Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde?
Ja, såklart! 85 50,00%
Ja, må vel følge strømmen 26 15,29%
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet 10 5,88%
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme 14 8,24%
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri 19 11,18%
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre 16 9,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 23:25   #41
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)

Jeg veit ikke om 13-åringen skal. Tror egentlig hun driter i hele halloween. Har ikke hørt henne snakke om det i hvert fall. Men om hun skal, er det selvsagt helt greit for meg.

Hallovenn har jeg aldri hørt om før.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:28   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jaja, hvis det roer seg til sju-halv åtte skal vi nok kunne leve med det. Ellers får vi slukke utelampen en liten stund. Lyd er ikke noe problem da, jeg tenkte bare at det kanskje ikke var så kos å se monstre rett før en skal sove.

Gammel 23-10-12, 23:29   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har heller Halloween-fest (og gir med glede til unger som ringer på underveis).

Gammel 23-10-12, 23:30   #44
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tror ikke Halloween finnes i Bergen. I hvert fall ikke i mitt strøk. k

Jeg har lyst til feire Halloween, men heller ikke i mitt strøk (i Bergen) er det særlig aktivitet. Hjelper jo selvsagt ikke på at vi bor i en blokk der de fleste er barnløse, men de gangene jeg har vært ute den 31.10 har jeg ikke sett mange. Har ikke hørt noe snakk om Halloween fra datteren vår heller.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:31   #45
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har absolutt hatt Halloween-barn på døra i Bergen, både da vi bodde rett ved stadion og da vi bodde i Arna.

Gammel 23-10-12, 23:41   #46
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Indie: på naturhistorisk museum pleier de å ha kveldsåpent på Halloween. Det er mørkt og alle kler seg ut og går med lommelykter. Morsomt og skummelt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:46   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har gresskar med lys klare, skal kle på tre ekstremt forventningsfulle barn i 18-tida den 31. med pappa på slep, mens jeg deler ut godis til de som ringer på hos oss.

Jeg mente mangt før, men det var utrolig lett for meg å endre mening om en ting, når jeg så hva det betød for ungene. Halloween er nok på en god tredjeplass her, etter bursdag og jul.

(og ringer noen på etter at ungene har kommet inn, synes de det er ekstra spennende, for da får de jo selv være med å dele ut. Men alle skal jo på skolen, så spesielt sent har det aldri vært.)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:48   #48
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Jeg har lyst til feire Halloween, men heller ikke i mitt strøk (i Bergen) er det særlig aktivitet. Hjelper jo selvsagt ikke på at vi bor i en blokk der de fleste er barnløse, men de gangene jeg har vært ute den 31.10 har jeg ikke sett mange. Har ikke hørt noe snakk om Halloween fra datteren vår heller.

Det fantes i høyeste grad på flaktveit tidlig på 200-tallet

Gammel 23-10-12, 23:49   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg mente mangt før, men det var utrolig lett for meg å endre mening om en ting, når jeg så hva det betød for ungene. Halloween er nok på en god tredjeplass her, etter bursdag og jul.

Samme her. De jeg har hørt klage mest over Halloween i RL, er folk uten barn (evt. uten barn i den aktuelle aldersgruppen). Min barnløse bror er en av dem, men han er på en måte en gretten gammel gubbe i en ung kropp når det gjelder sånt.

Eldste gleder seg ihjel og snakker nesten ikke om annet. Her går alle barna rundt på dørene, det er kjempestas.

Gammel 23-10-12, 23:50   #50
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker Halloween på Minde i 2006.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:50   #51
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi skal også i kirka på søndag, men det er ikke noe hallovenn eller noe sånn da så vidt jeg vet. Knerten er invitert og stiller med foreldre, besteforeldre og faddere. Han er fire år og skal få fireårsbok. Helt uten utkledning, det er sikkert.

