Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde?
Ja, såklart! 85 50,00%
Ja, må vel følge strømmen 26 15,29%
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet 10 5,88%
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme 14 8,24%
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri 19 11,18%
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre 16 9,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 01:40   #61
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tror ikke Halloween finnes i Bergen. I hvert fall ikke i mitt strøk. k

Ikke hos oss heller. Men det bor bare noen få barneskolebarn her i nabolaget. Resten er 5 og yngre eller ungdommer, som er for gamle til å gå rundt.

Jeg kjøpte inn godteri i fjor til å ha i tilfellet det kom noen, men ingen dukker opp. Godteriet ble glemt og funnet igjen i vår en gang. Det har ikke vært ytret noe ønske om å gå rundt eller å ha fest her så vi har ingen planer for dagen.

Vi har nyttårsbukker i nabolaget, da.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 08:19   #62
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har aldri hørt om HalloVenn og synes helt ærlig at det blir litt teit å erstatte en skikk med noe annet bare fordi man ikke liker det første. Da får man heller la være å feire tenker jeg.

Helt enig.

Våre barn er ennå litt for små til å være så veldig deltakende, men jeg kjøper inn og pøser på til de som måtte komme på døra. Jeg er nyfrelst halloweeniker, og liker å kle meg ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 08:22   #63
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kvasi alternativer er jeg ikke begeistret for, Mazungen er fornærmet for skolen har lagt arrangement til kveldstid på skolen så det blir avkortet feiring her.

En trenger ikke være utkledd som monster. Mazungen stiller som sjakkdronning, noe hun har valgt selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 08:25   #64
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og, vær så snill; finn på et annet navn enn Hallovenn! Det er virkelig ikke bra med schmarteparte navn som er så gøye på håret at smilet stivner. Enten originalen eller noe helt annet. Hva er for eksempel galt med Høstfest?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 08:48   #65
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer Halloween og ikke Hallovenn. En morsom feiring med mange muligheter for å være kreativ, som tiåringen gleder seg til i flere måneder. 31. går han en runde sammen med vennene sine, og de er lært opp til at det ikke er noen knep om de ikke får godteri. Det pleier ikke bli noe spesielt sen legging (tilpasses alder), og godteri på en hverdag en gang i året ser jeg ikke på som et problem overhodet. Vi har også Halloweenfest sammen med venner (både barn og voksne) i tilliggende helg, der vi har det veldig gøy med forberedelser, utkledning og matlaging. Det er absolutt en vennegreie og ikke en egogreie, og det trenger ikke være så voldsomt kommersielt heller, det er hva man gjør det til.

Fikk også litt tante Sofie-vibber av hovedinnlegget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:07   #66
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Barna deltar, det er en stor greie her vi bor, for en bort i gata har sikkert Bergens største halloween "utstilling". Det er ikke lov med rampestreker (av stygg art mot de som evt ikke gir noe eller ikke er hjemme), det blir hengt opp oppfordring med dette i nabolaget og har aldri vært noe problem så lenge vi har bodd her. Vi sier knask eller knep, men noen knep tror jeg ikke de har klar. Jeg synes personlig nyttårsbukk er mye koseligere, men sånn ellers er det jo gøy å kle seg ut å mingle litt i nabolaget. Godteriet spiser de litt av og sparer resten til helgen om ikke halloween er på en fredag eller lørdag og vi begrenser antall hus så det ikke blir så mye av det.

Gammel 24-10-12, 09:15   #67
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har "alltid" trodd at det bare var jeg som syntes at Hallovenn var et helt på trynet arrangement.

Tidligere var jeg negativ til Halloween, skjønte ikke vitsen og var forkjemper for å holde på julebukktradisjonen i stedet. Nå har jeg snudd, jeg skjønner ikke vitsen med å være gretten og holde ungene utenfor denne tradisjonen. (Jeg velger å kalle det tradisjon, for det har det nok blitt her i landet.) Femåringen har blitt opplært av kusinene sine som er noen år eldre, og gleder seg kjempe til å kle seg ut om en uke. Hun og nabojenta skal være noe rååååsa. Dersom de vil gå på dører skal de få gå i gata her.

For ordens skyld, jeg er fortsatt større julebukk-fan eller halloween-fan. Men det ene trenger ikke gå på bekostning av det andre.

