Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 14:26   #861
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har i hvert fall lest (TM) at man kan velge å legge til denne tiltalen nå under rettsaken og prosedere på den (jeg antar at det vil være aktuelt dersom aktor anser det som stor fare for at han skal bli frikjent for den mest alvorlige tiltalen)?

Det hadde vært veldig greit.

Jeg har, som sagt, ikke peiling. Jeg bare gjetter på hva det jeg leste i avisen her for leden kunne bety.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 14:28   #862
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har bare erfaring fra privatrettslige saker. Men der kan man ihvertfall endre påstand eller legge inn subsidiær påstand helt frem til sluttinnlegget.

Gammel 16-10-12, 14:31   #863
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg har bare erfaring fra privatrettslige saker. Men der kan man ihvertfall endre påstand eller legge inn subsidiær påstand helt frem til sluttinnlegget.

Jeg vet påtalemyndighetene kan endre sin påstand i negativ retning. Altså si at de f.eks trekker saken pga noe som er fremkommet under bevisførselen.

Men det er altså ikke anledning til å legge til? Jeg kan se at det kan være litt kronglete, all den tid forsvaret da ikke vil ha blitt gitt anledning til å forsvare klienten opp mot den aktuelle påstanden. Men det er kanskje mulig å sikte vedkommende på nytt, ved en frikjennelse for akkurat de nå aktuelle paragrafene?

Gammel 16-10-12, 14:33   #864
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er et ganske sterkt vitnemål fra mora til jenta nå.

Gammel 16-10-12, 14:34   #865
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, det høres betryggende ut at man kan endre påstand underveis.

Gammel 16-10-12, 16:46   #866
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Nei, man kan ikke "legge til" etter at siktelsen er tatt ut, slik jeg har skjønt det.

Edit: Jeg er altså ikke helt sikker, men jeg forsto det slik på en avisartikkel jeg leste i går. Finner den ikke nå.

Sist redigert av skyfri : 16-10-12 kl 17:45.
skyfri er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 17:32   #867
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med den læreren da?
Har ikke helt fått med meg greia rundt hans vitnemål.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 17:43   #868
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Men altså. Han syns utspillet fra AP sentralt var utidig. Skal man le eller gråte?

Gammel 16-10-12, 17:53   #869
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hva er det med den læreren da?
Har ikke helt fått med meg greia rundt hans vitnemål.

Det er vel noen påstander om at jenta har "ropt ulv" tidligere mot et par lærere, men jeg får ikke helt tak i om det har vært overgrepspåstander eller en greie der flere har gått sammen og klaget over at "mattelæreren peser oss i nakken med kaffeånden sin når han skal hjelpe oss i timen, og det er ubehagelig" eller lignende. Det fremstår (etter det jeg har lest) litt ullent hva disse "anklagene" fra tidligere gjelder. Er det sistnevnte er det jo noe helt annet.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 17:57   #870
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Men om han blir dømt, vil han da trekke seg? Eller vil han sitte til han blir innkalt til soning, eventuelt neste valg?

Maz er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:02   #871
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker man må gjøre begge deler, Isola. Det er fint å se at sånne troll som ham sprekker i dagslys, synes jeg. Hans evne til å overhodet ikke se det forkastelige i å sex-chatte med en jentunge i arbeidstiden da han egentlig skulle styre kommunen samtidig som han synes det er utidig at partiet blander seg, er jo imponerende på en ikke-imponerende måte. Jadda.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:03   #872
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Men om han blir dømt, vil han da trekke seg? Eller vil han sitte til han blir innkalt til soning, eventuelt neste valg?

