jeg skal ha. Å se hva som er viktig for dem er en av de tingene jeg vil være god på. Å dele det som er gøy, det være seg bursdagsforberedelser, karnevalsordning, adventsysler, påskepynting ( det var ikke spesielt vanlig her før nei), og andre ekstraordinære ting. Jeg ser at de liker dette så godt. det som skiller seg ut i hverdagen.

Utkledningen på Halloween her variererer fra typiske karnevalsklær, til mer dedikerte 'skumle' klær. Noen pynter litt på trappa, mens andre gjør det ikke. Hvor langt man tar det er jo opp til den enkelte. Vi har mange utkledningsklær fra før av. Det er en prioritert 'leke' hos oss, og brukes både når det er 'Skal vi danse på tv' (for da skal man jo også danse i stua), ved besøk, ved karneval, et.c. Vi har spedd på litt i ny og ne, og de har hver sine orange bøtter. Men så veldig voldsomt er det jo ikke. De går i mørket, og de har ytterjakker på seg (og sikkert luer også i år).

I fjor var første gang de gikk sammen alle tre, og at jeg var med. Tidligere har de to eldste gått med andre. Jeg var veldig spent på forhånd. Faktisk ganske nervøs. Mest fordi jeg visste hvor utrolig mye de hadde gledet seg til dette, og jeg var så redd vi skulle møte på noen uhøflige/ufine folk, som ikke så barna i dette. Heldigvis gjorde vi ikke det. En eldre mann sa at de var sluttet med sånt, og det var jo helt greit. Ungene sa 'tusen takk' hvert sted de fikk noe og 'hadet', og det var utrolig mange hyggelige og fine folk, som var med på å gjøre denne kvelden akkurat sånn det skulle være.

Jeg har heller ingen problemer med å dele ut godteri til andres barn, for de deler jo ut til mine. Totalt sett bidrar alle til at både egne og andres barn har en fin kveld, og med det perspektivet skal vi ut og handle spennende godtesaker på lørdag.

Sist redigert av Dronningen : 25-10-12 kl 11:36.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:35   #126
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Her har man jo en skikkelig motstander, og se hva det førte til:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 25-10-12, 11:36   #127
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde et skremmende første møte med Halloween selv, jeg. Det var i 2002 og Vesla var litt over 2 uker gammel. Alt dreide seg om ny baby, amming og det å ha blitt foreldre for første gang. Halloween var noe de drev med i USA og som ingen hadde feiret eller markert i min nærhet før. Jeg hadde da ikke hørt at det var noen som gikk på dørene i Norge den 31. oktober.

Det året blåste og regnet det enormt den kvelden og det var mørkt og hufsete da det ringte på døren i åtte-tiden på kvelden. Jeg var hjemme alene, stullet med baby, ammet litt akkurat da og fikk puttet på plass pupp og ammeinnlegg og dratt på meg genseren. Godt oppslukt av ammetåka tok jeg babyen på armen og gikk får å åpne døren. I det jeg åpner utgangsdøra så blinker det til og smeller kraftig i utelampa samtidig som strømmen går i hele huset og alt blir mørkt. På trammen står to svartkledde småttinger med selvlysende Skrik-masker. Det var nesten jeg daua. Skvetten har jeg alltid vært så jeg hylte og småttingene lo så de grein. Jeg måtte jo bare le da jeg skjønte sammenhengen, men herregud så redd jeg ble da alt ble mørkt og det eneste jeg så var de maskene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:40   #128
Dronningen
Pauset

Standard

Jeg tror mange kan velge å være veldig distansert til dette, spesielt før de får barn, og gjerne også når de har små barn. Det angår ikke dem. Det kan være skremmende for egne barn. Det er forstyrrende. Det er noe fremmed. Jeg var litt sånn selv. Dette angikk ikke meg. Men når man står oppi det selv, og ser sine egne barn som en del av dette, så er det veldig annerledes. Da ser man også på 'de andre' på en annen måte, og ønsker å møte dem på samme måte som man vil at andre skal møte ens egne barn. Ganske enkelt.

Gammel 25-10-12, 11:53   #129
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg tror mange kan velge å være veldig distansert til dette, spesielt før de får barn, og gjerne også når de har små barn. Det angår ikke dem. Det kan være skremmende for egne barn. Det er forstyrrende. Det er noe fremmed. Jeg var litt sånn selv. Dette angikk ikke meg. Men når man står oppi det selv, og ser sine egne barn som en del av dette, så er det veldig annerledes. Da ser man også på 'de andre' på en annen måte, og ønsker å møte dem på samme måte som man vil at andre skal møte ens egne barn. Ganske enkelt.

Ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:57   #130
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det er veldig rart for meg å lese at Hallovenn er kleint og rart og bare dustete og ikke et reelt alternativ osvosv. Her er nemlig Hallovenn stort, det kommer til å være hundrevis av barn på de to arrangementene. Kvaliteten på arrangementet er høyt, vi har blant annet hentet inn Ruben Gazki en hel kveld fordelt på ulike aldersgrupper. Det er ikke så stort fokus på å være venner, men det legges vekt på at barna skal kunne ha en setting utenfor skolen der de kan være sammen og hygge seg uten press.

Dermed er det faktisk motsatt problemstilling hos oss, det kommer til å være få barn hjemme hvis noen går en runde. Jeg blir litt sånn når det blir hintet til at vi som velger Hallovenn vil beskytte barna fra alt skummelt og farlig, det er virkelig langt fra sannheten. (Men samtidig har jeg sittet med to barn som ikke fikk sove uten mareritt på mange netter fordi enkelte ikke respekterte at lyset var av og ringte på midt i leggetiden, og skremte vettet av to gutter som var raskere enn meg til døra.)

