Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 11:58   #681
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg håper ikke disse vitnene får slippe å vitne. De gikk høyt på banen overfor et voldtatt barn. De kan forsvare sine utsagn i retten. Virkelig.

Gammel 15-10-12, 12:03   #682
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, drømmen er nok å være pr-rådgiver og være innkalt for å vitne for ham.

Men altså - helt objektivt - har forsvareren rett når hun hevder at han er forhåndsdømt? Jeg mener jo at folk bare reagerer på det han selv sier at han har gjort.

Også lurer jeg egentlig på hva det er å være nøytral. Jeg tenker at det baserer seg på at folk eier hver sin halvpart av sannheten - men noen ganger i slike saker er det jo faktisk en som snakker sant og en som lyver - og da er jo ikke nøytralitet et sted midt i mellom?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:06   #683
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har jo i et år vært alt annet enn forhåndsdømt. At folk reagerer på det som kommer frem under rettssaken, hvordan kan det komme overraskende på noen? Hadde Øygard og Larsen virkelig ventet at disse Skype-loggene skulle gå ganske upåaktet hen?

Gammel 15-10-12, 12:08   #684
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette TROR jeg: Pressen har gjengitt lite av det jenta sa i disse Skype-samtalene, av hensyn til henne. Øygard og forsvarer sitter nok derfor og er fortvilet over at folk nå tror at han har sittet ensidig og kommet med denne grisepraten, fordi vi ikke har sett at hun var minst like grisete selv. Og var "den som begynte". Jeg tror ikke de forstår at det ikke er poenget.

Gammel 15-10-12, 12:10   #685
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...tml#xtor=RSS-3

Jeg tror de trodde at de skulle få media i sin hule hånd og nå som det virker motsatt, altså at det reageres så kraftig på Skype-meldingene er det ikke så kult at media kan gjengi det som kommer i retten.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:10   #686
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror du kan være inne på noe der Poly.

Jeg leser nå om at vitner har blitt truet, det er svært uheldig. Uansett hvilken side vitnene skal forklare seg på. Men det ser nå ut som at saken er i gang nå, og det for åpen rett.

Mex er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:12   #687
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan i grunnen ikke skjønne at jenta har noe å tape på at dørene lukkes nå, jeg. Det som har kommet frem er så graverende at det neppe kan skade saken hennes om vi ikke får del i resten.

Jeg synes ellers det er veldig ille om vitner trues, og hvis det stemmer, synes jeg Larsen gjør rett i å be om at resten av rettsaken går for lukkede dører.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:13   #688
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn litt på sidelinjen: Jeg kjenner jeg får stadig større respekt for måten Lippestad håndterte en rettssak med formidabel pressedekning. Uten sammeligning forøvrig, men det var en verdighet over det hele, som vel ikke alle kunne mestret.

Gammel 15-10-12, 12:14   #689
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MYL sier jo til Aftenposten at hun er redd for at vitnene kan få "feil bilde" på grunn av live-oppdateringene og at de kvier seg for å vitne. At de er blitt kontaktet av journalister - men lite om hva truslene går på. Jeg tipper "du er en dust hvis du vitner for ham nå" og sånn.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:15   #690
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes ellers det er veldig ille om vitner trues, og hvis det stemmer, synes jeg Larsen gjør rett i å be om at resten av rettsaken går for lukkede dører.

Ja, det er selvsagt ille. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra følelsen av at det foregår omtrent slik:

Uvedkommende: Hvordan kan du stille som karaktervitne for Rune Øygard etter det som kom frem i retten på fredag?
Vitne: *føler seg harselert med og truet*

Jeg tror det er samvittigheten til disse vitnene som først og fremst truer med å ta fra dem litt nattesøvn.

Gammel 15-10-12, 12:15   #691
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette TROR jeg: Pressen har gjengitt lite av det jenta sa i disse Skype-samtalene, av hensyn til henne. Øygard og forsvarer sitter nok derfor og er fortvilet over at folk nå tror at han har sittet ensidig og kommet med denne grisepraten, fordi vi ikke har sett at hun var minst like grisete selv. Og var "den som begynte". Jeg tror ikke de forstår at det ikke er poenget.

Det tror jeg du har helt rett i. Men en ting er nå at han ikke forstår det, han har nok et verdensbilde som ikke helt samsvarer med mitt iallefall. Men burde ikke MYL skjønne at det ikke spiller noen rolle hvor aktiv barnet var?

