|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde? | |||
| Ja, såklart! |
|
85 | 50,00% |
| Ja, må vel følge strømmen |
|
26 | 15,29% |
| Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet |
|
10 | 5,88% |
| Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme |
|
14 | 8,24% |
| Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri |
|
19 | 11,18% |
| Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre |
|
16 | 9,41% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Her feires ikkje Halloween, så den saker er jo grei. HalloVenn vert berre rart i mine auge. Enten feirer ein Halloween, eller så lar ein vera. Å bytte det ut med noko anna, vert litt "me er så mykje meir fonuftige og ordentlige enn alle andre, sådetså." Nåja.
|
|
|
#122 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har sett på Hallovenns nettside og det greiene der er jo like kommers som Halloween. Der blir også godteri utdelt. Eneste forskjellen er vel fraværet av skumle kostymer, men man kan også velge å kle seg ut som et dyr eller søt figur under "trick og treat"-runden og. (Som f.eks små barn gjør i USA.) |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Madicken:
|
|
|
|
#124 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Ja, fy og skamme meg (selv om tanken var god)! |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Det ringer på døren om kvelden 31. oktober. Sist redigert av Dronningen : 25-10-12 kl 11:36. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Pauset
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Her har man jo en skikkelig motstander, og se hva det førte til: (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Borte
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg hadde et skremmende første møte med Halloween selv, jeg. Det var i 2002 og Vesla var litt over 2 uker gammel. Alt dreide seg om ny baby, amming og det å ha blitt foreldre for første gang. Halloween var noe de drev med i USA og som ingen hadde feiret eller markert i min nærhet før. Jeg hadde da ikke hørt at det var noen som gikk på dørene i Norge den 31. oktober.
|
|
|
#128 |
|
Pauset
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg tror mange kan velge å være veldig distansert til dette, spesielt før de får barn, og gjerne også når de har små barn. Det angår ikke dem. Det kan være skremmende for egne barn. Det er forstyrrende. Det er noe fremmed. Jeg var litt sånn selv. Dette angikk ikke meg. Men når man står oppi det selv, og ser sine egne barn som en del av dette, så er det veldig annerledes. Da ser man også på 'de andre' på en annen måte, og ønsker å møte dem på samme måte som man vil at andre skal møte ens egne barn. Ganske enkelt. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Ja. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Det er veldig rart for meg å lese at Hallovenn er kleint og rart og bare dustete og ikke et reelt alternativ osvosv. Her er nemlig Hallovenn stort, det kommer til å være hundrevis av barn på de to arrangementene. Kvaliteten på arrangementet er høyt, vi har blant annet hentet inn Ruben Gazki en hel kveld fordelt på ulike aldersgrupper. Det er ikke så stort fokus på å være venner, men det legges vekt på at barna skal kunne ha en setting utenfor skolen der de kan være sammen og hygge seg uten press. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg synes Hallo Venn i seg selv høres ut som en fint arrangement. Det jeg synes er teit, er at de ikke kunne funnet på et annet navn, og at det skal være en slags anti-halloween, og at det fremstilles som så mye "bedre" og mindre kommersielt enn Halloween.
|
|
|
#132 |
|
Med & uten trylleformel.
|
|
|
|
|
#133 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvilket press tenker du da på?
|
|
|
#134 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg tenkte ikke noe utilbørlig press, men i skolesammenheng er det gjerne voksne som setter premissene for hvordan ungene skal være sammen. Ungene er klar over at det er styrt og at det har et formål. Det er ikke en feil ting, de behøver hjelp til å utvikle empati og se at venner finnes der man ikke ventet det. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Det kan alltid bli verre.
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, jeg har barn på 17 og 6, men jeg er nok en dårlig pappa.
|
|
|
#136 |
|
I menneskeham
Hvor: Santa Cruz
Men hva med HalloVenn da Limpalot? Da kan ungene dine gaa rundt i koselige drakter inne i et lyst hus og laere om at alle kan vaere venner mens de ser paa en tryllekunstner med stort behov for aa fortelle folk om Jesus?
|
|
|
|
#137 |
|
Det kan alltid bli verre.
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er jo, selvfølgelig, fullstendig klar over at jeg heller ville ha gått "knask eller knep"-runde helt alene, uten unger, i rosa onepiece!
|
|
|
#138 |
|
I menneskeham
Hvor: Santa Cruz
Akkurat like klar over det som du forhaapentligvis er over at jeg bare er lei alt det serioese dramapreiket og har valgt deg som uskyldig mobbeoffer for underholdningens skyld.
|
|
|
|
#139 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Så koselig det høres ut |
|