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 12:13   #131
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Hallo Venn i seg selv høres ut som en fint arrangement. Det jeg synes er teit, er at de ikke kunne funnet på et annet navn, og at det skal være en slags anti-halloween, og at det fremstilles som så mye "bedre" og mindre kommersielt enn Halloween.

Gammel 25-10-12, 16:11   #132
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg hadde et skremmende første møte med Halloween selv, jeg. Det var i 2002 og Vesla var litt over 2 uker gammel. Alt dreide seg om ny baby, amming og det å ha blitt foreldre for første gang. Halloween var noe de drev med i USA og som ingen hadde feiret eller markert i min nærhet før. Jeg hadde da ikke hørt at det var noen som gikk på dørene i Norge den 31. oktober.

Det året blåste og regnet det enormt den kvelden og det var mørkt og hufsete da det ringte på døren i åtte-tiden på kvelden. Jeg var hjemme alene, stullet med baby, ammet litt akkurat da og fikk puttet på plass pupp og ammeinnlegg og dratt på meg genseren. Godt oppslukt av ammetåka tok jeg babyen på armen og gikk får å åpne døren. I det jeg åpner utgangsdøra så blinker det til og smeller kraftig i utelampa samtidig som strømmen går i hele huset og alt blir mørkt. På trammen står to svartkledde småttinger med selvlysende Skrik-masker. Det var nesten jeg daua. Skvetten har jeg alltid vært så jeg hylte og småttingene lo så de grein. Jeg måtte jo bare le da jeg skjønte sammenhengen, men herregud så redd jeg ble da alt ble mørkt og det eneste jeg så var de maskene.

Stakkars deg! :tørker tårer:

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 19:02   #133
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Det er veldig rart for meg å lese at Hallovenn er kleint og rart og bare dustete og ikke et reelt alternativ osvosv. Her er nemlig Hallovenn stort, det kommer til å være hundrevis av barn på de to arrangementene. Kvaliteten på arrangementet er høyt, vi har blant annet hentet inn Ruben Gazki en hel kveld fordelt på ulike aldersgrupper. Det er ikke så stort fokus på å være venner, men det legges vekt på at barna skal kunne ha en setting utenfor skolen der de kan være sammen og hygge seg uten press.

Dermed er det faktisk motsatt problemstilling hos oss, det kommer til å være få barn hjemme hvis noen går en runde. Jeg blir litt sånn når det blir hintet til at vi som velger Hallovenn vil beskytte barna fra alt skummelt og farlig, det er virkelig langt fra sannheten. (Men samtidig har jeg sittet med to barn som ikke fikk sove uten mareritt på mange netter fordi enkelte ikke respekterte at lyset var av og ringte på midt i leggetiden, og skremte vettet av to gutter som var raskere enn meg til døra.)

Hvilket press tenker du da på?

Det var som sagt HalloVenn på vår skole i fjor. Vi fikk lapp med det hjem via skolen. Frøkna hadde store problemer med å velge hva hun skulle, men endste opp med å gå en runde trick or treat i nabolaget med venninnen. I år er det ikke noe på skolen. Kanskje det ikke kom så mange i fjor?

Gammel 25-10-12, 22:58   #134
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenkte ikke noe utilbørlig press, men i skolesammenheng er det gjerne voksne som setter premissene for hvordan ungene skal være sammen. Ungene er klar over at det er styrt og at det har et formål. Det er ikke en feil ting, de behøver hjelp til å utvikle empati og se at venner finnes der man ikke ventet det.

På et arrangement av denne typen er de sammen fordi det er morsomt, de koser seg med de samme tingene, fokuset ligger ikke på dem og deres ansvar for å inkludere alle, men på det hyggelige som skjer.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 23:34   #135
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Tja, jeg har barn på 17 og 6, men jeg er nok en dårlig pappa.

Gammel 25-10-12, 23:39   #136
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Men hva med HalloVenn da Limpalot? Da kan ungene dine gaa rundt i koselige drakter inne i et lyst hus og laere om at alle kan vaere venner mens de ser paa en tryllekunstner med stort behov for aa fortelle folk om Jesus?
:Loesningsorientert:

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 23:43   #137
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Men hva med HalloVenn da Limpalot? Da kan ungene dine gaa rundt i koselige drakter inne i et lyst hus og laere om at alle kan vaere venner mens de ser paa en tryllekunstner med stort behov for aa fortelle folk om Jesus?

Du er jo, selvfølgelig, fullstendig klar over at jeg heller ville ha gått "knask eller knep"-runde helt alene, uten unger, i rosa onepiece!

Gammel 25-10-12, 23:48   #138
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Du er jo, selvfølgelig, fullstendig klar over at jeg heller ville ha gått "knask eller knep"-runde helt alene, uten unger, i rosa onepiece!

Akkurat like klar over det som du forhaapentligvis er over at jeg bare er lei alt det serioese dramapreiket og har valgt deg som uskyldig mobbeoffer for underholdningens skyld.

...deg i rosa onepiece hadde foroevrig skremt siste lille polkagris ut av dette huset i alle fall.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 23:56   #139
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Så koselig det høres ut

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 00:41   #140
Dronningen
Pauset

Standard

Vi har snakket om sånne som deg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.