|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Enten er dere virkelig dårlige på timing, eller så er dere ikke skumle nok når dere er gretne slik at det blir en faktisk trussel. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg merker stor forskjell på om jeg er hjemme eller ikke, ikke bare fordi mannen roter mer enn meg (og rydder mindre), men også fordi han i mindre grad følger opp det barna skal gjøre - som å henge opp håndduken om den faller ned, henge opp jakker og sette sko på plass, legge matboksen på kjøkkenbenken osv.
|
|
|
#123 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?
|
|
|
#124 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Altså - jeg har null problemer med å få unger til å rydde, for når det smeller, da smeller det. Og DA rydder de frenetisk. Så det er ikke det som er problemet hos oss. Det er at jeg må bli sint, eller mase, mase, mase og forsure min egen tilværelse, fordi jeg irriterer meg over at de ikke kan gjøre det uten å bli bedt. |
|
|
|
#125 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?I går kveld tømte jeg hele barnerommet for leker, så nå står det kasser utover hele kjøkkenbordet og i stua og jeg sorterer og rydder bort mye. Kaster og forresten...
|
|
|
#126 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Det mest effektive er å sende vekk Mannen og Eldste. Sist redigert av Olvina : 19-10-12 kl 11:35. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Kom på en sak, jeg var alene med barna en ukes tid for en tid tilbake, og da var huset konstant ryddig overalt...
|
|
|
#128 |
|
Permakulturell
|
Jupp. Eller - dersom man har en skyttergravfamilie - få sure miner først, og så belønning i en 2-3 påfølgende dager.
|
|
|
#130 |
|
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Det er alltid ryddigere hos meg også når Mannen ikke er der, men det er jo ikke så rart. Når han er hjemme vil jeg kose med ham. Når han ikke er hjemme rydder jeg. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg tror mye kommer av at mine ting er ikke rot, de er mine ting. Andres ting er rot. Dessuten tiltrekker rot seg rot. Er kjøkkenbenken blåst, er det lett å sette det tomme glasset i oppvaskmaskinen. Står det et glass der fra før (rotet til mannen, barn eller lignende man deler hus med) er det mye fortere gjort å sette sitt eget ved siden av.
|
|
|
#132 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?For å svare på overskriften her: Vi har vaskehjelp en gang i uka. Det må være ryddig når hun kommer. Ungene har klar beskjed på at alt som ligger på gulvet vil gå i støvsugeren og ikke bli erstattet.
|
|
|
#133 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Her har ungene sine faste oppgaver og det hjelper. De skal rydde opp sykler og diverse ute før de kommer inn om kvelden, klærne og skoene skal på sin plass. Etter middag rydder de sin egen tallerken og hver lørdag må rommet ryddes. De er klar over sine egne oppgaver og det har blitt godt innarbeidet etterhvert, nå blir jeg vekket på lørdagene av "mamma , jeg har ryddet rommet".
|
|
|
|
#134 |
|
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg har faktisk opptil flere ganger i det siste opplevd at barna har ryddet uten å bli bedt om det. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Herlig. Slik har vi det også. Av en eller annen grunn er barna litt "redd" for vaskedamen
|
|
|
#136 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Så pedagogisk du klarer å være |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?You and me Miley |
|
|
|
#138 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Det hjelper veldig at barna har lekerom isteden for lekekrok i stua. Oppbevaring og system er heller ikke dumt. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Erfaren nok
|
Ja, jeg er alltid like pedagogisk.
|
|
|
#140 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Denne lørdagen er forbeholdt rydding, det er rett og slett tvingende nødvendig. |
|
|
|
![]() |
|
|