|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde? | |||
| Ja, såklart! |
|
85 | 50,00% |
| Ja, må vel følge strømmen |
|
26 | 15,29% |
| Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet |
|
10 | 5,88% |
| Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme |
|
14 | 8,24% |
| Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri |
|
19 | 11,18% |
| Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre |
|
16 | 9,41% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
Ikke hos oss heller. Men det bor bare noen få barneskolebarn her i nabolaget. Resten er 5 og yngre eller ungdommer, som er for gamle til å gå rundt. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Kvasi alternativer er jeg ikke begeistret for, Mazungen er fornærmet for skolen har lagt arrangement til kveldstid på skolen så det blir avkortet feiring her. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Og, vær så snill; finn på et annet navn enn Hallovenn! Det er virkelig ikke bra med schmarteparte navn som er så gøye på håret at smilet stivner. Enten originalen eller noe helt annet. Hva er for eksempel galt med Høstfest? |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi feirer Halloween og ikke Hallovenn. En morsom feiring med mange muligheter for å være kreativ, som tiåringen gleder seg til i flere måneder. 31. går han en runde sammen med vennene sine, og de er lært opp til at det ikke er noen knep om de ikke får godteri. Det pleier ikke bli noe spesielt sen legging (tilpasses alder), og godteri på en hverdag en gang i året ser jeg ikke på som et problem overhodet. Vi har også Halloweenfest sammen med venner (både barn og voksne) i tilliggende helg, der vi har det veldig gøy med forberedelser, utkledning og matlaging. Det er absolutt en vennegreie og ikke en egogreie, og det trenger ikke være så voldsomt kommersielt heller, det er hva man gjør det til. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
er her
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Barna deltar, det er en stor greie her vi bor, for en bort i gata har sikkert Bergens største halloween "utstilling". Det er ikke lov med rampestreker (av stygg art mot de som evt ikke gir noe eller ikke er hjemme), det blir hengt opp oppfordring med dette i nabolaget og har aldri vært noe problem så lenge vi har bodd her. Vi sier knask eller knep, men noen knep tror jeg ikke de har klar. Jeg synes personlig nyttårsbukk er mye koseligere, men sånn ellers er det jo gøy å kle seg ut å mingle litt i nabolaget. Godteriet spiser de litt av og sparer resten til helgen om ikke halloween er på en fredag eller lørdag og vi begrenser antall hus så det ikke blir så mye av det.
|
|
|
|
#67 |
|
koko
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har "alltid" trodd at det bare var jeg som syntes at Hallovenn var et helt på trynet arrangement.
|
|
|
#68 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg driter i hele Halloween. Men jeg har sans for konseptet Hallo!Vin? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Borte
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Det kunne aldri falle meg inn i måneskinn å feire Hallovenn.
|
|
|
#70 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Ja, til fest og morro i hverdagen. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi har feiret Halloween i USA og det er helt fantastisk. I utgangspunktet var jeg også skeptisk, men jeg synes det er en morsom og hyggelig tradisjon. Nå på høsten, spesielt slutten av oktober og november, er det jo litt mørkt og trist og ikke minst lenge til jul. Da er det morsomt at det skjer noe slikt. Jeg skjønner ikke hva du mener med at det er en egogreie og aner ikke hva Hallovenn er.
|
|
|
#72 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Det har gått opp for meg siste året, etter å ha fått nummer fire, at folk virkelig legger barna sine før klokka åtte. Ja, ikke det at han blir lagt før klokka åtte, men noen var overrasket over at han la seg åtte og opplyste meg.
Nemlig. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg synes slaget om Halloween ble tapt for en åtte-ti år siden. Mine barn er jo faktisk vokst opp med Halloween og synes det er den naturligste ting av verden, selv om jeg i utgangspunktet synes det var tullete å innføre andre lands tradisjoner sånn over natten.
|
|
|
#74 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)HalloVenn? Jeg trodde det bare var en parodi paa kleine vaffelkristne helikopterforeldre som jeg saa paa BarneTV for noen aar siden?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 24-10-12 kl 10:00. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Pauset
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Der kom Ulvefar meg i forkjøpet. Jeg tenkte nemlig også på den urteite barnetv greia som avløste Barnas Supershow for en del år siden. Rebekka eller noe slikt. Edit. Programmet het Jubalong. Rebekka var den idiotiske dukken. Eller som NRK skrev "alles favoritt". |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg skjønner ikke noe av den Hallovenn-siden. De vil at folk skal være venner og smile og være greie mot hverandre, det er vel i og for seg et pågående prosjekt året rundt både på skolen og hjemme? Jeg kan heller ikke finne ut hvem dette egentlig er. Jeg trodde det var en menighet som arrangerte det her en gang vi fikk lapp om det. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Pauset
Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Sjekket litt jeg. Dette er et aksjeselskap, drevet av en tidigere eiendomsmegler/lærer og kona. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det vi skal på søndag er i aller høyest grad en ganske vanlig guidstjeneste. Bortsett fra at det altså er utdeling av fireårsbok.
|
|
|
#79 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
|
|
|
#80 |
|
Borte
|
Det har vært arrangert av pinsemenigheten Salem her hvor jeg bor iallefall. Jeg tror det er i samarbeid med indremisjon (eller Normisjon som det vel heter nå). Ungene har fått lapp på skolen hvert år. I år vet jeg ikke hvem som arrangerer det.
|
![]() |
|
|