Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Ignore

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 10:12   #121
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hva tenker dere om at man konsekvent ikke responderer på innleggene til en bruker da? For jeg gjør nemlig det også. Det er folk her inne jeg konsekvent ikke gidder å diskutere med.

Sånn gjør jeg også. Men jeg leser innleggene da.

Jeg har ikke så sterke meninger om ignoreringsfunksjonen, og på facebook så syns jeg det at man blir skjult gjensidig er supert. Men i et diskusjonsforum ser jeg ikke helt at det skal funke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:13   #122
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Øh, jeg ler av Teofelia over her.

Gammel 16-10-12, 10:14   #123
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke så sterke meninger om ignoreringsfunksjonen, og på facebook så syns jeg det at man blir skjult gjensidig er supert. Men i et diskusjonsforum ser jeg ikke helt at det skal funke.

Nei, det er jeg enig i. Jeg ønsker heller ikke en så sterk funksjon her som den på FB.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:15   #124
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja, men det kan vel ikke settes krav til at de som hiver seg på ignoreringsknappen kun skal lese?
Da er det nemlig greit nok tenker jeg. Da kan man ignorere halve forumet. Ingen vil merke det. For brukere som deltar synes jeg å ignorere blir for dumt.

Det er der det som ble nevnt tidligere i tråden om grader av ignorering kommer inn. Slik som det er i dag så vil du kunne se om noen du ignorerer har deltatt, da kan du velge å lese det som er skrevet. Hvis ikke de du har ignorert har deltatt så gjør det ingen forskjell.

Diskusjonen startet med en frustrasjon over at dagens ignoreringsfunksjon ikke er optimal, så har diskusjonen gått over i hva mer vi kan få ut av ignoreringsfunksjonen siden dagens løsning ikke er optimal verken den ene eller andre veien. Hvis man får en funksjon der alle spor etter de man ignorerer fjernes så er jeg enig med deg i at det potensielt kan bli en del "god dag mann økseskaft" rundt om. Men hvis man bare har valgt å ignorere feks en brukers avatar og signatur så vil jo ikke det påvirke diskusjonen i det hele tatt (eller i den grad det påvirker så er det positivt siden en fjerner irritasjonsmoment).

Om det i hele tatt er greit å ignorere faller litt utenfor denne tråden, syns jeg, da det er veldig individuelt hva en foretrekker. Ignoreringsfunksjonen også en individuell funksjon, da det er ingen andre som ser om du bruker den eller ikke.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:19   #125
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innser at jeg er dårligere enn dere til å ta stilling til alle innleggene før jeg svarer i tråder for det har aldri oppstått noen sånne situasjoner for min del.

Hva tenker dere om at man konsekvent ikke responderer på innleggene til en bruker da? For jeg gjør nemlig det også. Det er folk her inne jeg konsekvent ikke gidder å diskutere med.

Det tenker jeg er helt greit. Man velger hvem man gidder å diskutere med.
Om du derimot ikke kan se innleggene til 5 deltakere i diskusjonen og kommer inn med dine gode argumenter kan argumentene dine fortone seg som ganske snodige for andre som ser hele bildet. Det er det jeg tenker blir rart med å ignorere i diskusjoner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:23   #126
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hjølpes, jeg blir nærmest paranoid av sånt. Jeg synes stadig jeg har sånne passiarer som Divine beskriver, jeg, og jeg har i mitt enfold ikke vurdert at det skulle være fordi noen faktisk ignorerer meg. Jaja. Neinei.

Gammel 16-10-12, 10:28   #127
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Mer kaffe noen? her var det mye gruff.

Hvis jeg skulle se behovet for ignore hadde jeg funnet på noe annet. Fatter igrunn hvordan man kommer dit å være så uenig at man vil ignorere noen.

Gammel 16-10-12, 10:32   #128
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sluttet å bruke ignorerer-funksjonen nettopp pga svakhetene BM skisserer og setter heller det mentale filteret på. For meg er det ikke bare irritasjon som kan nære årsak til ønsket om ignorering, men ensidig fokus på saker jeg sliter med å forholde meg til f.eks. Det er jo ikke for å egle opp andre, mer å personalisere forumet og tilpasse det slik at jeg trives med bruken.

Gammel 16-10-12, 10:40   #129
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tenker jeg er helt greit. Man velger hvem man gidder å diskutere med.
Om du derimot ikke kan se innleggene til 5 deltakere i diskusjonen og kommer inn med dine gode argumenter kan argumentene dine fortone seg som ganske snodige for andre som ser hele bildet. Det er det jeg tenker blir rart med å ignorere i diskusjoner.