Altså det høres jo ut som en vanlig gudstjeneste. festen vi skal på er den 31. Lagt opp som et klart alternativ til den vanlige Halloween-feiringa.

Gammel 23-10-12, 23:53   #52
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Barna mine får feire Halloween, og jeg er litt skeptisk til Hallo venn? Hva er vitsen, liksom?

Nå kan jeg legge til at vi har bodd i utlandet og blitt påvirket av amerikanere, som elsker Halloween. Så Halloween er vel like stort for barna mine som, tja, nyttårsaftenen.

Vitsen er å lage et alternativ for dem som ikke liker det skumle, eller det kommersielle eller tigginga som enkelte mener h-feiringa er fullt av. Etter min mening er det ikke noe å være så veldig skeptisk til.

Gammel 23-10-12, 23:54   #53
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker forresten litt opphausing av hverdagen, så vurderte å lage en litt 'skummel' middag den dagen, og dekke bordet litt i den retningen. Ungene elsker tradisjoner og det lille ekstra, så da kan vi skape noe spesielt for oss da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:58   #54
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker om Halloween at det er mine ungers barndom som leves nå, og de skal få med seg det som er vanlig for et barn av 2010-tallet.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 23:59   #55
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Er HalloVenn-greiene noe kirken har lagd, eller? Jeg mener jeg leste noe om det i fjor, at det var delvis fordi en mente det var hedensk med Halloween eller noe sånt? Eller husker jeg feil?

Gammel 24-10-12, 00:06   #56
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det var et usedvanlig surmaga HI. Det var et skikkelig huff og huff àla tante Sofie- innlegg.

Men litt leit for ungene som blir avvist på nærmeste lørdag d. det er jo ikke deres skyld at foreldrene sender dem ut da.

Gammel 24-10-12, 00:07   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg ser dette med at HalloVenn kan virke teit, men det er et fint alternativ, fremfor å slukke/låse/stikke av - for de som har barn og ikke har sansen for Halloween.

Men hva gjør dere da ift. Halloween-barn som måtte ringe på? Siden dere ikke slukker/låser og dermed "melder dere av"?

Gammel 24-10-12, 00:14   #58
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Vitsen er å lage et alternativ for dem som ikke liker det skumle, eller det kommersielle eller tigginga som enkelte mener h-feiringa er fullt av. Etter min mening er det ikke noe å være så veldig skeptisk til.

Vel, da bør de kanskje være skeptisk til jul også. Jul har jo navnet etter jol, gammel hedensk høytid, og de fleste bruker unødvendig mye penger på jule-pynt/mat/klær/ pakker, og i tillegg er det tigging på dørene, julebukker.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 00:16   #59
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har innsett at Halloween er kommet for å bli, og har ikke noe i mot feiringa. Det er jo bare en dag i året. Siden vi har flyttet til et område med mange skolebarn, ser jeg for meg at det blir mer renn på døra nå enn i blokka vi bodde i før. Ungen min er bare 3,5 år, så hun kommer ikke til å gå. Men hun har fått med seg litt av greia. Kanskje hun tør å dele ut litt godteri til de som kommer tidlig på kvelden.

HalloVenn synes jeg høres litt døllt ut. Er kanskje noe foreldrene vil mer enn barna?

Gammel 24-10-12, 01:15   #60
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

HalloVenn? Enten er du med, eller så er du ikke med. Man kan være med uten å gå rundt å ringe på dører. Men har du selskap hjemme så er det en Halloweenfest. Kall en spade for en spade!

Fjortiser her er ferdig med dette og har vært det noen år. Men de har fått lov til å hå tidligere og vi stiller med massevis av godteri. Har hatt Halloweenfest her en gang og ungene avsluttet da med å gå runden.

Massevis av unger som går her og det funker utmerket med å markere at man ikke er med ved å slukke utelyset. Jeg synes forresten det hadde vært mer naturlig om det hadde vært motsatt, men det er en annen sak.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.