Gammel 24-10-12, 09:23   #68
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter i hele Halloween. Men jeg har sans for konseptet Hallo!Vin?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:23   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne aldri falle meg inn i måneskinn å feire Hallovenn. Jeg blir flau bare jeg hører om det liksom snille og oppbyggelige alternativet til stygge og egoistiske Halloween. At det går an å finne på noe så tullete.

Jeg er ikke spesielt opptatt av Halloween heller, men det er gøy for unga og alt det der så jeg sminker storesøster og kjøper godteri som deles ut og sånn. Jeg blir overhodet ikke provosert av at denne tradisjonen ser ut til å være kommet for å bli.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:41   #70
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, til fest og morro i hverdagen.
Halloween er morsomt og ungene pleier å gå. Sikkert ikke fjortisen i år, men guttungen gleder seg veldig. At de får mengder med snop og er oppe lenger enn vanlig kunne ikke bry meg mindre akkurat den dagen.

Så nei, jeg synes Hallovenn høres teit ut. Enten Halloween eller ikke noe.
Og det som er ennå teitere er å gå en annen dag enn 31.10.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:41   #71
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Vi har feiret Halloween i USA og det er helt fantastisk. I utgangspunktet var jeg også skeptisk, men jeg synes det er en morsom og hyggelig tradisjon. Nå på høsten, spesielt slutten av oktober og november, er det jo litt mørkt og trist og ikke minst lenge til jul. Da er det morsomt at det skjer noe slikt. Jeg skjønner ikke hva du mener med at det er en egogreie og aner ikke hva Hallovenn er.

Gammel 24-10-12, 09:43   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Midt i leggetiden.

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Type halv sju-sju?

Det har gått opp for meg siste året, etter å ha fått nummer fire, at folk virkelig legger barna sine før klokka åtte. Ja, ikke det at han blir lagt før klokka åtte, men noen var overrasket over at han la seg åtte og opplyste meg.

Ja, en digresjon, som jeg nok bør lage påll på.

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg tenker om Halloween at det er mine ungers barndom som leves nå, og de skal få med seg det som er vanlig for et barn av 2010-tallet.

Nemlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:47   #73
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes slaget om Halloween ble tapt for en åtte-ti år siden. Mine barn er jo faktisk vokst opp med Halloween og synes det er den naturligste ting av verden, selv om jeg i utgangspunktet synes det var tullete å innføre andre lands tradisjoner sånn over natten.

Nå har jeg gitt opp å gruffe over tulletradisjoner og har helhjertet kastet meg inn i kostymeplanlegging og godisinnkjøp. Jeg har sant og si kostyme selv også.

HalloVenn er virkelig ikke et alternativ. Jeg sier som flere andre at hvis man ikke vil være med på arrangementet er det helt OK, men å lage sitt eget alternativ er tullete.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:48   #74
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

HalloVenn? Jeg trodde det bare var en parodi paa kleine vaffelkristne helikopterforeldre som jeg saa paa BarneTV for noen aar siden?

Klart barn liker litt skummelt, aa bare vaere i den tamme, kontrollerte virkeligheten hvor vi kosemoser oss dere er like utviklende som sukkerspinn i matpakka. Det er bra naar barn liker aa utfordre det skumle, det er en del av oppveksten aa hanskes med frykt, temme den, finne ut at de virkelige monstrene ikke ser ut som monstre.

Jeg er helt for aa dreie Halloween mer mot opplevelser, spoekelseshus, nattevandringer, skumle fortellinger for barna i nabolaget osv og mindre mot selve godteriene og de masseproduserte plastdingsene (sa han og lette etter nebbtanga for aa montere en lysende krystall i Storesoesters knortekjepp). I Santa Cruz var de skikkelig gode paa det. Og aa erstatte det med et tamt snilt og "oppbyggelig" HalloVenn? Nope. Nada. Ikke. Puteflaut og klamt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 24-10-12 kl 10:00.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 09:50   #75
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Der kom Ulvefar meg i forkjøpet. Jeg tenkte nemlig også på den urteite barnetv greia som avløste Barnas Supershow for en del år siden. Rebekka eller noe slikt. Edit. Programmet het Jubalong. Rebekka var den idiotiske dukken. Eller som NRK skrev "alles favoritt".

Men Hallovenn har jo egen nettside http://hallovenn.no/about.php selv om jeg ikke blir mye klokere på det.