Men hvis jeg skjønner at jeg går glipp av vesentlige sammenhenger så bare åpner jeg de ignorerte innleggene og leser dem. Eller jeg lar være å svare i tråden.

Det har heller aldri vært snakk om 5 deltakere. Som jeg sa så bruker jeg funksjonen bare en periode om jeg har vært veldig uenig eller rett ut provosert. Som regel holder det noen dager før jeg åpner opp igjen og ingen merker noe siden det oftest følges av at jeg leser mer enn jeg skriver. Det er helt udramatisk.

Gammel 16-10-12, 10:46   #130
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis jeg skjønner at jeg går glipp av vesentlige sammenhenger så bare åpner jeg de ignorerte innleggene og leser dem. Eller jeg lar være å svare i tråden.

Det har heller aldri vært snakk om 5 deltakere. Som jeg sa så bruker jeg funksjonen bare en periode om jeg har vært veldig uenig eller rett ut provosert.

Nå tenkte jeg ikke på deg personlig.
Jeg tenker at det generelt virker rart på meg å ha en ignoreringsfunksjon på et diskusjonsforum og at jeg synes forumbrukere må kunne tåle å se innlegg skrevet av folk de ikke liker og med meninger de ikke liker. Nå nevnte jeg 5 som et tilfeldig tall. Folk kan jo ha behov for å ignorere halve forumet for alt det jeg vet.

Jeg er nok preget av å aldri ha hatt så sterke følelser mot noen her at jeg har sett behovet for å ignorere. Jeg synes faktisk det er litt trist forumdynamikk om uenighet og krangel fører til gjensidige ignoreringer her og der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:46   #131
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sånn når det gjelder behov for å ignorere så vet jeg at det er flere enn meg som ikke helt tåler å gå inn i alle slags tema altså.
Å kunne huke av en tråd som ignorert i sin helhet hadde vært greit sånn sett. Men for egen del så bruker jeg som regel det mentale filteret isteden. Det er gode overskrifter her så jeg kjenner raskt igjen de jeg for min del skal ligge langt unna.

Som eksempel kan nevnes tråder med ekkel overskrift når man er kvalm og gravid.

Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 10:50   #132
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Nå tenkte jeg ikke på deg personlig.
Jeg tenker at det generelt virker rart på meg å ha en ignoreringsfunksjon på et diskusjonsforum og at jeg synes forumbrukere må kunne tåle å se innlegg skrevet av folk de ikke liker og med meninger de ikke liker. Nå nevnte jeg 5 som et tilfeldig tall. Folk kan jo ha behov for å ignorere halve forumet for alt det jeg vet.

Jeg er nok preget av å aldri ha hatt så sterke følelser mot noen her at jeg har sett behovet for å ignorere. Jeg synes faktisk det er litt trist forumdynamikk om uenighet og krangel fører til gjensidige ignoreringer her og der.

OK. Jeg trodde du fortsatt responderte ut fra mitt første innlegg.

Gammel 16-10-12, 12:04   #133
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Noen skrifttyper er helt idiotisk vanskelige å lese på liten skjerm. Så om jeg surfer mye fra iphone hopper jeg glætt over alle innlegg som ikke er skrevet i standardfont. Og hva er greia, egentlig? "Jeg tror at jeg vet mye bedre enn de som har laget standarden hva som egentlig er best skrift, så derfor bruker jeg tid i hvert eneste innelgg på å faktisk skifte font!"

Jeg skrev bare det med skrifttypene for å se om BM ingorerer meg. Han har ikke kommentert, ergo gjør han nok det.

Jeg er enig i at det er forstyrrende å lese annet enn standardskriften her inne, og at det iallfall plagsomt med de som bruker farger i tillegg. , men jeg synes f.eks Comic sans er fin...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 12:18   #134
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

men jeg synes f.eks Comic sans er fin...

No wonder, du er jo lærer!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 12:19   #135
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 16-10-12, 12:26   #136
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 12:27   #137
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Comic sans er håpløst å lese på forum.

Gammel 16-10-12, 12:29   #138
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må dere være greie med stakkars rine.

Gammel 16-10-12, 12:29   #139
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Comic sans er håpløst uansett.

Gammel 16-10-12, 12:31   #140
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håkkei, det blir lenge til neste gang jeg prøver meg på Comic Sans, det tar jo vinter og vår å bytte skrifttype når man sitter på iPad.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.