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:17   #692
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, med tanke på hvor rasende JEG er på for eksempel Morten Krogvold, og jeg er både sindig, rasjonell og, ikke minst, lovlydig av meg, så er det ikke vanskelig å forestille seg at folk med, eh, andre personlige egenskaper ringer vitner og truer med å banke dem.

Gammel 15-10-12, 12:17   #693
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Det tror jeg du har helt rett i. Men en ting er nå at han ikke forstår det, han har nok et verdensbilde som ikke helt samsvarer med mitt iallefall. Men burde ikke MYL skjønne at det ikke spiller noen rolle hvor aktiv barnet var?

Hun er vel trukket inn i hans univers.

Gammel 15-10-12, 12:18   #694
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det er selvsagt ille. Samtidig kan jeg ikke fri meg fra følelsen av at det foregår omtrent slik:

Uvedkommende: Hvordan kan du stille som karaktervitne for Rune Øygard etter det som kom frem i retten på fredag?
Vitne: *føler seg harselert med og truet*

Jeg tror det er samvittigheten til disse vitnene som først og fremst truer med å ta fra dem litt nattesøvn.

Ja, det kan vel være noe slikt også.
Det virker jo som at det ikke får noen ytterlige konsekvenser annet enn at

Sitat:

Retten understreker også igjen at media må vise varsomhet, spesielt overfor vitner i saken.

(ref gd.no sin live oppdatering)
Og da tenker jeg at det kan ikke være noen alvorlige trusler ute å går..?

Mex er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:19   #695
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg vil vel tippe at faktiske trusler ville blitt tatt med større alvor, og vi hadde hørt langt mer om dem, ja. Er det ikke rart om disse truede vitnene kun betror seg til MYL?

Gammel 15-10-12, 12:22   #696
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke de forstår at det ikke er poenget.

Advokaten forstår vel det helt utmerket. Hun gjør jo bare så godt hun kan for klienten, og det er helt åpenbart at lukket rett vil være til hans fordel. Og ville vært det fra begynnelsen av, som de også i utgangspunktet ønsket.

Gammel 15-10-12, 12:40   #697
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant? Det virker ikke som om de ikke forstår at selv om det skulle være sånn at jenta har vært den som har tatt initiativ til ting som har blitt sagt, så gjør det ting overhode ikke noe bedre, det er like ille. Jenta har jo sagt at hun var forelsket i mannen. Hele problemet er jo at den gamle grisen utnyttet og oppmuntret det.

Det er så ille!

Gammel 15-10-12, 12:58   #698
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en mann som vinner ordførervalg med noe sånt som 82% av stemmene, og som alle mener er STORARTET for bygda, tross at kommunen har skyhøy gjeld og et elendig tjenestetilbud.

Denne artikkelen beskriver litt av hvordan Øygard har jobbet for å få den posisjonen han har. Mye nettverksbygging og prat, lite resultater: http://www.dagbladet.no/2012/10/14/n...grep/23846851/

Slik jeg har forstått det ble ikke Øygard medlem (eller aktiv?) i AP før han fikk tilbud om ordførerjobben. Før den tid var han på bygdelista og i Venstre. Det gir ikke akkurat assosiasjoner til en mann som slåss for en spesiell type politikk, og som vil kjempe for den. Jeg synes det er snodig hvis det stemmer at man kan få tilbud om en ordførerjobb i et parti man ikke har vært medlem av, sånn helt plutselig? Også spør meg da om hvilken motivasjon som ligger bak. Er ordførerjobben nærmest upolitisk, altså?

Gammel 15-10-12, 13:21   #699
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg syns heller ikke det virker om noe særlig med ryggrad, men det er ikke helt uvanlig med sånn pragmatisme i kommunepolitikken. (Nå er vi jo også mange som mener at Jonas Gahr Støre egentlig er V/H-mann, men velger det partiet der han faktisk kan få innflytelse. )

Gammel 15-10-12, 13:38   #700
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Skaper fordommer mot bygder generelt og Vågå spesielt. Fy f, altså. Jeg blir skikkelig, skikkelig sint.

Tja, lokalsamfunnet i Vågå har helt fint klart å skape fordommer om seg selv. Eventuelt bekrefte, for de av oss som hadde denslags allerede.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.