|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?En trenger ikke ha stor enebolig i Oslo for å ha dårlig råd, altså.
|
|
|
|
#82 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?
Jeg skriver vel heller ikke det. Jeg er da veldig klar over at det kommer an på flere ting, jeg har da ikke alltid hatt mulighet til å prioritere ferie. Jeg kjenner andre som høyere lønn en oss som, men som ikke har råd til å reise på dyr ferie, de har prioritert å bruke penger på andre ting.
|
|
|
#83 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg vet det ikke er slik for alle. Jeg har selv vært alenemor med svært anstrengt økonomi og ferie var ikke noe å tenke på en gang. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Nå også i farger
Det glemte jeg også å si. Vi er seks personer som bor i vertikaldelt enebolig på 120 kvm. Stor enebolig er også noe vi prioriterer bort, fordi vi heller vil reise og leve godt ellers. Ingen av oss er særlig interessert å betale månedslønna rett til lån. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Vi har ikke brukt mye de siste åra, fordi vi har prioritert hytte/hus/flytting.
|
|
|
#86 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Mye som spiller inn, det er klart. Ikke bare å prioritere. Vi har stor enebolig men bor på bygda. Er i nedre sjikte på lønn her inne men med lite ut i lån, klær ++ får vi råd til endel til reise.
|
|
|
#87 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Det er selvfølgelig ikke bare å prioritere. Man er på forskjellige stadier i livet.
|
|
|
#88 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Det stemmer her i hvert fall, Fløyel. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Det er vel ingen som har sagt at hvem som helst kan prioritere å bruke 100 000 pluss på ferie i året. Derimot synes jeg det er helt normalt å si at det er en prioriteringssak for folk i samme (og høyere) sosioøkonomiske sjikt som oss – vi er en husstand med to normale statlige lønninger, og om vi hadde bodd i enebolig eller hatt hytte eller hatt et annet forhold til biler, oppussing og interiør, ville vi ikke kunnet reise så mye som vi gjør. Det er masse folk på FP som tjener betydelig mer enn vi gjør, vi reiser mer enn de aller fleste av dem likevel. Vi reiste minst like mye som temmelig blakke studenter og i perioden da vi levde av én 80 % lønning og kontantstøtte (og hadde to bittesmå barn) også, for øvrig. Prioriteringssak.
|
|
|
#90 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Alt er prioriteringer. Med de midlene man har. Alle kan ikk bare prioritere reiser for 100 000, men man kan priorite reiser fremfor andre ting.
|
|
|
#91 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?I mitt ekteskap prioriterte ikkje vi reiser. No når eg er aleine vil eg prioritere å tilegne meg opplevelser foran ting. Sjøl om eg har en hang til dyre klær prioritere eg opplevelser foran å til dømes pusse opp kjøkkenet eller bytte ut dei grønne fløyelsreclinerane mine.
|
|
|
|
#92 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Vi bruker opp mot 100 000 kroner på ferie fordi vi har råd til det. Vi er begge 40+ med godt betalte jobber og barna har begynt på skolen så lengere turer har blitt mere interessant.
|
|
|
#94 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Vi er også i kategorien 40+ og veletablerte. LilleVenn er også blitt så stor at det er greit å ha henne med på reiser de fleste steder. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Vi er ikke mye på ferie. I sommerferien og i påsken er vi på hytta. Mannen og jeg tar en liten tur ifm bryllupsdagen. Det kommer kanskje på 5.000. Om vinteren tar jeg en tur til syden alene pga sykdommen min, og da pleier det å gå ca 15.000. Jeg har tatt med barna en tur hver med fly til en venninne i Kristiansand. Da brukte vi kanskje 2.500 hver gang. Så i rent reisebudsjett: 25.000. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvor mye bruker du på ferie i året?Noen år bruker vi nok bare noen tusen ekstra i forhold til hva hjemmeferie koster, da drar vi gjerne på hytta til svigers og bare koser oss. Og enkelte år går det 20 tusen på ferie en annen plass, gjerne litt lenger nod i landet.
|
![]() |
|
|