|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#681 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg håper ikke disse vitnene får slippe å vitne. De gikk høyt på banen overfor et voldtatt barn. De kan forsvare sine utsagn i retten. Virkelig. |
|
|
#682 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, drømmen er nok å være pr-rådgiver og være innkalt for å vitne for ham.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#683 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan har jo i et år vært alt annet enn forhåndsdømt. At folk reagerer på det som kommer frem under rettssaken, hvordan kan det komme overraskende på noen? Hadde Øygard og Larsen virkelig ventet at disse Skype-loggene skulle gå ganske upåaktet hen?
|
|
|
#684 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDette TROR jeg: Pressen har gjengitt lite av det jenta sa i disse Skype-samtalene, av hensyn til henne. Øygard og forsvarer sitter nok derfor og er fortvilet over at folk nå tror at han har sittet ensidig og kommet med denne grisepraten, fordi vi ikke har sett at hun var minst like grisete selv. Og var "den som begynte". Jeg tror ikke de forstår at det ikke er poenget.
|
|
#685 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakehttp://www.aftenposten.no/nyheter/ir...tml#xtor=RSS-3
|
|
#686 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror du kan være inne på noe der Poly.
|
|
|
#687 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg kan i grunnen ikke skjønne at jenta har noe å tape på at dørene lukkes nå, jeg. Det som har kommet frem er så graverende at det neppe kan skade saken hennes om vi ikke får del i resten. |
|
|
|
|
#688 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSånn litt på sidelinjen: Jeg kjenner jeg får stadig større respekt for måten Lippestad håndterte en rettssak med formidabel pressedekning. Uten sammeligning forøvrig, men det var en verdighet over det hele, som vel ikke alle kunne mestret.
|
|
|
#689 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMYL sier jo til Aftenposten at hun er redd for at vitnene kan få "feil bilde" på grunn av live-oppdateringene og at de kvier seg for å vitne. At de er blitt kontaktet av journalister - men lite om hva truslene går på. Jeg tipper "du er en dust hvis du vitner for ham nå" og sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#690 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Ja, det er selvsagt ille. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra følelsen av at det foregår omtrent slik:
|
|
|
#691 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg du har helt rett i. Men en ting er nå at han ikke forstår det, han har nok et verdensbilde som ikke helt samsvarer med mitt iallefall. Men burde ikke MYL skjønne at det ikke spiller noen rolle hvor aktiv barnet var? |
|
|
|
|
#692 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAltså, med tanke på hvor rasende JEG er på for eksempel Morten Krogvold, og jeg er både sindig, rasjonell og, ikke minst, lovlydig av meg, så er det ikke vanskelig å forestille seg at folk med, eh, andre personlige egenskaper ringer vitner og truer med å banke dem.
|
|
#693 |
|
Yes, we can!!
|
Hun er vel trukket inn i hans univers.
|
|
#694 |
|
Tidsklemma
|
Ja, det kan vel være noe slikt også.
(ref gd.no sin live oppdatering)
|
|
|
#695 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg vil vel tippe at faktiske trusler ville blitt tatt med større alvor, og vi hadde hørt langt mer om dem, ja. Er det ikke rart om disse truede vitnene kun betror seg til MYL?
|
|
|
#696 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Advokaten forstår vel det helt utmerket. Hun gjør jo bare så godt hun kan for klienten, og det er helt åpenbart at lukket rett vil være til hans fordel. Og ville vært det fra begynnelsen av, som de også i utgangspunktet ønsket.
|
|
#697 |
|
Shake it out!
|
|
|
#698 |
|
Ekvilist
|
Slik jeg har forstått det ble ikke Øygard medlem (eller aktiv?) i AP før han fikk tilbud om ordførerjobben. Før den tid var han på bygdelista og i Venstre. Det gir ikke akkurat assosiasjoner til en mann som slåss for en spesiell type politikk, og som vil kjempe for den. Jeg synes det er snodig hvis det stemmer at man kan få tilbud om en ordførerjobb i et parti man ikke har vært medlem av, sånn helt plutselig? Også spør meg da om hvilken motivasjon som ligger bak. Er ordførerjobben nærmest upolitisk, altså?
|
|
#699 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg syns heller ikke det virker om noe særlig med ryggrad, men det er ikke helt uvanlig med sånn pragmatisme i kommunepolitikken. (Nå er vi jo også mange som mener at Jonas Gahr Støre egentlig er V/H-mann, men velger det partiet der han faktisk kan få innflytelse.
|
|
#700 |
|
|
Tja, lokalsamfunnet i Vågå har helt fint klart å skape fordommer om seg selv. Eventuelt bekrefte, for de av oss som hadde denslags allerede. |
|
|
![]() |
|
|