|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Europa 1 mnd. våren 2013. Hvor ville du dratt?
vi snakker her om våren, så det begynner allerede å bli temmelig varmt på en del av disse stedene. Spedbarn klarer nødvendigvis ikke like lett å omstille seg dette og varmen kan rask bli ubehagelig, kombinert med at man skal være sikker på at de får i seg nok væske. Selv om man er i skyggen er det varmt. Selv om barnet ikke gråter betyr det ikke at det ikke føler ubehag rundt varmen.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Europa 1 mnd. våren 2013. Hvor ville du dratt?Nei vi er jo forskjellig. Jeg tenker at spania, portugal, Italia, Frankrike og England alle er land med forsvarlig nok helsevesen og klima for å reise med baby. I Toscana ligger vel dagtemperaturen på rundt 20 grader i april og det tenker jeg ikke er varmt. Ligger rundt 20-22 grader på algarvekysten også på denne tiden. England er jo kaldere da, men allikevel varmere enn Norge på samme årstid. Vi bor jo i egen enhet med kokemuligheter så ser heller ikke noe problem med å koke flasker f.eks. Jeg tror ikke babyen har så mye utbytte av det heller altså, men det kommer jo resten av familien til å ha. Nei akkurat en sånn tur ser jeg altså ikke problemer med så lenge vi alle sover nok og er friske og raske. Men det er selvfølgelig helt greit at du ser det annerledes. Grei sånn. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Europa 1 mnd. våren 2013. Hvor ville du dratt?Vi var 5 uker på Algarve-kysten (utenfor Albufeira) da mellomste var 4-5 mnd, og 3 uker i Sør-Frankrike (10 min. fra grensen til Spania) da minsten var like gammel. Gull, begge deler!! Riktignok Portugal fra slutten av august, og Frankrike rett etter 17.-mai, men flotte temperaturer, deilig kjølende vind og absolutt ikke for varmt, noen av stedene. Vi husker begge de feriene med stor glede og snakker ofte om dem fortsatt
|
|
|
#24 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Europa 1 mnd. våren 2013. Hvor ville du dratt?
Mars-april er ikke uforsvarlig varmt for et spedbarn noe sted i Europa, altså. Og det går fint an å legge opp en så kort reise på en slik måte at det ikke oppleves mer stressende for en baby enn en dagstur i nærområdet.
|
![]() |
|
|