Gammel 24-10-12, 09:56   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke noe av den Hallovenn-siden. De vil at folk skal være venner og smile og være greie mot hverandre, det er vel i og for seg et pågående prosjekt året rundt både på skolen og hjemme? Jeg kan heller ikke finne ut hvem dette egentlig er. Jeg trodde det var en menighet som arrangerte det her en gang vi fikk lapp om det.

Ellers så ser jeg de har en knapp for nettbutikk, som ennå ikke er operativ. Antagelig ikke helt ukommersielt da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 10:05   #77
Maz
Pauset

Standard

Sjekket litt jeg. Dette er et aksjeselskap, drevet av en tidigere eiendomsmegler/lærer og kona.

De er ikke involvert i andre selskaper eller har ikke andre styreverv.

Selskapet er stiftet i novermber 2010 altså etter den Jubalong episoden. Det var kanskje bare sprøyg men sprøyt som ga inspirasjon.

Gammel 24-10-12, 10:12   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Altså det høres jo ut som en vanlig gudstjeneste. festen vi skal på er den 31. Lagt opp som et klart alternativ til den vanlige Halloween-feiringa.

Det vi skal på søndag er i aller høyest grad en ganske vanlig guidstjeneste. Bortsett fra at det altså er utdeling av fireårsbok.

Jeg vet ikke noe om at det skjer noe der neste onsdag.

Uansett, nei "HalloVenn" virker slik det er skreveti flere innlegg før meg nå, ganske dumt. Finn gjerne på en høstfest, vennefest whatever, men ikke den dagen med det navnet. Det ble bare... for kleint.

Men jeg er fortsatt usikker på hvordan vi evet makrerer Halloween i år. Mannen er antakelig bortreist, jeg har to små unger (og en hund som bjeffer når det ringer på døra) og Knerten snakker om Halloween som noe GØY (Han husker nemlig festen på lekeplassen i fjor, da vi bodde i et borettslag som markerte det) men han vil kle seg ut som noe snilt, altså...

Jeg vurderer å la ham kle seg ut og dele ut til de som kommer på døra. Dog er jeg usikker på om det kommer noen. Må vel snakke med noe naboer eller noe sånn og høre hva som er vanlig.

Gammel 24-10-12, 10:17   #79
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Er HalloVenn-greiene noe kirken har lagd, eller? Jeg mener jeg leste noe om det i fjor, at det var delvis fordi en mente det var hedensk med Halloween eller noe sånt? Eller husker jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Vel, da bør de kanskje være skeptisk til jul også. Jul har jo navnet etter jol, gammel hedensk høytid, og de fleste bruker unødvendig mye penger på jule-pynt/mat/klær/ pakker, og i tillegg er det tigging på dørene, julebukker.

unnskyld, men det ble litt for banalt. Det er vel kanskje noe med budskapet bak det hele som også må med i betraktningen her. Og jeg ER skeptisk til noen av sidene ved jula.
At salget er tapt er helt greit. Jeg har ingenting spesielt imot Halloween, men jeg har heller ikke sansen. Jeg registrerer at Nille flommer over sv masker og sukker resignert.
Når det er sagt, vet jeg ikke om hallo venn er kirkegreier. Det er som sagt ikke det vi kaller det som skjer i menighetshuset her. Og jeg tenker at et alternativ for de som ikke har sansen - hva er det som er så irriterende med det da? Min jente er redd for alt mulige skumle greier, og da er det bedre å ta henne med på noe som er lystbetont for henne enn å sitte her og vente på barn som skal komme på døra og som hun kanskje blir skremt av.
Går det ikke an å godta at man velger det som man tenker er best og gøyest for barna sine?

Gammel 24-10-12, 10:25   #80
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg skjønner ikke noe av den Hallovenn-siden. De vil at folk skal være venner og smile og være greie mot hverandre, det er vel i og for seg et pågående prosjekt året rundt både på skolen og hjemme? Jeg kan heller ikke finne ut hvem dette egentlig er. Jeg trodde det var en menighet som arrangerte det her en gang vi fikk lapp om det.

Ellers så ser jeg de har en knapp for nettbutikk, som ennå ikke er operativ. Antagelig ikke helt ukommersielt da.

Det har vært arrangert av pinsemenigheten Salem her hvor jeg bor iallefall. Jeg tror det er i samarbeid med indremisjon (eller Normisjon som det vel heter nå). Ungene har fått lapp på skolen hvert år. I år vet jeg ikke hvem som arrangerer det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.