Sv: Ignore
Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.
Det kunne forøvrig vært spennende dersom den som trykker på ignorere-knappen måtte skrive inn en årsak til hvorfor, som den ignorerte ville få. Litt konstruktiv kritikk kan være sunt for mange.
De gangene jeg skulle ønske at jeg kunne ignorere folk (som jeg altså ikke gjør fordi funksjonen er for dårlig), så er det sjelden konstruktive årsaker som ligger til grunn. "Du fremstår som dum og skriver aldri noe det er verdt å lese" er ikke en ting jeg ville skrevet til noen, uansett hvor sant det måtte være. Og det er i grunnen ikke så mange hyggelige måter å si slikt på heller. "Dum og/eller intetsigende" er egenskaper det er vanskelig å gjøre noe med, tror jeg.
"Du fremstår som en usmakelig rasist" er nok litt mer i retning av konstruktiv tilbakemelding, og det har jeg skrevet til folk – på åpent forum, for den del. Om det er så mye folk kan lære av det, er vel heller tvilsomt. Mitt inntrykk er at folk jeg har behov for å si slikt til, vanligvis ikke er de som er mest villig til, eller i stand til, å ta til seg kritikk.
|