Det gjenstår jo å se - jeg tror ikke han trekker seg før han blir fysisk fjernet fra ordførerstolen sin.
Vanlig anstendighetsfølelse er han totalt blottet for.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:03   #873
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan vel kanskje også hende dette er et økonomisk spørsmål? Med lønnet permisjon slipper han å være prisgitt en lege og NAV for å ha inntekt i denne perioden. En periode som han sikkert har en del ekstra utgifter til advokat m.m. også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:14   #874
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med mennene i denne kretsen rundt ordføreren? Jeg stusser over dette fra læreren hennes, venn av ordføreren:

Sitat:

En del av tekstmeldingene skal ha kommet på hans fritid, forklarte læreren. Han beskrev kontakten som «altfor tett», og at hun viste manglende repsekt for hans privatsfære.
Han sa at han hadde intuisjon som gjorde at han fryktet han kunne få problemer med henne.
Aktor spurte en rekke ganger om å konkretisere denne intuisjonen.
- Hun fremstilte seg som yndig, som at det var synd på henne, og hun var den eneste som møtte opp på ekstraundervisning, selv om jeg hadde sagt til henne at hun måtte sørge for at flere måtte komme, sa læreren

Han har følt henne som pågående og kontaktsøkende utover normalen. Hvorfor har han ikke gått til helsesøster eller en annen for å få dette sjekket nærmere? Hvorfor er det jentas oppgave å få medelever på ekstraundervisning? Det er så utrolig mye jeg bare lurer på her? Ser de ikke hvor i ball det går for alle andre når de forsøker å stemple en 13 åring på denne måten?

Sist redigert av emm : 16-10-12 kl 18:19.
emm er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:22   #875
kie
weird

kie sin avatar

Standard

I alle dager...
For en merkelig tankegang denne læreren har.

kie er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:35   #876
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er merkelig at ikke Ap kan ekskludere på samme måte som en del andre partier har ekskludert medlemmer for langt mindre. Ut fra det som er kommet fram så langt, trengs det vel ikke noen videre bevis for hvorvidt det har vært grovere overgrep for at man likevel skal kunne si at han ikke er ønsket i partiet på etisk grunnlag. Man har jo sett eksempler fra andre partier der mindre har vært lagt til grunn for å ekskludere medlemmer når det har vært snakk om seksuelle overgrep.

Og skal det være opp til lokallaget i Vågå å ta beslutningen om evt. ekskludering - kan ikke Ap gjøre dette sentralt? Se http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.8359928

Gammel 16-10-12, 18:39   #877
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg synes det er merkelig at ikke Ap kan ekskludere på samme måte som en del andre partier har ekskludert medlemmer for langt mindre. Ut fra det som er kommet fram så langt, trengs det vel ikke noen videre bevis for hvorvidt det har vært grovere overgrep for at man likevel skal kunne si at han ikke er ønsket i partiet på etisk grunnlag. Man har jo sett eksempler fra andre partier der mindre har vært lagt til grunn for å ekskludere medlemmer når det har vært snakk om seksuelle overgrep.

Og skal det være opp til lokallaget i Vågå å ta beslutningen om evt. ekskludering - kan ikke Ap gjøre dette sentralt? Se http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.8359928

Men det hjelper ikke å ekskludere ham, om han ikke kan fratas ordførervervet. Da vil han jo bare bli sittende i vervet som uavhengig representant?

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:43   #878
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men det hjelper ikke å ekskludere ham, om han ikke kan fratas ordførervervet. Da vil han jo bare bli sittende i vervet som uavhengig representant?

Ja, men det måtte da være mye bedre for AP? De synes kanskje ikke det er veldig festlig å ha en gammel gris som sexchatter med fjortenåringer som repressentant?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 18:54   #879
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ang lærer tullingen og man skal ikke ha mye faglig kompetanse på utsatte barns adferd for å sette en intens og seksualisert adferd ovenfor andre autoritetspersoner og voksne i sammenheng med å være overgrepsutsatt.:jeeezzz: Håper virkelig dette vitnemålet slår tilbake og biter dem i ræva.

Gammel 16-10-12, 19:19   #880
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Noe er råttent i bygda Vågå, og det er ikke bare ordføreren.

Maz er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.